صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۵۰۹۷۵

نگاهی به اقدامات مصی علینژاد علیه جمهوری اسلامی ایران

در بهار سال ۱۳۹۳ کمپین «آزادی‌های یواشکی» با انتشار یک عکس بدون حجاب از مصی علینژاد در ایران، آغاز به کار کرد. علینژاد با انتشار این عکس از زنان داخل ایران خواست تا عکس‌هایی از «آزادی‌های یواشکی» خود را برای او ارسال کنند.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

«معصومه علینژاد قمی‌کلایی» معروف به «مسیح علینژاد» درسال ۱۳۵۵ در قمی‌کلای بابل متولد شد. او خبرنگاری را از سال ۱۳۷۸ با روزنامه‌ی «همبستگی» آغاز کرد و بعد از آن خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «ایلنا» در مجلس ششم بود که به دلیل بی‌احترامی به قوانین و سرقت اسناد محرمانه اداری، از مجلس هفتم اخراج شد. از او در روزنامه‌های «شرق»، «بهار»، «وقایع اتفاقیه» و «هم‌میهن» نیز نوشته‌هایی منتشر شده است. وی در آخر با روزنامه «اعتماد ملی» ارگان رسمی مهدی کروبی فعالیت و در همین روزنامه، مردم را به دلفین‌های گرسنه و رئیس‌جمهور را به مربی تربیت دلفین‌ها تشبیه کرد که برای ربودن لقمه‌ای غذا از دست مربی، صدا از خودشان درمی‌آورند و حرکات دلفریب نمایشی انجام می‌دهند.
علینژاد پس از خروج از کشور در سال ۸۸ ضمن دیدن آموزش‌های جاسوسی مأموریت‌های جدیدی برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران اخذ کرد. در ادامه مروری گذرا به اقدامات او خواهیم داشت؛ اقداماتی که در نهایت او را مجبور به تغییر هویتش کرد.

آغاز فعالیت با کمپین «آزادی‌های یواشکی»
در بهار سال ۱۳۹۳ کمپین «آزادی‌های یواشکی» با انتشار یک عکس بدون حجاب از مصی علینژاد در ایران، آغاز به کار کرد. علینژاد با انتشار این عکس از زنان داخل ایران خواست تا عکس‌هایی از «آزادی‌های یواشکی» خود را برای او ارسال کنند. این صفحه فیس‌بوکی کم‌کم بسیار پربیننده شد و بحث‌های زیادی را هم برانگیخت. در ابتدای آغاز به کار صفحه «آزادی‌های یواشکی» اغلب می‌پرسیدند راه‌اندازی این صفحه چه تاثیری دارد؟ و در ادامه نسبت به آن بی‌اعتنا بودند، اما مرور این سال‌ها بیانگر این است که علینژاد با توجه به آموزش‌هایی که در راه مبارزه با جمهوری اسلامی دیده بود؛ لایه‌های زیرین و خاکستری جامعه را نشانه گرفته و نسل دهه هشتاد را مورد هدف قرار داده بود.

چرا «علینژاد» به «پولی‌نژاد» شهرت یافت؟
در همین راستا بود که رسانه‌های غربی، علی‌رغم بی‌توجهی عموم مردم به تبلیغات هنجارستیز و قانون‌شکنانه مصی علینژاد در همان ابتدای کار، تلاش زیادی برای بزرگنمایی اقدامات او انجام دادند. در بهمن سال ۹۶ در وب سایتی اسنادی منتشر شد مبنی بر اینکه این فعال رسانه‌ای ضدانقلاب چند قرارداد به ارزش بیش از ۲۳۱ هزار دلار با دولت آمریکا منعقد کرده است. مطابق اطلاعات منتشر شده در سایت www.insidegov.com مسیح علینژاد بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ سه قرارداد با «شورای مدیران خبررسانی» (مشهور به «BBG») وابسته به دولت آمریکا منعقد کرده است. شورای مدیران خبررسانی (BBG)، سازمانی مشتمل بر تمامی آژانس‌های خبری دولت آمریکا است که «صدای آمریکا»، «رادیو فردا»، «رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی» زیر نظر آن فعالیت می‌کنند.

دستمزد هنگفت در قبال خوش‌خدمتی
در اولین قرارداد، کارفرما (BBG) موظف به پرداخت ۶۱،۲۵۰ دلار به «مسیح علینژاد» در ازای ارائه خدمات به‌عنوان مجری، نویسنده و گزارشگر برای بخش فارسی «صدای آمریکا» در بازه زمانی «۲۷ مه ۲۰۱۵» تا «۳۰ سپتامبر۲۰۱۶» (۶ خرداد ۱۳۹۴ تا ۹ مهر ۱۳۹۵) موظف شده است.
قرارداد دوم، پرداخت ۸۵،۶۰۰ دلار به کارپذیر درازای وظائف فوق‌الذکر را شامل می‌شود. مدت این قرارداد از ۳۰ ژوئن ۲۰۱۶ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ (۱۰ تیر ۱۳۹۵ تا ۹ تیر ۱۳۹۷) است.
قرارداد سوم نیز با پرداخت ۸۵،۶۰۰ دلار به علینژاد در ازای کار از تاریخ ۱ جولای ۲۰۱۶ تا ۳۱ آگوست ۲۰۱۷ (۱۱ تیر ۱۳۹۵ تا ۹ شهریور ۱۳۹۶) موافقت شده است.

دیدار با پمپئو
در بهمن سال ۹۷ بود که علینژاد در قامت مدافع دروغین حقوق بشر با دولت ستیزه‌جوی ترامپ در آمریکا همسو شد و تصویر دیدار او با «مایک پمپئو» در فضای مجازی سروصدا به پا کرد. دستگاه سیاست خارجه آمریکا برای پیشبرد اهداف خود در جنگ نرم، در سال‌های اخیر به فعالان رسانه‌ای به‌ویژه فعالان حقوق بشر و سلبریتی‌های اینستاگرام و توییتر در نقش «شاهدان بومی» بسیار وابسته بوده است. از این‌جهت دیدار پمپئو با علینژاد به معنی به رسمیت شناخته‌شدن این فعال به ظاهر حقوق بشری و مدافع حقوق زنان «در انظار عمومی» به عنوان یک شاهد بومی بود.

آغاز پروژه «چهارشنبه‌های سفید» در سال ۹۸
علینژاد پس‌ ازآنکه در پروژه «نه به حجاب» در قالب کمپین «آزادی‌های یواشکی» با پاسخ منفی زنان عفیف ایرانی مواجه شد، کمپین چهارشنبه‌های سفید را راه‌اندازی کرد و با تبلیغ پویش خود فراخوان کشف حجاب داد و از این طریق به مبارزه با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی پرداخت. دشمنان که امروز به این باور رسیده‌اند که حمله نظامی برای انهدام فرهنگ ایرانی کارساز نبوده و نخواهد بود؛ در سال‌های اخیر دشمنان با سلاح‌های نامرئی، شعار‌های آزادی و پرچم دفاع از حقوق بشر به جنگ با مردان و زنان ایرانی آمده و شعار آزادی را وسیله‌ای برای پیشبرد اهداف خود قرار داده‌اند. واقعیت این است که در این سال‌ها مصی علینژاد دختران و زنان را فریب داد و آن‌ها را قربانی اهدافش کرد تا خود به دلار‌ها و زندگی لاکچری‌اش برسد.

توهم خودبزرگ‌بینی و ادعای ربوده شدن
در ادامه همین فعالیت‌ها بود که در سال ۱۴۰۰ وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد دستگاه اطلاعاتی ایران تلاش کرده است یک روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر را از نیویورک برباید. نام این روزنامه‌نگار در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا اعلام نشد، اما مصی علینژاد در گفتگو با رادیو فردا تأیید کرد که او هدف این تلاش برای آدم‌ربایی بوده است. همچنین در برنامه‌ای در صدای آمریکا گفت که اف‌بی‌ای هشت ماه پیش او را از این توطئه مطلع کرده است. در نهایت وی ساعاتی پس از انتشار این خبر در پیامی توئیتری از تلاش پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌ای، برای خنثی کردن توطئه ربودنش تشکر کرده است.

دیکتاتور‌ها نتوانستند با هم متحد شوند
سال گذشته نیز به دنبال اجرای پروژه آشوب در کشور و جنگ ترکیبی عبری_عربی_غربی علیه ملت ایران، مصی علینژاد تمام توان خود را به کار گرفت و با «حامد اسماعیلیون»، «نازنین بنیادی» و «رضا پهلوی» علیه ایران اسلامی ائتلاف تشکیل داد، اما عمر این ائتلاف بسیار کوتاه بود و به ۲ ماه نکشید؛ به‌ عبارت‌دیگر دیکتاتور‌ها نتوانستند با هم متحد شوند. همچنین باید گفت بعد از ائتلاف نمادین اپوزیسیون، از همان ابتدا مشخص بود که این جمع، با یکدیگر اختلاف دارند، ولی آن را علنی نمی‌کنند. حتی در یک گردهمایی عده‌ای از سلطنت‌طلبان سخنرانی حامد اسماعیلیون را قطع کردند و به شعار در حمایت از پهلوی پرداختند و عده‌ای هم شعار «اتحاد، اتحاد» سر دادند.

پای مکرون به پروژه علینژاد باز شد
«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه در ادامه مداخله آشکار مقام‌های غربی و اروپایی در امور داخلی ایران و با هدف تاثیر بر روند ناآرامی‌های پاییز سال ۱۴۰۱ در کشور، با علینژاد چهره معاند مستقر در نیویورک و چند زن ایرانی به اصطلاح فعال حقوق بشر در کاخ الیزه دیدار کرد که با استقبال رسانه‌های بیگانه و معاند روبرو شد؛ اما این همه ماجرا نیست. خودفروشی در این فرد به‌جایی رسید که ذوق دیدار با رییس‌جمهور فرانسه را نتوانست در خود کنترل کند و حاضر شد پدرش را به دلیل مذهبی بودن مورد تمسخر قرار دهد و اعلام کند حالا فردی قدرتمند، چون مکرون پشت او ایستاده است.

فصل آخر برای معصومه علینژاد قمی کلایی
۲۴ شهریور درست زمانی که اپوزیسیون در انتظار بلوایی جدید در سالروز فوت مهسا امینی بود، مصی علینژاد اعلام کرد کاخ سفید در ایمیلی به او اعلام کرده که امکان حفاظت کامل از او نیست و مصی علینژاد باید هویت خود را تغییر داده و در واقع پنهان شود! در ادامه مصی علینژاد در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که از این پیام دولت آمریکا «شوکه شده است». هرچند که برخی منابع ادعا کردند اخطار دولت آمریکا به مصی علینژاد مبنی بر اینکه باید پنهان شود و هویتش را عوض کند، نوعی زمینه‌سازی برای سر به نیست کردن اوست، اما او حق دارد شوکه شود. نزدیک به یک دهه، انواع و اقسام خوش‌خدمتی‌ها را به غرب داشته و علیه مملکت خود از هیچ اقدامی کوتاهی نکرده است. ما در این مطلب تنها به گوشه‌ای از اقدامات او علیه امنیت ملی ایران اشاره کردیم، اما او انتظار نداشت به این زودی تاریخ مصرفش تمام شود چراکه او از فعالان ضد ایرانی و پروژه‌بگیرانی بود که سال گذشته در ماجرای اغتشاشات ۱۴۰۱ اقدام به صحنه‌گردانی و تلاش برای به خیابان آوردنِ طرفدارانِ خیالی‌اش کرد و در قبال چنین رفتاری از آمریکا دلار دریافت کرد. همچنین او سعی داشت در دیدار با برخی مقامات اروپایی و رژیم صهیونیستی، به خیال خودش اجماعی علیه ایران شه‌راه بیندازد که آخرسر، با این رودستیِ از جانب آمریکا مواجه شد در نتیجه او حق دارد شوکه شود! در حقیقت وعده سردار دل‌ها حقیقت محض است که «هرکس تیری به سمت این نظام انداخت؛ آواره شد.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات