بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۵۲۸۸۳

عطوان تحلیل کرد؛ شکست تحرک جدید کاخ سفید در آستانه سخنرانی امروز سید حسن نصرالله

تحلیلگر معروف جهان عرب با اشاره به طرح آتش بس مطرح شده از سوی رئیس جمهور آمریکا و مخالفت نتانیاهو با آن، تاکید کرد که این تحرک بایدن در آستانه سخنرانی روز شنبه «سید حسن نصرالله» انجام می شود.

«عبدالباری عطوان» در مطلبی در رای الیوم با اشاره به مخالفت «بنیامین نتانیاهو» با آتش بس مطرح شده از سوی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، آورده است: نخست وزیر رژیم اشغالگر که یکی از قربانیان جنگ غزه خواهد بود، به سرعت با توافق آتش بس بشردوستانه مطرح شده از سوی بایدن مخالفت و اعلام کرد که آتش بسی بدون آزادی اسیران اسرائیلی در کار نخواهد بود.

عطوان تحلیل کرد؛شکست تحرک جدید کاخ سفید در آستانه سخنرانی امروز سید حسن نصرالله

وی می نویسد: این واکنش نتانیاهو به مثابه سیلی قوی به کاخ سفید و رئیس آن بایدن بود که این آتش بس را مطرح کرد. این تاکیدی بر این نکته بود که با وجود اعزام ناوهای جنگی و هزاران تُن مهمات و سلاح آمریکایی مدرن، این نتانیاهو است که در کاخ سفید حکومت می‌کند نه بایدن.

این تحلیلگر ادامه داد: این تحرک مطرح شده از سوی بایدن در واقع در آستانه سخنرانی روز شنبه «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان انجام می‌شود که طبق اخبار واصله، بسیار متفاوت از سخنرانی قبلی خود خواهد بود. در واقع آمریکا و کاخ سفید با این حرکت خود، قصد خنثی کردن سخنرانی دوم نصرالله را داشته اند، همانطور که در جریان سخنرانی نخست هم پیامی به ایران از طریق عراق فرستاد و در آن تاکید کرد که وزیر خارجه خود «آنتونی بلینکن» را به تل آویو برای توافق درباره آتش بس در غزه فرستاده و آمریکا مایل به درگیری گسترده نیست.

عطوان می‌افزاید: مخالفت با آتش بس مطرح شده از سوی بایدن از جانب نتانیاهو به مثابه تداوم ارتکاب کشتار و قتل هزاران کودک و زن است.

وی می‌نویسد: ما نمی‌دانیم که واکنش بایدن به سیلی اسرائیلی چگونه باشد و احتمالا هم واکنشی در کار نخواهد بود و این توهین را بایدن تحمل خواهد کرد؛ اما می‌دانیم که مقاومت برنده بزرگ خواهد بود زیرا با حکمت و زیرکی عمل کرد. مقاومت فلسطین به مقاومت خود ادامه خواهد داد و بر دستاوردهای میدانی خود خواهد افزود، به ویژه که اخبار واصله حکایت از آن دارد که در نبرد زمینی دست بالا را دارد و صدها تانک و جنگ افزار اسرائیلی را منهدم کرده و شمار زیادی از نظامیان آنها را کشته است.

این تحلیلگر اضافه می کند: هنگامی که یک فلسطینی که همه کودکان و افراد خانواده خود را از دست داده با شهامت می‌گوید که «ما با مقاومت هستیم و همه فرزندان من فدای فلسطین»، این یعنی مقاومت پیروز خواهد شد و فلسطین به مردمان آن بازمی‌گردد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات