صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۵۳۲۱۵

آمریکا برای دست‌اندازی بیشتر به منطقه محور مقاومت را متهم می‌کند

در حالی غرب به سرکردگی آمریکا ایران را محور شرارت و ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه می‌داند که خود عامل اصلی ناامنی‌ها و آشوب‌ها و نسل‌کشی‌ها در خاورمیانه بوده است شبیه به آنچه امروز در جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه شاهد آن هستیم.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ حسن لاسجردی

در موضوع برخورد با تروریست‌ها و نسل‌کشی و دور زدن انسانیت که بعضا توسط گروه‌های نیابتی آمریکا و تکفیری‌ها در منطقه مردم شاهد خبیث‌ترین اعمال غیر انسانی بوده‌اند همواره جمهوری اسلامی ایران در طرف حق ایستاده و مدافع مظلومان بوده است که بخشی از این منطق جمهوری اسلامی ایران را در مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش در منطقه شاهد بودیم.

مساله حائز اهمیت در این موضوع ادعا‌های آمریکا و غرب و اتهام‌زنی‌های مکرر به ایران است. در حالی غرب به سرکردگی آمریکا ایران را محور شرارت و ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه می‌داند که خود عامل اصلی ناامنی‌ها و آشوب‌ها و نسل‌کشی‌ها در خاورمیانه بوده است شبیه به آنچه امروز در جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه شاهد آن هستیم.

بی‌تردید کسانی که این نوع نگاه را علیه ایران دارند و ایران را عامل ناامنی منطقه می‌دانند این نگاه را نه به ایران بلکه به محور مقاومت تعمیم می‌دهند چرا که محور مقاومت علیه سلطه و استبداد غرب در منطقه مبارزه می‌کند که قطعا خوشایند آمریکا و انگلیس نیست. از سوی دیگر باید در پاسخ به کسانی که ایران و محور منطقه را عامل بی‌ثباتی خطاب می‌کنند این پرسش را مطرح کرد که آیا گسترش و جانمایی و حضور نیرو‌های خارجی در صد سال گذشته در منطقه ما تاثیر مثبتی بر امنیت و معیشت مردم به جا گذاشته است؟

در ابتدای قرن ۲۰ که جهان دو جنگ جهانی را تجربه کرد و دنیا شاهد انواع و اقسام انقلابات بود آیا نقش‌آفرینی نیرو‌های غربی به ویژه در منطقه ما و کشور‌های همسایه منجر به گسترش آزادی، امنیت، ثبات و توسعه اقتصادی شده است؟ قطعا پاسخ منفی است چرا که دشمن همواره در این منطقه به دنبال دست اندازی و حکمرانی و تحقق خواسته‌های خود بوده است به این دلیل لازم است کشور‌های اسلامی در راستای خروج دشمنان از منطقه همگرایی بیشتری داشته باشند چرا که تامین ثبات و امنیت روانی مردم منطقه مرهون افزایش همکاری بین کشور‌های منطقه است.

زمانی منطقه امن می‌شود و شاهد ثبات خواهیم بود که کشور‌های اثرگذار در منطقه همدیگر را به خوبی بشناسند و درک کنند و در یک جمله با هم مخالف حضور نیرو‌های بیگانه در منطقه باشند، در این صورت یعنی بعد از خروج نیرو‌های بیگانه و خالی کردن منطقه از هر نیرویی که برای منافع خود جنجال می‌آفریند و برای تامین منافع خود در منطقه خیانت و جنایت می‌کند قطعا آن زمان منطقه رنگ و روی آرامش و ثبات را به خود می‌بیند بنابراین برای ثبات منطقه باید در کنار محور مقاومت و ایران ایستاد چرا که تجربه جنگ‌های منطقه مثل عراق و سوریه نشان می‌دهد نیرو‌های خارجی خیرخواه ما نیستند و برای تحکیم خود در منطقه و دست اندازی بیشتر جنایت می‌کنند و صفات خود را به محور مقاومت نسبت می‌دهند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات