سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۵۳۷۲۵

افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه با دستور سرلشکر سلامی

در مراسمی با حضور سرلشگر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، ضمن افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه، ۲۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) در قزوین اهدا شد.

صبح امروز با حضور سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آئین اهدای 200 سری جهیزیه به زوج های جوان جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) در قزوین برگزار شد.

افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه با دستور سرلشکر سلامی

گفتنی است از سال 1399 تا امروز سپاه حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین 2 هزار و 646 سری جهیزیه برای کمک به زوج های جوان تهیه و اهدا کرده است. اقلام جهیزیه شامل یخچال، ماشین لباسشویی، تلویزیون، اجاق گاز و جارو برقی است.

ارزش ریالی این 200 سری جهیزیه به مبلغ 100 میلیارد ریال است که با مشارکت خیرین، کمیته امداد، آورده سپاه استان قزوین و کمک های مردمی تهیه شده تا در اختیار ولی نعمتان قرار گیرد.ارزش ریالی هر سری از جهیزیه ها مبلغ 500 میلیون ریال به قیمت کارخانه هزینه شده است.

افتتاح پل روستای ساغران در آوج

در ادامه، پل روستای ساغران آوج نیز به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد.پل ساغران در سیل گذشته آوج به طور کامل ویران شدد و به این دلیل مردم روستا برای تردد از رودخانه عبور می کردند. بر این اساس با حکم دادستان آوج، نیمه باقی مانده پل تخریب و با عقد قراردادی بین اداره کل راه و شهرسازی و بسیج سازندگی پروژه در مدت 3 ماه تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت

کارشناسان راه و شهرسازی برای ساخت و بهره برداری پل بیش از 9 میلیارد تومان برآورد مالی کرده بودند اما بسیج سازندگی با مصالح رودخانه، کمک مردم، ماشین آلات سپاه استان و اداره کل راه و شهرسازی، با کیفیت و سرعت مطلوب و با اعتبار 5/5 میلیارد تومان این پروژه را به سرانجام رساند.

بهره‌برداری از 14 طرح اقتصاد مقاومتی با اشتغالزایی برای 2800 نفر

همچنین با حضور سرلشکر سلامی امروز به صورت ویدیو کنفرانسی، 14 طرح اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه استان قزوین افتتاح شد.بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه صاحب الامر(عج) با اعتبار 219 میلیارد تومان از سال 1400 تاکنون بیش از 2800 شغل ایجاد و برای کمک به اشتغال آفرینی، شرایط پرداخت 2329 فقره تسهیلات به جامعه هدف را فراهم کرده است.در سطح استان قزوین بیش از 445صندوق قرض الحسنه فعال هستند که در راستای آموزش و توانمندسازی برای مشاغل خانگی 9 هزار نفر از این طرح برخوردار شده‌اند.

افتتاح 40 واحد مسکونی

در ادامه آئین افتتاح پروژه های سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، 40 واحد مسکونی ویژه محرومان نیز که توسط بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه صاحب الامر(عج) احداث شده است، به بهره برداری رسیدند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات