تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۵۴۶۶۹

پورمحمدی: اگر مجلس توانمند می‌خواهیم باید افراد شایسته را به جامعه معرفی کنیم

رئیس شورای وحدت گفت: اگر مجلس توانمند و پویا می‌خواهیم باید افراد شایسته را شناسایی و به جامعه معرفی کنیم. البته مردم هم باید تلاش کنند تا ملاک‌های شایستگی و کارآمدی را احصا کنند و در انتخاب کاندیداها در نظر داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در نشست هیئت عالی شورای وحدت با اشاره به جایگاه مجلس شورای اسلامی در پیشرفت کشور به اصل «شایسته سالاری» به‌عنوان رویکرد کلان واگذاری مسئولیت‌ها در اسلام اشاره کرد و گفت: شایسته‌سالاری اصلی است که در هر کشور و نظام سیاسی دنیا آزموده و موجب پیشرفت و توسعه شده است.

وی تصریح کرد: شایسته‌سالاری یعنی سپردن امور و مناصب تصمیم‌گیری و مدیریت کشور به دست افراد واجد صلاحیت، توانمندی و کارآمدی. در شورای وحدت گفتمان شایسته‌سالاری دنبال می‌شود. آنچه اهمیت دارد این است که مجلس متشکل از شایستگان شکل گیرد تا واقعا افراد صلاحیت‌دار در مجلس که عصاره فضایل ملت محسوب می‌شود، حضور داشته باشند.

پورمحمدی افزود: اگر مجلس توانمند و پویا می‌خواهیم باید افراد شایسته را شناسایی و به جامعه معرفی کنیم. البته مردم هم باید تلاش کنند تا ملاک‌های شایستگی و کارآمدی را احصا کنند و در انتخاب کاندیداها در نظر داشته باشند.

الله‌کرم: دشمن تلاش می‌کند بارورشدن ابرها در آسمان ایران را خنثی کند

در این نشست همچنین برخی چالش‌های زیست محیطی کشور بررسی شد و حسین الله‌کرم عضو هیئت عالی شورای وحدت در این زمینه، گفت: از جمله مهمترین نگرانی‌ها، بحران کم‌آبی، خشکسالی و برداشت بی‌رویه سفره‌های زیرسطحی و آب‌های زیرزمینی کشور است. آمار و اطلاعات در این زمینه واقعا نگران‌کننده است و از خط هشدار هم گذشته است. بی‌تدبیری در این حوزه و غفلت دولت‌ها و مجالس سختی و تلخی  موضوع را تشدید کرده. ما در قبال نسل‌های آینده مدیون هستیم.

وی با اشاره به امکان به‌کارگیری تکنیک‌های بارورسازی ابرها، افزود: البته درباره احتمال به کارگرفته‌شدن پروژه هارپ توسط دشمنان ملت و نظام اسلامی، مطالب و اخباری به گوش می‌رسد که هوشمندی همگان را می‌طلبد. با ابزارهای گوناگون در قالب پروژه هارپ تلاش می‌کنند بارورشدن ابرهایی که به آسمان ایران می‌رسند را خنثی کنند تا بارش‌ها در مناطق ایران به حداقل برسد.

در این نشست همچنین مسائل اجرایی انتخابات برخی مراکز استان‌ها و کلان‌شهرها همچون قم، مشهد و اصفهان بررسی شد و ترور سردار سیدرضی موسوی در حمله موشکی صهیونیست‌ها به دمشق محکوم شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات