صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۵۵۴۱۱

فریاد ملت یمن: «آمریکا مادر تروریسم است»

مردم یمن امروز جمعه ۱۹ ژانویه برای چندمین هفته متوالی در محکومیت اقدامات ائتلاف آمریکایی، با شعار «در کنار فلسطین ایستاده‌ایم» و «آمریکا مادر تروریسم است» به خیابان‌های صعده آمدند.

«طبقه‌بندی‌های آمریکا، هدف قراردادن ملت یمن با هدف تامین منافع رژیم صهیونیستی است؛ اما تاثیری بر موضع ملی ما در قبال فلسطین نخواهد داشت»، این بخشی از بیانیه راهپیمایی امروز یمنی‌ها بود.

مردم یمن در این بیانیه از ملل اسلامی و کشورهای عربی خواستند تا سد ترس و سکوت تحمیل شده توسط رژیم‌های همدست با اشغالگران اسرائیل را بشکنند و دامنه تحریم اقتصادی کالاهای آمریکایی، اسرائیلی و شرکت‌های حامی آن‌ها را گسترش دهند.

بامداد پنجشنبه هفته گذشته آمریکا و انگلیس در پاسخ به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های اسرائیلی و نیروهای آمریکایی، بیش از ۱۲ نقطه در یمن را با هواپیما، کشتی و زیردریایی مورد هدف قرار دادند. بلافاصله بعد از این حمله، نیروهای انصارالله یمن خبر دادند که در حال شلیک موشک‌های بالستیک به سمت مواضع دشمن در دریای سرخ و باب‌المندب هستند.

مردم یمن روز جمعه هفته گذشته، ۱۲ ژانویه با شرکت در یک راهپیمایی باشکوه حملات متجاوزانه ائتلاف آمریکایی به کشورشان را محکوم و با شعار «فتح موعود و جهاد مقدس» حمایت‌شان از مردم فلسطین را اعلام کردند.

تجمع مردم یمن در حمایت از فلسطین

تظاهرات گسترده امروز مردم یمن علاوه بر چندین منطقه در استان صعده واقع در شمال این کشور، شامل مناطق دیگری از جمله المرازم، شعاره، رازح، الجرشه و مُنَبه شد؛ حمایت از مردم فلسطین و محکومیت تجاوزات آمریکا و انگلیس همچنان دو محور اصلی خروش ملی یمنی‌هاست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات