صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۵۶۱۷۲
راهبرد جدید صهیونیست ها:

اتهام به ایران برای فرار از شکست

"هاآرتص" به نقل از ارتش اسرائیل مدعی شده که مبلغ مذکور در فاصله میان سال های 2014 تا 2020 به رهبران حماس در نوار غزه تحویل داده شده است. ادعایی که بلافاصله با واکنش های مختلف بین المللی مواجه شد
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت شکست رژیم صهیونیستی از حماس بعنوان بخشی از محور مقاومت به اندازه ای غیر قابل پیش بینی برای صهیونیست ها بود که آنها از هر طریقی بدنبال سرپوش گذاشتن بر آن هستند. به طوری که ارتش رژیم اشغالگر قدس در دروغی آشکار مدعی شده که در جریان حملات خود به نوار غزه، به برخی اسناد، به همراه مقادیری پول دست یافته که جزئیات تحویل 154 میلیون دلار کمک مالی از سوی ایران به جنبش حماس در نوار غزه را نشان می دهند. نشریه اسرائیلی "هاآرتص" به نقل از ارتش اسرائیل مدعی شده که مبلغ مذکور در فاصله میان سال های 2014 تا 2020 به رهبران حماس در نوار غزه تحویل داده شده است. ادعایی که بلافاصله با واکنش های مختلف بین المللی مواجه شد و تحلیل و تفسیرهای مختلفی در مورد آن ارائه شد. 
با این حال، جنبش حماس در موضع گیری رسمی، طرح این قبیل اخبار از سوی صهیونیست ها را "مضحک" توصیف کرده و آنها را صرفا ادعاهایی پوچ و بی اساس دانسته است. 
صهیونیست ها از زمان اجرای موفقیت‌آمیز عملیات "طوفان الاقصی" در هفتم اکتبر سال 2023 میلادی و متعاقبا آغاز تجاوز خود به نوار غزه، به قدری دروغ بافی کرده اند که اساسا به هیچیک موضع‌گیریهای آن ها نمی‌توان اعتماد کرد. جهان هنوز دروغ بزرگ رژیم اشغالگر قدس در مورد رزمندگان حماس که اسرائیلی ها مدعی شده بودند در جریان عملیات طوفان الاقصی اقدام به سربریدن نوزادان ساکن در اراضی اشغالی کرده اند را فراموش نکرده است. 
دروغی که به قدری بزرگ بود و افشاگری در مورد آن انجام شد که در نهایت حتی ارتش اسرائیل نیز آن را رد کرد. در عین حال، ارتش اسرائیل در بحبوحه جنگ غزه مدعی شد که در یکی از اتاق های بیمارستان شفایِ غزه و در پشت دستگاه ام ار آی، یک قبضه سلاح کلاشنیکف را کشف کرده است. جالب اینکه با حضور خبرنگاران در محل اتاق مذکور، دو قبضه سلاح به نمایش درآمده بود که خود به یک رسوایی بزرگ برای رژیم صهیونیستی تبدیل شد. 
جدای از همه این ها، رژیم صهیونیستی تاکنون بارها و بارها با نمایش برخی تسلیحات و پول ها در نوار غزه ادعاهای مختلفی را علیه کشورمان مطرح کرده است. در این راستا، ادعای جدیدِ صهیونیست ها که جنبش حماس آن را مضحک توصیف کرده نیز به هیچ عنوان چیز جدید نیست و به نظر می رسد طرح این قبیل ادعاها آن هم در شرایطی که اسرائیل در نوار غزه هیچ دستارود ملموس میدانی را نتوانسته کسب کند، صرفا به دنبال لاپوشانی شکست های پی در پیِ رژیم اشغالگر قدس است. موضوعی که حماس نیز به آن اشاره گرده است. 
ارتش اسرائیل و نیروهای آن تاکنون بارها و بارها در جریان عملیات های خود برای آزادسازی اسرای صهیونیست که در کنترل جنبش حماس هستند، شکست خورده اند و با فشارهای گسترده ساکنان اراضی اشغالی رو به رو هستند. حال در این فضا، مدام ادعاهای مختلفی نظیر یافتن اسنادی دال بر کمک مالی ایران به جنبش حماس را برای جهانیان رو می کنند. اسنادی که هیچ اعتباری به آن ها نیست و البته که رژیم صهیونیستی پیشتر در موارد مختلف نظیر پرونده هسته ای کشورمان به خوبی نشان داده که یدِ طولانی در پرونده سازی و سندسازی های جعلی دارد. 
دیگر اینکه حتی اگر ادعای اخیر صهیونیست ها علیه ایران را بپذیریم نیز باید توجه داشته باشیم که ارائه کمک 154 میلیون دلاری آن هم در بازه زمانی شش سال، به هیچ عنوان عدد و رقم بزرگی نیست. ایران همواره در حمایت از مقاومت و ملت فلسطین صریح بوده است. با این حال، کافی است این رقم را با کمک مالی ثابت سالانه بیش از سه میلیارد دلاری دولت آمریکا به رژیم اشغالگر قدس و یا ارائه بیش از 14 میلیارد دلار کمک مالی و تسلیحات به صهیونیست ها از ابتدای جنگ غزه مقایسه کنیم. در این میان، دولت بایدن متعهد شده که سطح این کمک ها را در قالب بسته های مختلف کمک مالی، افزایش نیز دهد. 
تمامی کشورها جهت ارتقای بنیان های امنیت ملی خود، هزینه های قابل توجهی را انجام می دهند و حتی اگر از این منظر نیز بنگریم، کمکِ ایران به حماس(به عنوان جبهه حق علیه باطلِ صهیونیست ها) در ابعاد مختلف تا حد زیادی توان بازدارندگی کشورمان را در برابر صهیونیست ها تقویت کرده و افزایش داده است و چالش های جدی را برای رژیم اشغالگر قدس به وجود آورده است. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات