سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۵۷۷۸۱

قالیباف: دولت باید از تصدی‌گری دوری کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش مجلس برای مردمی کردن اقتصاد در حوزه‌های گوناگون، گفت: دولت باید از تصدی‌گری دوری کند زیرا اکنون ۸۰ درصد اقتصاد کشور دولتی است و این خود عامل فساد است.
محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امشب در مراسم سالگرد شهادت حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) در حسینیه اعظم با اشاره به تلاش مجلس برای مردمی کردن اقتصاد در حوزه‌های گوناگون است، اظهار کرد: ارتباط و اعتماد بین مردم و مسؤولان باید به درستی ایجاد شود و گام اول را ما مسؤولان باید برداریم و آن مردمی کردن اقتصاد است، از این رو در بخش‌های دولتی باید از تصدی‌گری باید دوری کند زیرا اکنون ۸۰ درصد اقتصاد کشور دولتی است و این خود عامل فساد است. وی با بیان اینکه ارتباط بین مردم و مسؤولان تبدیل به یک ارزش در کشور شده است، افزود: امروزه مسؤولان در تلاشند تا به هر طریقی با مردم ارتباط داشته باشند و این هدف دولت و مجلس است لذا اگر می‌خواهیم پرچم ایران در همه اجرا بر افراشته باشد، کارآمد کردن دین در جامعه می‌باشد. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در حال رسیدن به نوک قله است، گفت: حضور مردم باید موثر باید نه تشریفاتی، چون دشمن با استفاده از ضعف کشور دز حوزه اقتصادی و فرهنگی بر روی ذهن مردم تاثیر گذشته و با جنگ ترکیبی اغتشاشاتی را در کشور ایجاد کرد که با شکست مواجه شد. قالیباف با تاکید بر اهتمام مجلس برای تحقق شعار سال انتخابی توسط مقام معظم رهبری بیان کرد: مردمی‌سازی تنها راه حل مشکلات کشور است و بدون توجه به این امر هیچ موفقیتی ایجاد نمی‌شود زیرا انقلاب اسلامی سرنوشت مردم را به دست خودشان داد و با مردمی‌سازی به خوبی به مشکلات غلبه کرد.
وی با بیان اینکه مجلس در قانون برنامه هفتم توسعه به مردمی‌سازی توجه کرده است، تصریح کرد: در این قانون فرصت‌های زیادی را برای جوانان نخبه و حوزه دانش بنیان ایجاد کردیم که می‌تواند کشور را دچار تحول کند و این قول را به مردم می‌دهیم که در مجلس شورای اسلامی صخره و مکان‌های اقتصادی ره بر خواهیم داشت و با اجرای درست برنامه هفتم توسعه مطالبه مردمی و مقام معظم رهبری را اجرایی خواهیم کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بقعه‌های متبرکه یکی از ظرفیت‌های کشور است، گفت: در کشور شخصیت‌های بزرگی داریم و امروزه مفتخریم که تربیت شده مکتب شهدا، اهل بیت هستیم و همه توفیق داریم که در این مسیر گام برداریم قالیباف اشاره به نقش دین در ایجاد آرامش در جامعه افزود: مردم ایران ارتباط قلبی با اهل بیت دارند و این بزرگترین سرمایه فرهنگی و اجتماعی است که باید از آن نهایت بهره را بر زیرا امام زادگان در سختی به یاری مردم آمدند و در تمامی مراحل زندگی یاری رسان مردم بودند وی با تاکید بر نقش قابل تامل امام زادگان در حفظ وحدت بین آحاد مختلف مردم بیان کرد: مقام معظم رهبری در آغاز سال نو در خصوص همدلی و انسجام اجتماعی در بین مردم فرمایشاتی را مطرح کردند لذا برای تحقق این مهم باید به سنت‌های حسنه و بقعه‌های متبرکه توجه ویژه کنیم. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هشت هزار شهید گیلان، همه سرمایه عظیم گیلان هستند، گفت: برگزاری چنین مراسماتی محور انسجام اجتماعی و همدلی در کشور است که باید ادامه‌دار باشد.
قالیباف یکی از سرمایه‌های اجتماعی که می‌تواند اثر گذار باشد اعتماد بین دولت با ملت دانست و بیان کرد: افزایش ارتباط  مردم با مردم و دولت با مردم نقش مهمی در افزایش وحدت دارد و اینکه مقام معظم رهبری همواره تاکید بر حفظ وحدت دارند لزوم استفاده از ایت فرصت‌ها است. وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برخواسته از مکتب قرآن و اهل بیت است، افزود: امام راحل (ره) انقلاب کردند تا ظلم و ستم را از جامعه دور کند و این همان هدف اهل بیت از صدر اسلام بوده است و مردم خودشان مسیر دین و اهل بیت را انتخاب کرده و رژیم ستم شاهی را از کشور بیرون کردند و ما امروز باید شکر این نعمت را به درستی به جا آورده و خدا را شکر کنیم که جنین کشوری داریم. رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه تصریح کرد: غزه اکنون یک زندان بدون سقف است و در چند وقت گذشته ۳۲ هزار نفر توسط رژیم غاصب قدس شهید شده و کودکان از گرسنگی در حال فوت شدن است و امام وقتی با رژیم پهلوی مبارزه گفت که دشمن اصلی ملت ایران رژیم صهیونیستی و آمریکا است. قالیباف یکی از علل‌های پیروزی انقلاب اسلامی را اعتقاد مردم به دین و اهل بیت دانست و تصریح کرد: امام خمینی به مردم و خدا اعتماد داشت و می‌دانست اگر مردم در صحنه باشند از هر مشکلی می‌توان فائق آمد و هر کجا در کشور مشکلی ایجاد می‌شد امام از مردم کمک می‌خواستند و دوران دفاع مقدس تایید کننده همین امر است.
وی با بیان اینکه سه اصل مهم یعنی معنویت، عقلانیت و عدالت از اهداف  پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، گفت: بعد از عزل بنی صدر، امام تصمیم گرفت مردم در صحنه حضور پیدا کنند و امام با این اقدام راه و مسیر جبهه را برای مردم باز کرد که ثمره آن را به خوبی در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم به طوری که بین حضور مردم شکستن حصر آبادان تنها ۴۵ روز فاصله بود. رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم شناختی ظرفیت مردم در حوزه‌های مختلف بیان کرد: مکتب امام یعنی معنویت و حضور مردم در جبهه لذا وقتی مردم در جبهه حضور پیدا کردند به امکانات توجه نکرده و با کمترین تجهیزات به موفقیت‌های بزرگی رسیدیم.قالیباف دوران دفاع مقدس را نماد نقش مردم در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و شکست دشمن در حوزه‌های مختلف دانست و تصریح کرد: فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس اکثرا کسبه، کارگر، پزشک، صنعتگر و از بدنه مردم بودند و این نکنه که مقام معظم رهبری فرمودند جهش تولید مشارکت مردم نشان دهنده غفلت موجود در این حوزه است.
برچسب ها: قالیباف ، تولید ، بصیرت
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات