صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۴  ، 
کد خبر : ۷۲۵۹۳
پوزه اسرائیل به خاک مالیده شد

هنیه: پیروزى ما الهى بود


بصیرت: در پی شکست خفت بار رژیم صهیونیستی بعد از 22 روز حمله وحشیانه به غزه، ارتش این رژیم از روز گذشته عقب نشینی خود را از این منطقه آغاز کرد.
به گزارش خبرگزاری ها، نیروهای اشغالگر صهیونیست عقب نشینی خود را از نوار غزه آغاز کردند و در نوار مرزی بین سرزمین های اشغالی و غزه مستقر شدند.
این اقدام در پی اعتراض های مردمی در جهان و ضرب الاجل یک هفته ای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» و جهاد اسلامی فلسطین برای خروج نظامی اسرائیل از نوار غزه صورت گرفته است.
در همین رابطه روزنامه صهیونیستی جروزالم پست به نقل از مقامات صهیونیستی نوشت، اسرائیل تا پیش از مراسم تحلیف ریاست جمهوری جدید آمریکا تمام نیروهای خود را از غزه خارج خواهد کرد.
این در حالی است که اعلام آتش بس یک جانبه از سوی رژیم صهیونیستی به منزله شکست برای سران این رژیم و پیروزی برای حماس و مردم مظلوم فلسطین محسوب می شود.
رژیم صهیونیستی بر اثر این شکست خفت بار و در شرایطی که تمامی شخصیت ها، احزاب و مطبوعات رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که هیچ نتیجه ای از این جنگ 22 روزه به دست نیامد بلکه بر عکس به قدرت و محبوبیت حماس افزوده شد.
شبکه خبری العالم نیز درباره آمار نهایی تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه اعلام کرد که در این تجاوز 22 روزه 256 صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از 1327 نفر دیگر زخمی شده اند.
این در حالی است که رژیم صهیونیستی به شدت اخبار رسانه ها و منابع خبری را سانسور می کند و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هیچ روزنامه نگار اسرائیلی یا خارجی نباید با مجروحان مصاحبه کند.
منابع خبری فلسطین تعداد کشته ها و زخمی های صهیونیست ها را بسیار بیشتر از این آمار داده شده ارزیابی می کند.
رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که اسرائیل در رسیدن به اهداف تعیین شده در تهاجم به غزه کاملاً شکست خورده است.
تحلیلگران و سیاستمداران رژیم صهیونیستی نیز تأکید کردند که جنگ غزه نتوانست حملات موشکی فلسطینی ها به اسرائیل را متوقف کند.
این تحلیلگران همچنین اذعان داشتند که آرزوهای عباس رئیس تشکیلات خودگردان و حسنی مبارک رئیس جمهور مصر از نابودی حماس تحقق نیافت.
همچنین مقامات بلندپایه نظامی رژیم صهیونیستی اظهار داشتند که قدرت مقاومت بار دیگر فزونی می یابد زیرا این حمله، ضربه ای غیر قابل جبران برای حماس نبوده است.
شهرک نشینان صهیونیست نیز معتقدند که اعلام آتش بس یک جانبه نشان از شکست اسرائیل است.
روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، اعلام آتش بس یک جانبه موجب قدرت گرفتن بیشتر جنبش حماس شد.
روزنامه هاآرتص نیز نوشت، جنگ غزه موجب رسمیت یافتن حماس توسط جامعه جهانی شد.
شبکه خبری «مفکره الاسلام»- به نقل از کارگران فلسطینی که در سرزمین های اشغالی مشغول به کار هستند اظهار داشت، شهرک های جنوبی از جمله اشدود، عسقلان، سدروت و مناطق اطراف به شهر ارواح تبدیل شده اند.
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نیز نوشت، تفاهمنامه آمریکا واشنگتن و تل آویو ریسمان نجات اسرائیل از باتلاق جنگ است.
به نوشته این روزنامه تزیپی لیونی وزیرخارجه رژیم صهیونیستی از کاندولیزا رایس همتای آمریکایی خود به خاطر امضای سریع و به موقع تفاهمنامه امنیتی تشکر کرد.
همچنین روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت، به نظر می رسد که تئوری اسرائیل به نتیجه نرسیده و این مثل عبری در میان نظامیان اسرائیل شنیده می شود که رئیس باز هم شکست خورد. روزنامه گاردین هم نوشت، این جنگ بر وجهه حماس افزود و رهبران آن می توانند با افتخار سر خود را در خیابان های غزه بالا بگیرند.
این روزنامه افزود: پس از گذشت 22 روز از این جنگ خونین در غزه و کرانه باختری خشم عمومی از محمود عباس در حال افزایش است زیرا فلسطینیان معتقدند که وی در برابر حمله توپخانه اسرائیل به غزه فقط تماشاچی بوده است.
شبکه تلویزیونی دویچه وله گزارش داد، توان نظامی حماس در نوار غزه دست نخورده باقی مانده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات