تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱  ، 
کد خبر : ۲۷۶۸۷۳

مقام آگاه در سازمان نظام پرستاری: تحصن پرستاران سیاسی است


  پرستاران چند بیمارستان تهران صبح امروز در اعتراض به طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد دست از کارکشیدند.
هر چند حراست بیمارستانها از ورود دوربین و خبرنگار خبرگزاری صداوسیما به بیمارستانها جلوگیری کردند اما شنیده ها وتماسهای تلفنی پرستاران و بیماران معطل مانده در این بیمارستانها به خبرگزاری صداوسیما حاکی از این بود که تحصنها خیلی زود پایان یافت و پرستاران به محل کار خود برگشتند.
یک مقام مسئول در سازمان نظام پرستاری که خواست نامش فاش نشود این تحصنها را سیاسی خواند و گفت:خانه پرستاری که رویکردی سیاسی دارد پشت این قضیه است.
وی گفت : رئیس خانه پرستار و 4 نفر از دیگر اعضای هیئت مدیره آن به علت مصاحبه هایی که با بی بی سی و صدای امریکا داشتند برای انتخابات شورای عالی نظام پرستاری رد صلاحیت شده اند و به همین دلیل این تجمعها را هدایت میکنند.
وی در توضیح طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد که اکثر پرستاران آن را علت اصلی اعتراض خود اعلام میکنند گفت : این طرح از بهمن سال گذشته به صورت آزمایشی آغاز شد وبراساس آن کارانه پرستاران باید حداقل 2 تا 3 برابر می شد اما این امر تحقق نیافت .
این مقام آگاه افزود :وزیر بهداشت زمان اتمام مرحله اول طرح آزمایشی نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد پرستاران را پایان خرداد اعلام کرده بود که پس از بررسی نقاط ضعف و اصلاح آن مرحله دوم این طرح از اول تیر اجرایی شد.
بعد از اجرای این طرح ،کارانه برخی پرستاران تا 6 میلیون و برخی تا 100 هزار تومان برآورد شده بود که این مقام مسئول آن را اشتباه داده های نرم افزاری خواند وتاکیدکرد که باید دوباره اصلاح شود ضمن اینکه در این طرح سابقه کاری دیده نشده بود که باید اصلاح شود.
این مسئول گفت : پرستاران خواهان لغو طرح کارانه مبتنی بر عملکرد و اجرای تعرفه‌ خدمات پرستاری هستند که حدود 200 خدمت پرستاری در کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات آمده اما اجرایی نشده و 9 سال از سوی وزارت بهداشت مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات