صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰  ، 
کد خبر : ۲۸۴۳۱۹

نیروی دریایی راهبردی

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش، رسیدن به جایگاه متناسب با شأن تاریخی ملت ایران و جمهوری اسلامی در دریا را مسئولیت بزرگ [...]
پایگاه بصیرت / مصطفی قربانی
یادداشت: امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش، رسیدن به جایگاه متناسب با شأن تاریخی ملت ایران و جمهوری اسلامی در دریا را مسئولیت بزرگ نیروی دریایی دانستند و فرمودند: ما هنوز در آغاز این راهیم و شما مردان این راه هستید که باید مسیر را باز کنید و این امید و آینده مطلوب را رقم بزنید.
ارتقای سطح توان نیروی دریایی کشورمان به سطح راهبردی به چند دلیل برای کشورمان اهمیت دارد:
۱ـ ناوگان نظامی بیگانه در مناطق دریایی پیرامون ایران حضور دارند و دزدان دریایی در این مناطق فعالیت می‌کنند که این مسئله نیازمند ارتقای سطح توان نیروی دریایی کشورمان است.
۲ـ 31 درصد از مرزهای کشور را مرزهای دریایی تشکیل داده و حدود 93 درصد تجارت خارجی کشور از طریق دریا صورت می‌گیرد. بنابراین، حفظ و بهره‌برداری از این موقعیت، مستلزم ارتقای توان نیروی دریایی کشورمان به سطح راهبردی است.
۳ـ براساس سند چشم‌انداز، جمهوری اسلامی باید در سال 1404 قدرت اول منطقه باشد. برای تحقق این مهم، نیازمند گسترش روابط اقتصادی با دنیا هستیم که برای این منظور، باید قدرت دریایی خود را تا حد راهبردی ارتقا دهیم. افزون بر این، دستیابی به قدرت اول در منطقه بدون شک مستلزم وجود ثبات و آرامش در محیط پیرامونی-مان است و مسلم است که تحقق این امر به نیروی دریایی راهبردی نیاز دارد.
۴ـ جمهوری اسلامی برای شکل دادن به نظم جدید منطقه‌ای مطلوب خود، نیازمند حضور قدرتمندانه در منطقه است که این حضور را نیروی دریایی راهبردی تأمین می‌کند.
بنابراین، تقویت توان راهبردی نیروی دریایی کشورمان متناسب با نیازهای کشور و اهداف ترسیم شده در اسناد بالادستی کشور صورت می‌گیرد و برای کشورهای منطقه هیچ‌گونه تهدیدی در پی نخواهد داشت. البته حضور مقتدارنه ایران در آب‌های منطقه، می‌تواند حاوی این پیام برای بیگانگان باشد که به آنها اجازه دخالت و دست‌اندازی در سرنوشت ملت‌های مسلمان منطقه داده نمی‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات