صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۲۸۷۰۰۴

آغاز رقابت

مهلت ۲۰ روزه شوراي نگهبان براي رسيدگي به صلاحيت داوطلبان دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي به پايان رسيد و اسامي تأييد صلاحيت‌شدگان به منظور اعلام عمومي به وزارت کشور تحويل داده شد [...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: ساعت ۲۴ شب گذشته مهلت ۲۰ روزه شوراي نگهبان براي رسيدگي به صلاحيت داوطلبان دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي به پايان رسيد و اسامي تأييد صلاحيت‌شدگان به منظور اعلام عمومي به وزارت کشور تحويل داده شد. البته همچنان فرصت سه‌روزه‌اي باقي است تا آن عده از داوطلبانی که صلاحيت داوطلبي آنها در مرحله قبلي مورد تأييد قرار گرفته و بر اساس نظر شوراي نگهبان صلاحيت آنها رد شده است، براي آخرين‌بار شکايت خود را تنظيم کنند.
اولين نکته قابل ملاحظه در ذيل اين خبر، پذيرش نتيجه نهايي بررسي صلاحيت‌هاست که بايد از سوی جريان‌هاي سياسي فعال در عرصه انتخابات و نامزدهاي ردّ صلاحيت‌شده و هواداران آنان صورت پذيرد. طبيعي است که اين پذيرش از سوی افراد راه‌نیافته به کارزار انتخابات، با اکراه همراه خواهد بود؛ اما بايد توجه داشته باشيم که پذيرش و تسليم شدن در برابر قانون اولين گام در مسير توسعه سياسي و اصل نخست اخلاق انتخاباتي است که همه بايد آن را پذيرفته و تمکين در برابر قانون را تمرين کنیم.
نکته دوم آنکه از امروز شاهد آغاز رقابت‌ها و اعلام فهرست‌هاي انتخاباتي مختلفي خواهيم بود. طبق اخبار منتشرشده، هر چند برخي جريان‌هاي سياسي به روند بررسي صلاحيت‌ها اعتراض داشته و فضاي حضور پرقدرت خود در انتخابات را دشوار ترسيم کرده‌اند، اما همه جريان‌هاي سياسي فعال کشور فهرست تقريباً کاملي براي رقابت سياسي آماده کرده‌اند که طي اين روزها اعلام خواهد شد؛ از این رو به جرئت مي‌توان گفت، يکي از رقابتي‌ترين انتخابات ادوار مجلس شوراي اسلامي در حال شکل‌گيري است که مي‌تواند حاصل آن شکل‌گيري انتخاباتي با مشارکت گسترده و کم‌نظير مردمي باشد.
تحقق اين امر مقدس که مطلوب نظام اسلامي است، آن‌گاه کامل خواهد شد که رقابت انتخاباتي و رأي‌گيري در آرامش، امنيت و سلامت کامل صورت پذيرد و روند انتخاب و تصميم‌گيري مردمي نيز مبتني بر مؤلفه‌هاي عقلاني و شاخصه‌هاي شايسته‌سالاري و کارآمدي محقق شود و بر همه آنهايي که دغدغه ايران را دارند، فرض است که در شکل‌گيري چنين انتخاباتي سهيم باشند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات