تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۲۸۹۸۰۰
فرمانده كل سپاه شرایط پسابرجام را تشریح کرد

فتنه نفوذ ‌

(روزنامه جوان - 1394/08/12 - شماره 4667 - صفحه 2)

شرايط پس از برجام و تلاش دشمن براي انحراف افكارعمومي و نفوذ، فتنه چهارم است كه بايد مراقب بود.

سردار سرلشكر محمدعلي جعفري، فرمانده كل سپاه پاسداران كه عصر ديروز در تالار شيخ انصاري دانشگاه تهران و در جمع دانشجويان اين دانشگاه سخن مي‌گفت با گراميداشت ياد و خاطره شهدا، امنيت پايدار، اقتدار ملي، عزت اسلامي و نفوذ معنوي را از مهم‌ترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي دانست و افزود: دشمنان انقلاب اسلامي هم ديگر به امنيت پايدار و اقتدار ملت ايران اذعان دارند و اخيراً جان كري نيز به اين موضوع اذعان كرد، چون ما توانسته‌ايم با توجه به اصول و پايبندي به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي در منطقه‌اي كه اطرافش شاهد خون و خونريزي است امنيت پايدار داشته باشيم.

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه دشمن مي‌خواهد ما آرام آرام از شعارها و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي كوتاه بياييم، گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون ممكن است ترفندها و نوع توطئه‌هاي دشمن متفاوت باشد اما در اينكه همه برنامه‌ها با هدف متوقف كردن انقلاب اسلامي دنبال شده، شكي نيست.

سرلشكر جعفري ادامه داد: از ابتداي انقلاب تاكنون چهار فتنه عليه ملت ايران صورت گرفته است؛ فتنه اول جنگ تحميلي بود كه توسط دشمن به ما تحميل شد، فتنه دوم كه فرهنگي يا سياسي و امنيتي بود فتنه ايدئولوژ‌ي‌زدايي و دين‌زدايي در كشور بود كه اوج آن حوادث سال 78 بود. آنها مي‌خواستند انقلاب اسلامي را متوقف كنند در اين دوره برخي افراطيون صراحتاً مي‌گفتند انقلاب اسلامي سال 57 پيروز شده و نياز نيست كه استمرار داشته باشد، اما مقام معظم رهبري پاسخ‌هاي قاطعي به آنها داده و فرمودند كه ما انقلاب اسلامي را مستمر مي‌‌دانيم و با انقلاب اسلامي دنبال حيات طيبه هستيم.

فتنه 88 خطرناك‌تر از جنگ تحميلي بود

وي به فتنه 88 اشاره كرد و گفت: در فتنه 88 نيز كه فتنه‌اي به مراتب خطرناك‌تر از جنگ تحميلي بود دشمن مي‌خواست كار انقلاب را يكسره كند؛ آنها به بهانه تقلب در انتخابات مي‌خواستند در يك سيستم امنيتي، نظام را با چالش مواجه كنند اما مردم با هوشياري و بصيرتي كه داشتند در صحنه حضور يافته و با تبعيت از فرمان ولي فقيه 9 دي را رقم زده و از اين فتنه بزرگ عبور كردند؛ حداقل اين است كه بنده در حوزه‌هاي امنيتي كه چندين سال است كار امنيتي مي‌كنم صاحب‌نظرم و مي‌توانم بگويم كه فتنه 88 با جنگ تحميلي اصلا قابل مقايسه نبود و به مراتب فتنه 88 از جنگ تحميلي سخت‌تر بود.

فرمانده كل سپاه از نفوذ بعد از برجام به عنوان فتنه چهارم ياد كرد و گفت: در اين فتنه بهانه آنها مباحث هسته‌اي است. آنها گرچه از ابتداي انقلاب ملت ايران را تحريم و فشار اقتصادي به كشور وارد كردند اما در اين فتنه فشار اقتصادي را تشديد كردند.

سرلشكر جعفري با بيان اينكه مذاكره با امريكا در موضوع هسته‌اي با نظر مقام معظم رهبري آغاز شد و معظم‌له سال 92 با طرح نرمش قهرمانانه اجازه مذاكره با امريكا در موضوع هسته‌اي را دادند، تأكيد كرد: نتيجه مذاكره با امريكا در موضوع هسته‌اي به برجام منتج شد كه در نهايت با آن بحث‌هايي كه داشت در شوراي امنيت در مرز رد و تأييد تصويب شد و در نهايت به تأييد مقام معظم رهبري رسيد اما آقا بعد از تأييد برجام فرمودند كه حزب‌اللهي‌ها و كساني كه دلشان براي انقلاب مي‌سوزد مراقب نفوذ پسابرجام باشند. وي افزود: امريكايي‌ها از مذاكره به دنبال نفوذ هستند؛ حضرت آقا فرمودند مذاكره با امريكايعني نفوذ، لذا با اين بيان آقا، ما مذاكره را معادل نفوذ مي‌دانيم اما متأسفيم‌ كه برخي مسئولان داخلي اين موضوع را متوجه نمي‌شوند.

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه مذاكرات با امريكا فقط در مذاكره هسته‌اي بود و در ديگر موارد ممنوع است، تأكيد كرد: متأسفانه برخي مسئولان مكرر مي‌گويند كه مي‌شود با دشمن به نتيجه رسيد و مدام مي‌گويند حالا كه در موضوع هسته‌اي با امريكا توافق كرديم پس در ديگر موضوعات چنين امكاني وجود دارد در حالي كه خطر اصلي همين‌جاست و بايد مراقب بود.

سرلشكر جعفري به انحراف كشاندن افكار عمومي و نفوذ در كشور را فتنه پسابرجام دانست و اظهار داشت: همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند نفوذ سياسي و فرهنگي خيلي خطرناك‌تر از نفوذهاي ديگر است اما متأسفانه برخي در داخل، دشمن را در رسيدن به هدف نفوذ همراهي مي‌كنند. وي با بيان اينكه براي مقابله با نفوذ بايد جلوي برخي اقدامات را به طور جدي گرفت از دانشجويان خواست در شرايط جنگ نرم با مطالعه عميق و بررسي دقيق مانع نفوذ دشمن شوند.

كمك مستشاري به سوريه را ادامه مي‌دهيم

فرمانده كل سپاه در ادامه در پاسخ به سؤال دانشجويي كه مي‌گفت موضع سپاه درباره تحولات منطقه، از جمله عراق و سوريه چيست، تأكيد كرد: موضع ما همان موضع مقام معظم رهبري است. ايشان فرمودند كه ما در مورد سوريه با امريكايي‌ها مذاكره نمي‌كنيم. البته ما اقداماتي را انجام داده‌ايم كه بخشي از آنها قابل بيان نيست اما بايد بگويم كه ما از همه توان خود براي كمك مستشاري به مردم و دولت سوريه استفاده خواهيم كرد.

سرلشكر جعفري با انتقاد از كساني كه در داخل درباره سوريه درك درستي ندارند، اظهار داشت: برخي مسئولان مي‌گويند چرا روي آقاي اسد حساس هستيد، اسد باشد يا ديگري چه فرقي دارد اما ما با ابراز تأسف بايد به آنها بگوييم كه شماها درك درستي از سوريه نداريد و نمي‌دانيدكه آقاي اسد در سوريه طرفداران زيادي دارد و مردم سوريه ايشان را قبول دارند؛‌مقاومت در سوريه به آقاي اسد وابسته است.

http://javanonline.ir/fa/news/751209

ش.د9404195

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات