تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۲۹۱۲۵۶
ثبت‌نام عارف و مديران دولت اصلاحات

ترافیک احمدي‌نژادي‌ها در خیابان فاطمی

(روزنامه آرمان – 1394/10/02 – شماره 2932 – صفحه 2)

وزارت كشور و فرمانداري‌ها روز گذشته هم پذیرای نامزدهايي بود كه خواهان حضور در مجلس دهم هستند. از چهره‌هاي سرشناسي كه كانديداي بهارستان شدند مي‌توان به وزراي دولت‌هاي اصلاحات و ياران احمدي‌نژاد اشاره كرد البته احمدي‌نژادي‌ها مي‌گفتند مستقل به صحنه آمده‌اند.

ياران احمدي‌نژاد در وزارت كشور

صبح ديروز سيدمحمد حسيني و محمد عباسي از وزراي دولت دهم به همراه هم براي ثبت‌نام در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي به وزارت كشور مراجعه و ثبت‌نام كردند. حسيني پس از ثبت‌نام درباره حضورش در انتخابات گفت: به عنوان يك اصولگرا در انتخابات شركت كرده‌ام و تلاشم بر اين است كه اصولگرايان به يك ليست واحد برسند. وي افزود: احمدي‌نژاد اصلا به انتخابات مجلس دهم ورود نمي‌كند و اكنون علاوه بر من تعداد ديگري از وزراي دولت‌هاي نهم و دهم جداي از او به انتخابات مي‌آيند. وزیرارشاد دولت دهم تصریح کرد: بنده عضو هيات موسس جبهه گفتماني يكتا هستم كه هيچ رابطه تشكيلاتي با احمدي‌نژاد ندارد. پرويز كاظمي وزير بازرگاني دولت نهم نیز از ديگر وزراي دولت احمدي‌نژاد بود كه دیروز براي ثبت‌نام به وزارت كشور مراجعه كرد.

دولتمردان اصلاحات كانديداي مجلس شدند

محمدرضا عارف كانديداي اصلاح‌طلب رياست‌جمهوري سال ۹۲ نیز پيش‌ازظهر ديروز به انتظارها پايان داد و با همراهي همسرش و مهدي نادمي عضو شوراي مركزي شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان كانديداتوري خود را در وزارت كشور ثبت كرد. برخي از او به نام سرليست اصلاحات در تهران ياد مي‌كنند و برخي او را به سبب ايثارش در انتخابات رياست‌جمهوري كه همان انصراف بود تحسين مي‌كنند. دیروز همچنین محسن مهرعليزاده رئیس سازمان تربیت بدنی دولت اصلاحات بعد از ثبت‌نام خود گفت: بعد از انتخابات ۹۲ دولت تدبير كار خود را آغاز كرد و گرايش خوبي نسبت به اين حركت در عامه مردم ديده شد. وي افزود: مردم در فاصله دوساله از وعده‌هاي دولت درباره مسائل مشخصي از جمله مذاكره با ۱+۵ و تعامل‌هاي بين‌المللي شاهد تحقق بودند و دولت به شكل موفقيت‌آميزي توانسته است از عهده اين وعده برآيد.

مهرعلیزاده تاکید کرد: مردم با همين فرآيند اميدوار هستند در ادامه فعاليت‌هاي دولت شاهد تحقق وعده‌هاي بيشتري باشيم. اميدواريم مردمي كه نتيجه حضور خود در انتخابات سال ۹۲ را ديدند سال ۹۴ نيز اين حركت خود را كامل كنند و با انجام انتخاباتي پر شور بتوانيم بار ديگر به عنوان كشوري سربلند در منطقه و نقطه امن شناخته شويم. وی با بيان اينكه هرگاه حضور مردم باشكوه بوده از انتخابات نتيجه خوبي گرفته‌ايم خاطرنشان کرد: اميدواريم حضور پرشور مردم در اين انتخابات را شاهد باشيم در اين صورت نتيجه هرچه باشد خير است. مهم نيست كدام جناح پيروز خواهد شد مهم اين است افرادي با روحيه اعتدال و دلسوز نظام و انقلاب روي كار بيايند؛ به ويژه كساني كه سابقه مديريتي خوبي دارند.

علي صوفي از ديگر اعضاي كابينه دولت اصلاحات نيز در همين زمان اعلام كانديداتوري كرد. مرتضي اشراقي نوه امام خميني(ره) نيز ظهر روز گذشته در ستاد انتخابات كشور حاضر شد و از حوزه انتخابيه تهران نامزدي خود را اعلام كرد. همچنين صادق خرازي به همراه برخي از اعضاي حزب نداي ايرانيان در وزارت كشور حاضر شد كه برخلاف تصورات و پيش بيني‌ها كانديدا نشد. وي تنها براي همراهي با اعضای حزب خود در مرحله ثبت‌نام به وزارت كشور آمده بود. مجيد فراهاني دبيركل اين حزب به همراه تعدادي از اعضاي اين حزب در انتخابات مجلس دهم ثبت‌نام كردند.

مصطفي كواكبيان دبيركل حزب مردمسالاري، فاطمه راكعي، اشرف بروجردي، زهرا آقاجري و سيد محمود ميرلوحي از ديگر اصلاح‌طلباني بودند كه روز گذشته كانديداتوري خود را ثبت كردند. مصطفي كواكبيان پس از ثبت‌نام در انتخابات مجلس به تشريح ويژگي اساسي و مهم انتخابات اين دور پرداخت و گفت: حق‌الناس بودن به عنوان يكي از موضوعات مهم راهبردي و استراتژيك كه بايد از سوي تمام دستگاه‌هاي نظارتي، تبليغاتي و اجرايي كه به فعاليت مشغولند مهم انگاشته شود.

وي با بيان اينكه انتخابات آتي نخستين انتخاباتي است كه از سوي دولت يازدهم برگزار مي‌شود، تصریح کرد: انتظار مي‌رود انتخاباتی بي‌حاشيه‌ و مطلوب‌ باشد و دولت كارنامه درخشاني از خود به‌جاي بگذارد. نماینده سابق مجلس حضور گسترده مردم را در انتخابات يك پيام خوب به قدرت‌هاي بزرگ برشمرد و گفت: قطعا مشاركت حداكثري مي‌تواند اقتدار ايران را در منطقه دامن بزند. وي ادامه داد: ما پرچمدار اصلاحات در مجلس دهم خواهيم بود و همچون مجلس هشتم هيچ‌گاه اجازه نمي‌دهيم كه پرچم بر زمين بماند.

كواكبيان با تاكيد بر اينكه در قالب شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات و شوراي سياست‌گذاري انتخابات به ليست واحدي در سراسر كشور خواهيم رسيد، خاطرنشان کرد: تمام سعي خود را بر اين گذاشته‌ايم كه مطالبات برجاي مانده را با پيروزي در انتخابات تحقق دهيم و تغييراتي را ايجاد كنيم كه به نوعي خانه تكاني در مجلس ايجاد شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: ان‌شاءا... اصولگرايان معتدل از اصلاح‌طلبان حمايت كنند و از هرگونه افراطي‌گري خود را جدا كنند. وی صبح دیروز با حضور در ستاد انتخابات كشور به عنوان كانديداي انتخابات مجلس دهم اقدام به نام‌نويسي كرد. طبق گفته كواكبيان وي كانديداي مردم تهران، ري و شميرانات خواهد بود. غلامرضا انصاري عضو شوراي شهر تهران و قائم مقام دبيركل حزب اتحاد ملت ايران نيز با حضور در ستاد انتخابات وزارت كشور، از حوزه انتخابيه مشهد نامزد مجلس دهم شد.

رقباي لاريجاني در قم

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدرضا آشتياني و احمد اميرآبادي فراهاني نمايندگان فعلي قم در مجلس نيز عصر دیروز با حضور در فرمانداري قم در انتخابات ثبت‌نام كردند. آشتياني و اميرآبادي هر دو درانتخابات نهمين دوره مجلس در ليست جبهه پايداري بودند كه به احتمال زياد در انتخابات پيش رو نيز مورد حمايت نزدیکان آيت‌ا... مصباح‌يزدي و اعضای جبهه پايداري قرار مي‌گيرند. البته پيش از اين احتمال داده مي‌شد كه محمدرضا آشتياني در انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام كند كه اينگونه نشد. طبق قانون انتخابات مجلس، ثبت‌نام فقط از افراد زير ۷۵ سال انجام مي‌شود، اما ثبت‌نام محمدرضا آشتياني در انتخابات مجلس شوراي اسلامي كه متولد ۶ بهمن ماه ۱۳۱۹ است، بلامانع بود چرا كه وي زمان ثبت‌نام ۷۵سال کامل را نداشت.

باز در سوداي بهارستان

احمد توكلي نماينده تهران نیز روز گذشته از فرمانداري تهران كانديداتوري خود را اعلام كرد. وي گفت: به دليل ازدحام در ستاد انتخابات وزارت كشور به فرمانداري تهران مراجعه كردم. از ديگر نمايندگان مجلس كه روز گذشته براي نشستن دوباره بر كرسي پارلمان كانديدا شدند مي‌توان به مجتبي آقاتهراني، ايرج نديمي، و مهراد بائوج لاهوتي، علي فلاحيان، حسن غفوري‌فرد و سيدرمضان شجاعي كياسري اشاره كرد. ابراهيم انصاريان داماد آيت‌ا... مهدوي‌كني و محمد عباسپور نماينده ادوار مجلس نيز از ديگر افرادي بودند كه روز گذشته برای كانديداتوري مجلس دهم نام‌نویسی کردند.

آمار ثبت‌نام‌کنندگان مجلس

رئيس ستاد انتخابات كشور اما درباره آخرین آمار نامزدهای شرکت در انتخابات مجلس دهم تا روز گذشته گفت: تاكنون براي مجلس ۳۹۱۰نفر اقدام به نام‌نويسي كرده‌اند كه در اين ميان مدارك ۳۳۴۴نفر تكميل و تعداد ۵۶۶ نفر در حال تكميل مدارك هستند. محمد حسين مقيمي ادامه داد: از ميان داوطلبان ثبت‌نام براي انتخابات مجلس ۲۸۶ نفر زن و ۳۰۶۹ نفر مرد هستند.

حرف آخر را مردم در پاي صندوق‌هاي راي می‌زنند

رئيس بنياد اميد ايرانيان دیروز تصريح كرد كه بايد اجازه داد تا حرف آخر درباره تصميم‌گيري‌هاي كشور را مردم در پاي صندوق‌هاي راي بزنند. محمدرضا عارف گفت: بايد اجازه بدهيم حرف آخر را صندوق‌هاي راي بگويند نه تريبون‌ها. بر اساس قانون اساسي با جديت كار را دنبال مي‌كنيم و مهم‌ترين رسالت همه رسانه‌ها تشويق مردم است به ويژه رسانه ملي كه رسالت كل مردم را بر عهده دارد. رسانه ملي بايد اجازه بدهد گروه‌هاي مختلف داخل نظام حرف بزنند چون اين كار براي پيگيري راهبردها به ويژه خلق حماسه‌اي پرشور مثل حماسه سال ۹۲ واجب است.

وی که برای ثبت‌نام انتخابات مجلس دهم به وزارت کشور رفته بود با بیان اینکه آن چند درصدي كه به هر دليلي در انتخابات سال ۹۲ به صحنه نيامدند بايد وارد صحنه انتخابات شوند، گفت: اين هدف بسيار مهم‌تر از آن است كه فردي در يك جريان سياسي حضور داشته باشد يا حضور نداشته باشد. وي تاكيد كرد: وظيفه رسانه ملي تشويق مردم است و برخوردهاي يكسويه جواب نمي‌دهد. مردم ما بسيار باهوش و آگاه هستند. توصيه ما اين است كه رسانه ملي به جاي تريبون دادن به يك جريان خاص طرفدار همه جريان‌هاي سياسي باشد. ما به حفظ آرامش اصرار داريم و تلاشمان اين است با آرامش انتخابات را دنبال كنيم.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/138128

ش.د9405152

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات