تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲  ، 
کد خبر : ۲۹۱۴۷۳

آغوش باز ارتجاع عرب و رژیم صهیونیستی

(روزنامه جمهوري اسلامي ـ 1395/02/18 ـ شماره 10584 ـ صفحه 6)

روزنامه صهیونیستی « معاریو» با اشاره به روند تحولات در روابط « تعدادی از کشورهای عربی با اسرائیل و در راس آنها عربستان» تاکید کرد که « اسرائیل و رژیم عربستان در آینده‌ای که دور نیست با هم سازش می‌کنند».

معاریو خاطرنشان کرد که مقامات سعودی و اسرائیلی در مکان‌های مختلف از جمله در حاشیه اجلاس‌ها و همایش‌ها به طور علنی و غیرعلنی ملاقات می‌کنند.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: خبرگزاری بلومبرگ در ماه ژوئن سال 2015 (94ش) از پنج ملاقات سری بین مقامات سعودی و اسرائیلی خبر داده و اعلام کرده بود که این ملاقات‌ها از سال 2014 (93ش) شروع و در کشورهای هند، ایتالیا و جمهوری چک با هدف بررسی چالش‌های مشترک دو طرف، مقابله مشترک با ایران و مسائل منطقه‌ای برگزار شده است.

ملاقات بین «انورعشقی» ژنرال بازنشسته و مشاور رئیس سابق دستگاه امنیتی سعودی با « دوری گولد» از مشاوران ارشد « بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل و« شمعون شابیرا» عضو وزارت خارجه اسرائیل در همایش مشترک به میزبانی شورای روابط خارجی آمریکا آمریکا در واشنگتن به طور آشکار برگزار شد.

معاریو به نقل از یک مقام اسرائیلی که در ملاقات‌های با سعودی‌ها حاضر بوده است، نوشت: سعودی‌ها با دیدگاه‌ها و رویکردهای مشابه با اسرائیل ما را شگفت زده کردند، از همان مسائلی در ملاقات‌ها سخن می‌گویند که ما دوست داریم بنابر این سازش با آنها دور نیست و فقط منتظر مناسبتر شدن شرایط است.

روزنامه صهیونیستی معاریو تاکید کرد: سازش با سعودی شاید فردا نباشد اما به زودی صورت می‌گیرد و روابط ما نمی‌تواند پشت کوه‌ها و در تاریکی باقی بماند و هنگامی که از ملاقات با سعودی‌ها خارج می‌شویم، به خود می‌گوییم که خاورمیانه با آرزوهای و آینده بهتر وجود دارد.

ژنرال سعودی درهمایش مشترک با صهیونیست‌ها در سال گذشته و در مقابل دوربین‌ها تاکید کرد: می‌توانیم با اسرائیل همکاری کنیم زیرا منافع مشترک زیادی بین ما وجود دارد.

معاریو افزود: چند روز بعد، دوری گولد به عنوان مدیرکل وزارت خارجه اسرائیل تعیین شد و انورعشقی توانست به دعوت تشکیلات خودگردان فلسطین برای بازدید از مسجدالاقصی به قدس برود. این روزنامه صهیونیستی تاکید کرد که روابط اسرائیل با مصر به تازگی بیشتر تحکیم و تقویت شده و اسرائیل از قبل از تصمیم مصر برای واگذاری دو جزیره راهبردی تیرن و صنافیر در دهانه خلیج عقبه به سعودی آگاه بوده است.

معاریو با تایید سفر چند مسئول ارشد در دستگاه‌های امنیتی اسرائیل از جمله رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) به سعودی، نوشت که « یائیر لبید» رئیس حزب صهیونیستی « آینده اینجاست» هم در نیویورک با شاهزاده « ترکی الفیصل» ملاقات و بعداز آن این شاهزاده سعودی با « موشیه یعلون» وزیر جنگ اسرائیل در اجلاس امنیتی مونیخ دیدار کرد.

مصر

« اسحاق مولخو» نماینده ویژه نتانیاهو تاکنون چند بار به قاهره سفر کرده است و دوری گولد هم چند ماه قبل در نشست افتتاح مجدد سفارت اسرائیل در پایتخت مصر حاضر شد. ژنرال «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر با یک هیات از سرکردگان صهیونیست به ویژه « مالکولم هونلاین» از نزدیکان نتانیاهو ملاقات و بارها گفته است که با نتانیاهو به طورمرتب و مستمر تماس دارد.

روابط اسرائیل و امارات

این روزنامه صهیونیستی با تاکید به اینکه عادی سازی روابط اسرائیل با سعودی به طور موازی با عادی سازی روابط آن با امارات پیش می‌رود، خاطرنشان کرد که « یوفال اشتاینتس» وزیر امور زیربنائی اسرائیل در آغازسالجاری میلادی به ابوظبی سفر و با مقامات ارشد اماراتی دیدار کرده است. دوری گولد هم برای افتتاح نمایندگی دیپلماتیک اسرائیل در آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدید پذیر چند ماه قبل به امارات سفر کرد. این روزنامه صهیونیستی به نقل از منابع خارجی تاکید کرد که « در هفته دو پرواز بین ابوظبی و اسرائیل صورت می‌گیرد».

اسرائیلی‌ها در قطر

معاریو با اشاره به سفر اخیر« آرئیل هلمان» و « شون فایگا» دو ورزشکار صهیونیستی در رشته والیبال به قطر نوشت که « این دو اسرائیلی در قطر احساس نکردند که در مقابل آنها دشمنی وجود دارد».

اسرائیل که سالهاست با قطر روابط تجاری دارد، در نمایشگاه سلاح در دوحه نیز شرکت کرد و بانک‌های خلیجی امکان سرمایه‌گذاری در بازار بورس تل آویو را بررسی می‌کنند.

یکی از اعضای خانواده‌های حاکم در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس اهتمام زیادی به خرید آپارتمان‌های گردشگری در اسرائیل دارد.

افزایش تماس‌ها بین اردن و اسرائیل

پایگاه « میدل ایست آی» نوشته است که رئیس موساد به تازگی با « عبدالله دوم » پادشاه اردن و« گادی آیزنکوت» رئیس ستاد ارتش اسرائیل هم با عبدالله دوم در تماسی تلفنی درباره حضور روسیه در سوریه گفت وگو کرد.

دوری گولد هم حدود شش ماه قبل به اردن سفر کرد و « یائیر گولان» معاون رئیس ستاد ارتش اسرائیل هم هفته گذشته گفت: دستگاه‌های امنیتی اسرائیل برای کمک به جنگ علیه داعش اطلاعات زیادی را در اختیار مصر و اردن قرار می‌دهند.

«ایوب قره» معاون وزیر همکاری منطقه‌ای اسرائیل هم برای ایجاد تفاهم با اردنی‌ها در خصوص مسجد الاقصی با تعدادی از شخصیت‌های ارشد اردنی در بندر خلیج عقبه دیدار کرده است.

«یورام میتال» از دانشگاه بن گوریون با اشاره به روند تحولات در روابط اسرائیل و برخی کشورهای عربی گفته است که « ادامه این تحولات به خلق نقشه جدید ژئوسیاسی در منطقه خاورمیانه منجر می‌شود».

«خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین هم چند هفته قبل گفت: ایران بیش از اسرائیل کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و ثبات خاورمیانه را تهدید می‌کند.

«عبدالله الشمار» دیپلمات سعودی هم به تازگی در گفت وگو با نشریه آمریکائی « وال استریت ژورنال» گفت: اگر من در پادشاهی سعودی تصمیم گیر بودم، لحظه‌ای برای همکاری با اسرائیل در مقابل سیاست‌های هسته‌ای ایران تردید نمی‌کردم.

معاریو نوشت: « زئیف الکین» یک وزیر اسرائیلی با این نظر الشمار موافق است.

روابط اقتصادی اسرائیل و کشورهای عربی

معاریو در گزارش خود تاکید کرده است که روابط اقتصادی مخفی بین اسرائیل و چند کشورعرب حوزه خلیج فارس شروع شده است و شرکت « بازارهای عربی» به بازرگانان اسرائیلی برای تجارت با این کشورها کمک می‌کند.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از « الیران ملفل» یک مسئول در شرکت بازارهای عربی نوشت: همه چیز زیر زمین است، افشای روابط فقط به ضرر شرکت‌های اسرائیلی است و به همین دلیل همواره تلاش داریم تا روابط اسرائیل با کشورهای عربی مخفی بماند.

معاریو افزود: اسرائیل هنوز نگران نبود شجاعت نزد مقامات برخی کشورهای عربی است که می‌ترسند روابط آنها با اسرائیل در سطح رسمی گسترش یابد.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از ملفل در باره تجارت الماس نوشت: جواهرات اسرائیلی ماه آینده در بورس امارات در معرض نمایش قرار می‌گیرند. وی تاکید کرد: شرایط با گذشته متفاوت خواهد شد، روابط اسرائیل با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس دیگر از طریق واسطه‌ها و طرف سوم صورت نخواهد گرفت بلکه مستقیم می‌شود.

ملفل افزود: فروشگاه الماس متعلق به «لیف لیفایف» میلیاردر اسرائیلی در نیویورک، لندن و دبی فعال می‌شود،صدها اسرائیلی با هواپیمائی قطر به خاور دور سفر می‌کنند و با پاسپورت‌های اسرائیلی وارد فرودگاه دوحه می‌شوند.

با وجود این روابط ظاهری و آشکار، هنوز بیشتر روابط اسرائیل با کشورهای عربی سری و مخفی است و « مجتهد» کاربر معروف اینترنتی به تازگی نوشت که سعودی از طریق آفریقای جنوبی از اسرائیل هواپیما می‌خرد.

مجله آمریکائی « آتلانتیک» هم نوشت که اسرائیل، سامانه گنبد آهنین را در در اختیار سعودی‌ها قرار داده تا به آنها در جنگ علیه یمن کمک کرده باشد.

معاریو تاکید کرد: «ایهود باراک» صاحب تعدادی از سهام شرکت « سیالوم تکنولوژی» را که به سعودی تجهیزات امنیتی می‌فروشد و همچین شرکت « رادوم» که هواپیماهای تجارتی را تجهیز می‌کند و با یکی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس همکاری دارد، است.

«ماتی کوخافی» بازرگان اسرائیلی – آمریکائی از طریق شرکت «‌ای جی تی» توافقنامه دفاع از مرزها و چاه‌های نفت یکی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را امضا کرده است.

منابع خارجی تاکید کرده‌اند که امارت دبی برای شناسائی عناصر موساد که در ترور « محمود المبحوح» شخصیت فلسطینی دست داشته‌اند از دستگاه‌های امنیتی اسرائیل درخواست کمک و همکاری کرده است!!!

http://jomhourieslami.net/?newsid=89604

ش.د9500181

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات