صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳  ، 
کد خبر : ۲۹۱۸۳۹

اخبار

۱- آمریکا در رفتار سیاسی خود تعادل ندارد
علی لاریجانی در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» لبنان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه جوّ حاکم بر مجلس دهم چگونه است، گفت: شرایط ایران از نظر سیاسی در حوزه مسائل داخلی به یک بلوغ رسیده و جریان‌های مختلف به منافع ملی کشور و آینده آن می‌اندیشند. رئیس مجلس درباره حمایت مجلس از دولت گفت: در بیرون تفسیرها متفاوت است؛ اما در شرایط فعلی مجلس علاقه‌مند است به دولت کمک کند؛ زیرا ما در ایران با چالش‌های مهمی، به‌ویژه در مسائل منطقه‌ای و اقتصادی روبه‌رو هستیم. علی لاریجانی با اشاره به دو نامه اوباما به رهبر معظم انقلاب، افزود: رویکرد ایران واقع‌بینانه بود و می‌خواست آنها را امتحان کند، اما وقتی حوادث ۸۸ رخ داد، یک مرتبه آنها فرمان‌شان را عوض کرده و رفتار خصمانه‌ای نشان دادند و این نشان داد که آنها تعادلی در رفتار سیاسی خود ندارند.
۲- ولایتی: بیداری اسلامی تا پیروزی نهایی ادامه دارد
علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل با اشاره به حملات آمریکا به برخی کشورهای اسلامی و تجاوزاتی که متحدان آمریکا در منطقه و دیگر ممالک اسلامی دارند، اظهار داشت: اینها همه برای مقابله با احیای اسلام در کشورهای مسلمان است. وی با اشاره به فراز و فرودهای جریان بیداری اسلامی و تداوم آن تا پیروزی نهایی، افزود: اگر در کشوری موج بیداری اسلامی موقتاً با شکست روبه‌رو شده است، اما مجدداً این مردم به اسلام بازخواهند گشت، یعنی از خواسته خودشان برای احیای اسلام دست برنمی‌دارند. رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تصریح کرد: طرف مقابل که نظام سلطه باشد، تلاش می‌کند جلوی این بیداری اسلامی را بگیرد، حالا از طریق ایجاد گروه‌های انحرافی، مانند داعش یا حمله به برخی کشورهای اسلامی و یا تجاوزاتی که متحدان آمریکا در منطقه به دیگر ممالک اسلامی دارند که در راستای همان سیاست مقابله با احیای اسلام در کشورهای مسلمان است.
۳- آمریکا: انصارالله یمن گروه تروریستی نیست
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: جنبش انصارالله، گروه تروریستی نیست، بلکه یکی از طرف‌های مذاکرات برای پایان دادن به این منازعه به شمار می‌رود. با وجود این به گزارش المیادین، «جاستین سیبرل» مسئول اداره موسوم به «مبارزه با تروریسم» اعلام کرد، واشنگتن از حمایت‌های ایران از این جنبش نگران است؛ هر چند که این کار به منزله حمایت از فعالیت‌های تروریستی نباشد! همچنین، «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل با انتشار گزارشی ائتلاف سعودی حمله به یمن را در فهرست سیاه کشورهای ناقض حقوق کودکان قرار داد و تصریح کرد: ائتلاف سعودی مسئول کشته و زخمی شدن کودکان یمنی (۵۱۰ کشته و ۶۶۷ زخمی) در سال گذشته است و حملات علیه کودکان به دلیل تشدید درگیری‌ها افزایش یافته است.
۴- رمزگشایی از مأموریت ویژه فائزه و بهائیان
حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات گفت: «حرکت آن زنی که با بهائیان عکس می‌گیرد و شبکه‌های بزرگ استکباری روی آن اینقدر مانور می‌دهند، در طی پروژه نفوذ است و به عنوان یک شخص اطلاعاتی یک جایی گفتم این زن قطعاً مأموریت داشته است و این جمله من موجب شد که به آنها بر بخورد.» وی در ادامه ایجاد خطای محاسباتی را محور اصلی پروژه نفوذ دشمن دانست و تصریح کرد: «دشمن به دنبال ایجاد تغییر در تصمیم‌گیری‌های مسئولان و تأثیر در انتخاب مردم در انتخابات است.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات