صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵  ، 
کد خبر : ۲۹۳۳۵۲

اخبار کوتاه


دبیرکل سازمان بدر عراق درباره اعزام ۵۶۰ سرباز تازه‌نفس آمریکایی به عراق گفت: همه باید بدانند که مردم عراق می‌توانند کشور خود را از دست تروریست‌ها آزاد کنند و همان گونه که تا کنون موفق شده‌ایم بیجی، فلوجه و قیاره را آزاد کنیم، موصل را نیز آزاد خواهیم کرد. هادی عامری ضمن مخالفت با حضور سربازان آمریکایی در عراق، گفت: نمی‌خواهیم نیروهای آمریکای جایگزین داعش شوند و در عراق دیگر جایی برای حضور داعش یا آمریکا وجود نخواهد داشت.
دولت اردوغان پس از تلاش برای عادی‌سازی روابطش با روسیه و رژیم صهیونیستی، درصدد برقراری رابطه با دولت سوریه و شخص بشار اسد است. در واقع، ترکیه پس از آنکه نتوانست در سوریه با حمایت از تکفیری‌ها منافعی کسب کند، با چرخشی زیرکانه در سیاست‌های خود، اهداف متنوعی را از برقراری ارتباط با سوریه دنبال می‌کند که باید آنها را جزء اولویت‌ها و درجه‌بندی‌های سیاسی و تاکتیکی ترکیه و گفتمان اردوغانیسم دانست.
۳۵ سناتور از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا در نامه‌ای به باراک اوباما در آستانه فرا رسیدن سالروز امضای «برجام»، خواستار شدت بخشیدن به تحریم‌های ضد ایرانی شده‌اند. در این نامه فراحزبی از رئیس‌جمهور آمریکا خواسته شده است تضمین کند که تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران به بهانه فعالیت‌های غیرهسته‌ای تقویت می‌شوند.
تعدادي از نمايندگان در تكاپوي جمع‌آوري امضا براي طرح استيضاح وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعی هستند. اگرچه اين استيضاح را نمايندگان اصلاح‌طلب مجلس كليد زده‌اند، اما آن را مستقل از فراكسيون اميد دنبال مي‌كنند. اين استيضاح تا کنون توانسته است امضاي بيش از ۶۰ نفر از نمايندگان، اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب را داشته باشد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از چالش‌های اصلی نظام اقتصادی کشور، نبود بانکداری اسلامی است؛ گفتنی است این چالش‌ها هم به دلیل اتفاقاتی است که در بنگاه‌های اقتصادی شاهد آن بودیم و هم به علت مباحث شرعی و دینی ما خواهد بود که باید در این دوره مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف شود.
مدیر عامل توانیر عبور اوج مصرف برق از مرز ۵۰ هزار مگاوات را نشانه بالا رفتن ریسک شبکه برق دانسته است؛ این رقم هفته گذشته به ۵۱ هزار و ۲۵ مگاوات رسید که اگر مشترکان برق در مصرف آن صرفه‌جویی نکنند، احتمال خاموشی وجود دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات