صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳  ، 
کد خبر : ۲۹۳۶۷۴

اخبار

۱- برخی از مسئولان تا آبروی‌شان نرود کاری نمی‌کنند
حسن رحیم‌پور ازغدی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه در بین مسئولان، کسانی هستند که نمی‌توانند حتی یک صفحه قرآن بخوانند، گفت: هر کس یک مدرک دانشگاهی دارد، مهم‌ترین مسئولیت‌ها را به او سپرده‌اند که در مسئولیتش احتیاط‌طلب است. وی افزود: برخی از مسئولان ما انسان‌های خوبی هستند، اما تا مسائل رسانه‌ای نشود و آبروی‌شان نرود کاری نمی‌کنند؛ با وجود این، بدبین شدن به مسئولان کار غلطی است؛ چراکه مسئولان خادم و خدمتگزار زیادی در کشور داریم. رحیم‌پور ازغدی در پایان خاطرنشان کرد: در نماز جمعه تهران از بنده دعوت شد و ائمه جمعه هم حمایت کردند که سخنرانی کنم، اما وقتی متوجه شدند می‌خواهم اسنادی را برای مسئله نفوذ ارائه دهم، بلافاصله سخنرانی من لغو شد؛ اگر نماز جمعه در باتلاق محافظه‌کاری بیفتد، نمی‌تواند به وظیفه شرعی خود عمل کند.
۲- فراکسیون مستقلین زیرمجموعه فراکسیون ولایت خواهد بود
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی کرد، فراکسیون «مستقلین» زیرمجموعه فراکسیون ولایت قرار گیرد. بهروز نعمتی گفت: در ابتدای فعالیت مجلس دهم دو فراکسیون ولایت و امید تشکیل شدند؛ اما حالا تعدادی از دوستان به دنبال این هستند که فراکسیون دیگری به صورت زیرمجموعه فراکسیون ولایت شکل گیرد. وی افزود: برخی دوستان معتقدند، تفکرهای متعددی در فراکسیون ولایت وجود دارد و می‌توان فراکسیون دیگری به صورت زیرمجموعه فراکسیون ولایت تشکیل داد. این فراکسیون طیف معتدلین، مستقلین و اصولگرایان مستقل را شامل می‌شود و ممکن است تعدادی از اعضای فراکسیون امید با عنوان معتدلین در آن حضور داشته باشند. این نماینده مجلس درباره ضرورت تشکیل فراکسیون سوم در مجلس گفت: به هر حال نوع رفتارهای سیاسی و برخی مسائلی که وجود داشت، تأمل‌برانگیز بود و در نهایت به تشکیل این فراکسیون انجامید.
۳- پیشنهاد عربستان به روسیه برای معامله بر سر اسد
عادل الجبیر در بروکسل به روزنامه آمریکایی «پولیتیکو» گفت: «عربستان آماده است با روسیه، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت جهان، همکاری کند.» به نوشته پایگاه «راشا تودی»، الجبیر مدعی شد: «منطقی است که از نگاه روسیه منافع این کشور در تقویت روابطش با عربستان باشد، نه اسد.» وزیر خارجه عربستان افزود: «ما حاضریم در قبال دست کشیدن روسیه از اسد، سهمی در خاورمیانه [غرب آسیا و شمال آفریقا] به روسیه بدهیم که این کشور را بسیار نیرومندتر از دوران اتحاد شوروی کند.» الجبیر تأکید کرد: «اختلاف ما با روسیه بر سر سوریه درباره نتیجه بازی نیست؛ بلکه در زمینه راه رسیدن به نتیجه است.» وزیر خارجه عربستان، با طرح این ادعای نخ‌نما که بشار اسد به زودی سقوط می‌کند، به روس‌ها گفت: «پیش از آنکه دیر شود، این معامله را بپذیرید.»
۴- اردوغان: شواهد نقش گولن در کودتا را به آمریکا ارائه می‌کنیم
رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه با شبکه خبری «فرانس‌۲۴» گفت: «شواهد الکترونیکی» از نقش فتح‌الله گولن، از مخالفان اصلی آنکارا در کودتا حکایت دارد. «رجب طیب اردوغان» در این مصاحبه گفته است: مدارک و مستندات خود را برای استرداد «فتح‌الله گولن» رهبر مخالفان این کشور، به واشنگتن ارائه خواهد کرد. رئیس‌جمهور ترکیه ادعا کرد، یکی از افسرانی که عوامل کودتا وی را دستگیر کرده بودند، گفته است: کودتاگران از او خواسته‌اند پشت تلفن با گولن صحبت کند؛ موضوعی که به گفته اردوغان، نقش مستقیم وی در کودتا را نشان می‌دهد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات