صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۹۶۰۵۴

از حمایت مشروط اصلاح‌طلبان از روحانی تا معاون اولی نهاوندیان

۱- حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی مشروط به وعده‌هاست
دبیر جبهه اصلاح‌طلبان گفت: روحانی با اینکه برای دور آینده نیازمند رأی مردم است، به بسیاری از وعده‌های خود عمل نکرده است. چه تضمینی وجود دارد که در دور دوم خود به وعده‌ها و تعهداتش عمل کند؟ مجید بهمن‌زاده درباره حمایت اصلاح‌طلبان از حسن روحانی در سال ۹۶ اظهار داشت: ما در سال ۹۲ از آقای روحانی به واسطه وعد‌ه‌های ایشان حمایت کردیم. وی با اشاره به تغییرات اخیر در کابینه، تأکید کرد: اینکه شب انتخابات تلاشی صورت بگیرد تا کابینه ترمیم شود، بیشتر شبیه یک نمایش تبلیغاتی است تا تحقق وعده‌های دولت پس از یک دوره چهار ساله. بهمن‌زاده تصریح کرد: ناکاآرمدی برخی مسئولان، بی‌توجهی به اشتغال و به‌کارگیری جوانان، تداوم رکود و تورم کشنده، عدم رفع حصر و بهبود نیافتن شرایط نقد و اندیشه در جامعه برخلاف وعده‌های پیشین آقای روحانی است؛ از این رو توجه به آن و عمل به وعده‌های داده شده در این زمینه شروط ما برای تداوم حمایت از وی است.

۲- شاهد صدور انقلاب اسلامی در سراسر منطقه هستیم
اندیشکده آمریکایی «دفاع از دموکراسی‌ها» در گزارشی با اشاره به توانمندی‌های نیروهای حزب‌الله، نوشت: آمریکا بهتر است جابه‌جایی رزمندگان و ارسال مهمات به مناطق جنگی حزب‌الله و شرکت‌های هوایی ایران را رصد کند. این اندیشکده در مطلبی درباره «ابزارهای نبرد نیابتی ایران، به ویژه حزب‌الله لبنان و نحوه مهار آن» نوشت: در حالی که حزب‌الله معرّف موفقیت اولیه ایران در رواج انقلاب است، امروزه جمهوری اسلامی مجموعه‌ای از مبارزان اسلامی را در خدمت دارد. «سردار قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه در سال ۲۰۱۵ به درستی گفت که ما شاهد صدور انقلاب اسلامی در سراسر منطقه هستیم. بر اساس این گزارش، ایران به طور قابل توجهی نیروهای نبرد نیابتی در عراق، سوریه، فلسطین و یمن در اختیار دارد.

۳- معاون اول روحانی نهاوندیان است نه جهانگیری!
عبدالله ناصری، عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با انتقاد از تصمیمات فردی و استفاده نکردن از خرد جمعی از سوی رئیس‌جمهور، گفت: در دولت آقای روحانی بیشتر اعضای کابینه و از جمله آقای ظریف که قهرمان برجام است، خود را از عرصه اطلاع‌رسانی کنار کشیده‌اند. وی همچنین درباره نهاوندیان (رئیس دفتر رئیس‌جمهور) افزود: به نظر من مهم‌ترین عضو کابینه آقای روحانی، آقای نهاوندیان است که در سه سال گذشته شخص دوم دولت بوده است. حیطه اختیارات آقای نهاوندیان به اندازه‌ای در نهاد ریاست‌جمهوری زیاد شده است که باید وی را معاون اول روحانی دانست. این وضعیت پس از حاشیه‌سازی برای آقای فریدون تشدید شده و آقای نهاوندیان عملاً به «مرد شماره دو» دولت تبدیل شده است.

۴- توضیح سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده «سعید طوسی»
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به مطلبی که این روزها در پایگاه‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب درباره سعید طوسی منتشر شده است، گفت: ما از این قبیل پرونده‌ها قبلاً هم داشته‌ایم، برای نمونه پرونده‌ای داشتیم که یک نفر علیه بازیگر سینما به دلیل تجاوز به عنف شکایت کرده بود، اما ثابت نشد و در نهایت، پس از اثبات ارتباط غیر شرعی، آن بازیگر به ۹۹ ضربه شلاق محکوم شد. وی افزود: در این پرونده کسی شکایت کرده است، شکایت هم بررسی شده، اما هنوز فرایند رسیدگی به پایان نرسیده است. گفتنی است، در این پرونده از نظر مسائل خلاف عفت عمومی قرار منع تعقیب صادر شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات