تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱  ، 
کد خبر : ۲۹۶۹۶۵
سيدعلي خميني سخنران نماز جمعه شد

هيچ دردي بالاتر از تبعيض نيست

‌‌(روزنامه آرمان - 1395/07/24 - شماره 3158 - صفحه 2)

يادگار امام (ره) در پشت تريبون نماز جمعه! حاج احمد آقاي خميني مظهر تقوا و دلسوزي براي كشور و مردم بود و فرزندان او هم همين مسير را كه برگرفته از آرمان‌ها و اصول بنيانگذار انقلاب اسلامي است، دنبال مي‌كنند. آیت‌ا... سيد حسن خميني در صف مقدم مخالفت با ظلم و تبعيض است و پس از او برادرانش علي و ياسر هستند كه با وجود تمام هجمه‌هايي كه از سوي مخالفان اعتدال به آنها روا مي‌شود ذره‌اي از مسير اصلي منحرف نمي‌شوند. هنوز در اذهان هست سال‌ها پيش برخي دلواپسان كه ديدگاه و مشي يادگاران امام را خلاف مسير تحقق اهداف سياسي و جناحي خود مي‌دانستند چگونه از مراسم عبادي و سياسي نمازجمعه به فضاسازي و تخريب يادگاران امام مي‌پرداختند اما روز جمعه حجت‌الاسلام والمسلمین سید علي خميني در پشت تريبون نماز جمعه قم قرار گرفت تا نشان دهد خميني‌ها واهمه‌اي از تلاش‌هاي دلواپسان ندارند و به مسير خود ادامه مي‌دهند.

نوه امام گفت: انقلاب اسلامي برخاسته از حقيقت نهضت سيدالشهداء بود و همان‌گونه كه نور نهضت حسيني در تاريخ خاموش نشد اين انقلاب نيز به بركت خون شهدا خاموش‌نشدني است. حجت‌الاسلام والمسلمین سید علي خميني با اشاره به برخي از شباهت‌هاي نهضت حسيني و انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: ميان شرايط اقتصادي و سياسي و اجتماعي جامعه در زمان امام حسين (ع) و شرايط ايران قبل از پيروزي انقلاب اسلامي شباهت‌هايي وجود داشت، نخستين شباهت اين بود كه جامعه از محتواي اسلام ناب محمدي تهي گرديده بود و از اسلام جزو نام باقي نمانده بود.

سلطنت‌هاي موروثي هيچ‌گاه مورد تاييد اسلام نيست

سیدعلی خميني اظهار داشت: در حقيقت اسلام در آن شرايط همچون پوستيني بود كه محتوايي در آن وجود نداشت، از همه مهم‌تر اينكه حاكم كشور اسلامي چه يزيد و چه پهلوي هيچ كدام پايبند به احكام اسلامي نبودند و حتي در زمان يزيد و پهلوي با وجود اينكه خود از چنين صلاحيتي برخوردار نبودند جانشين نيز براي خود انتخاب مي‌كردند. فرزند حاج احمد خميني عنوان كرد: امام خميني از چنين اسلامي با نام اسلام آمريكايي ياد مي‌كند، اسلامي كه در آن پويايي و حركتي وجود ندارد و ظلم ستيزي و استكبارستيزي در آن جايگاهي ندارد. حجت‌الاسلام والمسلمین سید علي خميني بيان كرد: سلطنت‌هاي موروثي هيچ‌گاه مورد تاييد اسلام نيست چرا كه اسلام مدل حكومتي دارد و براي حاكم شريعت ويژگي‌هايي را تعريف مي‌كند، از اين رو امام خميني دست به قيام زد تا حكومت حق بر اساس موازين شرعي شكل بگيرد. امام خميني بر اين باور بود كه اوليا و انبياي الهي از اول تا آخر بايد حكومت ديني داشته باشند.

يادگار امام اظهار داشت: از ديگر ويژگي‌هاي حكومت سلطنتي و شاهانه چه در زمان پهلوي يا يزيد اشرافيت و ارزش‌گذاري بر اساس ثروت بود. در اين جامعه ثروت يك ارزش به شمار مي‌رفت در حالي كه اسلام با ثروت مخالفتي ندارد بلكه ارزش‌گذاري طبق ثروت را جايز نمي‌داند. وي خاطرنشان كرد: هيچ دردي بالاتر از تبعيض و افزايش فاصله طبقاتي در جامعه نيست، ۹۹ درصد ثروت جهان تنها در دست یک درصد از افراد است در حالي كه در جامعه اسلامي تبعيض و ارزش‌گذاري بر مبناي ثروت جايگاهي ندارد. وی عنوان كرد: امام خميني همواره بر توجه به اقشار ضعيف تاكيد مي‌كرد چرا كه اينها پاي نظام و انقلاب ايستاده‌اند، خدا نكند روزي را كه مسئولان طبق ثروت انتخاب شوند يا كسي كه ثروت بيشتري دارد مدارج عالي‌تري كسب كند، در نظام جمهوري اسلامي نام رجايي به ساده زيستي مي‌درخشد.

وي گفت: برخي از مصلحت انديشي‌ها بر اساس راحت طلبي شكل مي‌گيرد در حالي كه جامعه فساد را بر نمي‌تابد حتي در آن زمان هم عده‌اي از امام مي‌خواستند بنا بر مصلحت جامعه دست از وظيفه شرعي بردارد. وي تصريح كرد: اگر نگاهي به غرب و جامعه آمريكا بيندازيم مي‌بينيم فردي همچون ترامپ با ثروت اندوزي بالا آمده است. ما پيشرفت‌هاي غرب را مي‌پذيريم اما اينكه چشم و گوش بسته و كوركورانه هر راهي كه آنها بروند را نخواهيم رفت. وي يادآور شد: ولايت فقيه اصل مترقي در انقلاب اسلامي است كه جايگاه مهمي دارد و بدون ولايت فقيه دشمن بر ملت‌ها چيره مي‌گردد.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/166199

ش.د9502519

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات