اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷  ، 
کد خبر : ۲۹۷۳۰۷
رييس كل سازمان سرمايه گذاري ایران در گفت وگو با بصیرت عنوان کرد:

لزوم همکاری اقتصادی کشورهای غرب آسیا

خزاعی با بیان اینکه غرب آسیا محل طمع قدرت های غربی است، گفت: استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی تلاش می کنند تا از پتانسیل و ظرفیت های اقتصادی منطقه بیشترین بهره برداری را داشته باشند
پایگاه بصیرت / گروه اقتصادی/روح الله فرقانی
محمد خزاعی رييس كل سازمان سرمايه گذاري و كمكهاي اقتصادي و فني ايران، گفت: همکاری  اقتصادی کشورهای غرب آسیا یک ضرورت است و باید تقویت شود اگر این امر محقق شود شاهد توسعه اقتصادی در منطقه هستیم.
به گزارش خبرنگار اقتصادی بصیرت، همایش بین المللی نظم امنیتی منطقه ای در غرب آسیا در حالی ۲۱ آذرماه در سالن اجلاس تهران برگزار شد که یکی از اهداف این نشست را می توان ایجاد صلح و ثبات و توسعه اقتصادی کشورهای منطقه برشمرد.
از این رو با دکتر محمد خزاعی دبیر پنل اقتصاد سیاسی بین المللی و نظم منطقه ای این دوره از همایش ها به گفت وگو پرداختیم.
خزاعی با بیان اینکه غرب آسیا محل طمع قدرت های غربی است، گفت:  استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی تلاش می کنند تا  از پتانسیل و ظرفیت های اقتصادی منطقه بیشترین بهره برداری را داشته باشند
این همایش می تواند توطئه هایی که بر علیه جمهوری اسلامی ایران  صورت گرفته است را خنثی سازد و میزان اتحاد و وحدت میان کشورهای منطقه را افزایش دهد. جمهوری اسلامی ایران با هر نوع خشونت و تروریسم در منطقه مخالف است و معتقد هستیم که منطقه نیازمند همگرایی سیاسی و امنیتی است.
خزاعی، یادآور شد: همکاری  اقتصادی کشورهای غرب آسیا یک ضرورت است و باید تقویت شود این پیامی است که این کنفرانس ارایه کرده است که اگر محقق شود شاهد ثبات و توسعه اقتصادی در منطقه هستیم.
وی با اشاره به اینکه صدها مقاله و یادداشت در این همایش ارایه شده است، گفت:تلاش جمعی بهترین راه مقابله با سیاست های خصمانه دشمنان است.
رييس كل سازمان سرمايه گذاري و كمكهاي اقتصادي و فني ايران، عنوان کرد:  قطعاً اگر کشورهای اسلامی عربی در منطقه که بر روی ذخایر عظیم نفت و گاز دنیا نشسته‌اند بتوانند با هم تعامل و همکاری داشته و اهداف بلندی را مثل اهداف سازمان همکاری‌های اسلامی و بانک توسعه اسلامی دنبال کنند نتایج بهتری به دست خواهیم آورد و هیچ قدرتی قادر نخواهد بود بدون اراده سیاسی و اقتصادی کشورهای اسلامی در منطقه عمل کند.
معاون وزیر اقتصاد کشورمان تصریح کرد: فکر کنم ضروری است کمیته دایمی بررسی های امنیتی و اجرایی بیرون بیاید و دست در دست هم به صلح و ثبات در منطقه نزدیک شویم
وی با اشاره به سفر اخیر نخست وزیر بریتانیا به بحرین و شرکت در نشست شورای همکاری خلیج فارس، گفت: غربی ها برای خودشان در منطقه پل گذاری می کنند و به دنبال منافع در این منطقه هستند/

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات