صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷  ، 
کد خبر : ۲۹۷۹۰۰

از نشست آستانه تا احتمال محال

۱- تلاش مخالفان سوریه برای شرکت در نشست آستانه
«ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت: اگر مصر، عربستان، قطر و کویت تصمیم بگیرند در نشست آستانه حاضر شوند، کشورش از حضور آنها استقبال خواهد کرد. وی تأکید کرد: ایران در ایجاد مقدمات نشست آستانه که قرار است در آن دولت سوریه و مخالفان به صورت مستقیم با یکدیگر گفت‌وگو کنند به صورت فعال مشارکت دارد. پیش از این، «حسین دهقان» وزیر دفاع ایران در هفتم دی‌ماه، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «آرتی» روسیه مخالفت ایران با حضور عربستان سعودی در گفت‌وگوهای صلح سوریه را، که قرار است ژانویه ۲۰۱۷ در آستانه قزاقستان برگزار شود، اعلام کرده بود. وی گفته بود: «عربستان سعودی مرز مشترکی با سوریه ندارد، اما در پی براندازی حکومت سوریه است؛ از این رو نمی‌توان با آن مذاکره کرد.» گفتنی است، ترکیه و روسیه نهم دی‌ماه به طرح مشترکی برای آتش‌بس در سوریه دست یافتند که در آن ترکیه ضامن پایبندی مخالفان مسلح حکومت سوریه به آتش‌بس شده است.

۲- کاهش سهم دلار آمریکا از ذخایر ارز خارجی کشورها
به گزارش «راشاتودی»، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: بر اساس اظهار کشورها که به صورت دوره‌ای به صندوق بین‌المللی پول ارائه می‌شود، سهم دلار آمریکا از منابع ارز خارجی کشورها در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ به کمترین میزان در دو سال گذشته رسید. این کاهش که برای سومین دوره پیاپی شاهد آن هستیم، نشان‌دهنده افزایش خوش‌بینی‌ها نسبت به بهبود اوضاع رشد اقتصاد جهانی است؛ چرا که در حال حاضر اقتصادهای اروپایی چشم‌انداز بهتری را نسبت به قبل درباره رشد اقتصادی خود نشان می‌دهند. هم‌اکنون ۶۳/۳ درصد ذخایر ارز خارجی کشورها را دلار تشکیل می‌دهد که از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ تاکنون کمترین میزان خود را تجربه می‌‌کند. سهم یورو در سه ماهه سوم ۲۰۱۶ از ۲۰ درصد در سه ماهه دوم به ۲۰/۳ درصد افزایش یافته است. سهم ین نیز از ۴/۴ درصد در سه ماهه دوم به ۴/۵ درصد در سه ماهه سوم ۲۰۱۶ رسیده است.

▼ تا انتخابات
حمیدرضا حاجی‌بابایی، عضو جبهه یکتا درباره تعدّد کاندیدای اصولگرا برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ گفت: ما این تعدّد و تکثر را به ضرر جریان اصولگرا نمی‌دانیم؛ زیرا این تکثر نشان از ظرفیت بالای نیروها در جبهه اصولگرا دارد و از نظر ما تکثری که به وحدت بینجامد، خوب است. وی درباره اینکه آیا جبهه یکتا کاندیدا خواهد داشت، گفت: مگر می‌شود نداشته باشد؟ ممکن است کاندیدای جبهه یکتا، کاندیدای همه اصولگرایان باشد یا یکی از چند کاندیدایی باشد که اصولگرایان معرفی می‌کنند.
محسن میردامادی، در مصاحبه با روزنامه «آرمان» گفت: مردم از آقاي روحاني انتظار داشتند در مسائل اقتصادي و معيشتي عملكرد بهتري داشته باشند، تبليغاتي هم كه درباره برجام صورت گرفت، به اين انتظارات دامن زد؛ اما مردم از وضعيت معيشتي و اقتصادي خود در طول سه سال و چند ماه گذشته رضايت ندارند و همين مسئله مي‌تواند سبب ريزش رأي آقاي روحاني در انتخابات سال ۹۶ شود.
فاطمه هاشمی، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: همه بدانند که محال است خانواده آیت‌الله هاشمی، آقای روحانی را تنها بگذارد و پشت وی را خالی کند. تا آخر کنار آقای روحانی می‎ایستیم و او را تنها نمی‏‌گذاریم و قطعاً به ایشان رأی خواهیم داد. بار دیگر تأکید می‎کنم که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده، خانواده‌ام از حسن روحانی حمایت می‎کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات