صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۲۹۸۵۰۸

از سبد رأی روحانی تا هشدار برای شفافیت

۱ـ واردات ۷/۳ میلیارد نخ سیگار در ۹ ماه امسال
«علی‌اصغر رمزی» رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات گفت: آمارها نشان می‌دهد در ۹ ماه امسال ۷/۳ میلیارد نخ سیگار وارد کشور شده که در مقایسه با ۱۱ میلیارد نخ وارد شده در مدت مشابه پارسال، ۶۷ درصد کاهش داشته است. وی افزود: مجموع واردات سیگار سال گذشته ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون نخ بود و میزان تولید ۹ ماه امسال برابر با ۱۲ میلیارد نخ است. به گفته وی، سال گذشته یک شرکت تولیدی با هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون نخ سیگار ۵۴ درصد تولید کشور را در اختیار داشت. به گفته این مقام مسئول، سال ۱۳۹۳ در سطح کشور هفت واحد تولید دخانیات فعالیت داشتند و اکنون به ۱۲ واحد رسیده و تا پایان امسال دو کارخانه جدید نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. برآوردها نشان می‌دهد، میزان واردات دخانیات امسال ۷۵ درصد کاهش می‌یابد که این امر نقش بسزایی در جلوگیری از خروج ارز خواهد داشت. وی یادآور شد: پدیده قاچاق نیز از عوامل مخرب در این بخش محسوب می‌شود، به شکلی که در ۹ ماه ۱۳۹۴ (منتهی به آذر) به میزان ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون نخ سیگار وارد شده بود و برآورد می‌شود امسال در این دوره با افت ۴۵ درصدی به رقم ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون نخ رسیده باشد.

۲ـ هشدار برای شفاف‌سازی
سازمان بورس و اوراق بهادار در اطلاعیه‌ای از همه شرکت‌ها و نهادهای نظامی، خیریه‌ها، صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی درخواست کرد اطلاعات خود را به این سازمان اعلام کنند. کلیه مشمولانی که حداکثر ظرف مدت سی روز از تاریخ این فراخوان نسبت به گذراندن فرآیند ارائه اطلاعات حسب تشخیص سازمان اقدام نکنند، متخلف محسوب شده و طبق مقررات با آنها برخورد خواهد شد. بر اساس این، مدیران و اشخاص متخلف به پرداخت جریمه نقدی از  ۵/۲ میلیون تا ۲۵۰ میلیون تومان محکوم می‌شوند که این آرا قطعی و لازم‌الاجراست. بانک‌ها و مؤسسات غیر بانکی موظفند با اعلام سازمان و حکم مرجع قضایی ذی‌صلاح حساب‌های بانکی اعضای هیئت ‌مدیره (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) شرکت‌های متخلف را تا زمان انجام تکالیف مقرر مسدود کنند.

▼ تا انتخابات
◄ علی‌اصغر احمدی، معاون سیاسی وزیر کشور درباره تصمیم نهایی در زمینه برگزاری انتخابات الکترونیکی گفت: ظرف یک هفته آینده نتیجه نهایی درباره برگزاری الکترونیکی انتخابات اعلام می‌شود. وی درباره فعالیت‌های جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و فرایند دریافت مجوز این جبهه اظهار داشت: برابر قانون جدید، احزابی که پروانه معتبر دارند، می‌توانند در کنار هم قرار گرفته و به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اطلاع دهند و به عنوان یک جبهه و برای زمانی مشخص فعالیت کنند. معاون سیاسی وزیر کشور همچنین درباره وضعیت جبهه یکتا (یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی) و جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: تنها یکی از این دو جبهه برای ما نامه‌ای نوشته است و غیر از این نامه بنده نامه دیگری دریافت نکرده‌ام.

اکبر اعلمی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده سابق مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت تدبیر و امید گفت: اگر در انتخابات ۹۶، عقبه سیاسی روحانی مرکب از اشخاص حقیقی و حقوقی وابسته به جریان‌های سیاسی تحول‌خواه که در سال ۹۲ از او حمایت کردند، این بار از او حمایت نکنند، رأی خالص او به اعتبار وزن سیاسی خودش بین ۴ تا ۶ میلیون نفر در نوسان خواهد بود که عمدتاً مربوط به تکنوکرات‌ها و قشر متوسط و شهرنشین جامعه است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات