صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸  ، 
کد خبر : ۲۹۹۹۴۴

از عملکرد یکساله تا هشت جایگزین روحانی

۱ـ تردد ۱۳/۵ میلیون خودرو در ایران
انجمن بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری از تردد ۱۳ میلیون و ۳۶۰ هزار خودرو در ایران خبر داد و برخورداری ایرانی‌ها از خودروهای شخصی و تجاری را چهار برابر آفریقایی‌ها و حدود یک‌سوم اروپایی‌ها اعلام کرد. ۱۱ میلیون و ۹۸۰ هزار دستگاه از این رقم مربوط به خودروهای شخصی و یک میلیون و ۳۸۰ هزار دستگاه مربوط به خودروهای تجاری موجود در ایران بوده است. ایران از نظر سرانه خودرو در جهان، رتبه ۷۸ را به خود اختصاص داده و به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۱۷۰ خودرو در ایران وجود دارد. این رقم کمتر از متوسط جهانی است. سرانه خودرو در جهان ۱۸۰ دستگاه به ازای هر ۱۰۰۰ نفر برآورد شده است. این در حالی است که متوسط سرانه خودرو در اروپا، روسیه و ترکیه ۲۲۷ دستگاه، اتحادیه اروپا ۵۶۹ دستگاه و آفریقا ۴۴ دستگاه به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ذکر شده است.

۲ـ یک سال عملکرد شورای نگهبان
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان درباره عملکرد شورای نگهبان گفت: از اول فروردین تا ۲۱ اسفند، ۹۳ مصوبه از سوی مجلس به شورای نگهبان واصل شده است که ۶۱ مورد لایحه و ۳۲ مورد طرح بوده است. از این ۹۳ مصوبه ۴۸ مورد در مرحله اول تأیید شد و ۲۴ مورد ایراد داشت که پس از چند مرحله رفت‌وآمد ایرادات آن برطرف شد. کدخدایی با بیان اینکه ۲۰ مورد از مصوبات مجلس و همچنین لایحه بودجه ۹۶ همچنان در این شورا در حال بررسی است، گفت: شش مورد اساسنامه از سوی دولت به ما ارائه شده است که سه مورد عدم مغایرت آنها شناخته شده و سه مورد هم در دست بررسی است.

۳ـ خط ارتباطی «سه ستاره»
«گرگ هیس» سخنگوی فرماندهی ستاد مشترک ارتش آمریکا از گفت‌وگو و تبادل‌نظر دو کشور آمریکا و روسیه بر سر راه‌اندازی یک خط ارتباطی «سه ستاره» در سطوح فرماندهان ارتش‌های دو کشور خبر داد. وی گفت: مباحثی درباره تبادل‌نظرهای اولیه در راستای چگونگی تأسیس چنین خط ارتباطی به منظور تنش‌زدایی (در سوریه) انجام شده است. به گفته این مقام نظامی آگاه آمریکایی، واشنگتن خواستار تبادل اطلاعات بهتر و بیشتر میان نیروهای مسلح دو کشور در زمینه سوریه شده است. هیس تنش‌زدایی سریع‌تر و مؤثرتر از گذشته را، از جمله مزایای این خط ارتباطی دانست.

▼ تا انتخابات
شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان متشکل از شخصیت‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی جریان اصلاحات، امروز یکشنبه ۹۵/۱۲/۲۲ سازوکار مورد نظر خود برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده در ارتباط با معرفی یا عدم معرفی کاندیدای ثانی و همچنین بررسی مصادیق انتخاباتی برای این موضوع در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی را در دستور کار خواهد داشت.
عبدالله ناصری گفت: اگر شورای نگهبان به جمع‌بندی ردّ صلاحیت آقای روحانی برسد، رهبری نظام اجازه نخواهد داد بنا به دلایل حساس ملی و بین‌المللی رئیس‌جمهور مستقر ردّ صلاحیت شود. برخی دوستان می‌گویند آقای هاشمی ردّ صلاحیت شد و احتمال تکرار این اتفاق برای آقای روحانی نیز وجود دارد، اما آقای هاشمی رئیس‌جمهور مستقر نبود.
جبهه اعتدالگرایان در بیانیه‌ای در کنار حجت‌الاسلام روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ از هشت چهره سیاسی، همچون محمدرضا عارف، مسعود پزشکیان، موسوی‌لاری، علی مطهری، علی لاریجانی، علی‌اکبر ناطق‌نوری، محمدجواد حق‌شناس و شهاب‌الدین صدر در صورت نامزدی در انتخابات سال ۹۶ حمایت کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات