صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۰۲۹۹۶

اخبار کوتاه شنبه31 تیر

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» از پیش‌نویس قانون جدید مطرح شده از سوی حزب لیکود در کنست خبر داد. این قانون به گسترش پهنه قدس و اعلام آن به صورت شهری بزرگ منجر خواهد شد و پنج شهرک بزرگ را به قدس ملحق می‌کند. در مقابل اردوگاه آوارگان شعفاط، کفر عقب و عناتا از این منطقه خارج می‌شود. گفتنی است، صهیونیست‌ها با این طرح در نظر دارند افکار عمومی بین‌المللی را با ادعای «الحاق این شهرک‌ها به شهر قدس است و نه اسرائیل» فریب دهند.
محسن رضایی با اشاره به اینکه احکام اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مرداد صادر می‌شود، درباره گزینه ریاست و اعضای جدید این مجمع اظهار داشت: احکام که صادر شود، مردم در جریان قرار می‌گیرند. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره موضوعاتی که اکنون در دستور کار مجمع قرار دارد، تصریح کرد: در این مدت اگرچه دستوری برای صحن مجمع نداشتیم؛ اما کمیسیون‌های مجمع کاملاً فعال بودند.
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره بازگرداندن «خاوری» مدیر عامل متواری بانک ملی و اینکه آیا بهتر شدن اندک رابطه با کانادا، بازگرداندن خاوری را تقویت می‌کند یا خیر، اظهار داشت: در ارتباط با خاوری، هیچ خبر جدیدی ندارم؛ البته هنوز ما با کانادا روابط سیاسی نداریم؛ بنابراین بعید است روابط بهتر شده باشد، حتی یک یا دو مشکل هم در این فاصله بروز کرده است.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد شش دستور اجرایی امضا و براساس آن مبنای صنعت دفاعی آمریکا را از اساس بازنگری کند. یک مقام کاخ سفید گفت، این بازنگری شامل کار صنعت دفاعی و زنجیره تأمین در این صنعت است. این دستورهای اجرایی با عنوان «دستور اجرایی ارزیابی و تقویت تولید و مبنای صنعت دفاعی و قوام زنجیره تأمین آمریکا» به امضای ترامپ خواهد رسید.
وزیر نفت هند تهدید کرد: این کشور به دلیل رفتار ایران در کاهش مدت‌ زمان پرداخت پول نفت از سه ماه به دو ماه، خرید نفت از ایران را کاهش می‌دهد. منابع آگاه پیش از این به رویترز اعلام کرده بودند پالایشگاه‌های دولتی هند تصمیم گرفته‌اند تا مارس ۲۰۱۸ خرید از ایران را تا یک چهارم کاهش دهند.
تمیم بن‌حمد بن‌خلیفه آل‌ثانی، امیر قطر در نخستین اظهارنظر پس از بحران این کشور گفت: ما به شرط دخالت نکردن در امور داخلی و پرهیز از دیکته و تحمیل خواسته‌ها آماده مذاکره هستیم. گفتنی است پیشتر عربستان سعودی شروط سیزده‌گانه برای قطر تعیین کرده بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات