تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۰۳۹۵۰

انتقاد اصولگرايان از سخنان اخير ميرسليم

(روزنامه اعتماد ـ 1396/05/10 ـ شماره 3868 ـ صفحه 6)

اظهارات اخير مصطفي ميرسليم، نامزد انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم كه برخلاف راي و نظر جمنا در انتخابات ماند، آنقدر حاشيه‌ساز شد كه نهايتا اين عضو حزب موتلفه اسلامي ترجيح داد تا طي يادداشتي در كانال تلگرامي خود با گفتن اينكه «جمعي به دنبال ايجاد اختلاف و تشتت در ميان انقلابيون هستند» موضوع را فيصله دهد.

ميرسليم پيش‌تر گفته بود: «جمنا از امكانات يك نهاد نظامي در انتخابات استفاده مي‌كرد.» اين گفته واكنش‌هايي از سوي حزب موتلفه اسلامي و پرويز سروري، عضو شوراي مركزي جمنا در پي داشت.

ميرسليم در تشريح اظهارات خود بيان كرد كه صحبت‌هايش در يك جلسه خصوصي و با هدف نقد درون جرياني بوده و در انتشار صحبت‌هايش امانت‌داري رعايت نشده است. همين بود كه نوشت: «در چند روز اخير مطالبي از طرف اين جانب منعكس شده است كه انتشار عمومى آن مورد نظر و تاييد اين جانب نبوده و نيست.

آن جلسه جمع خصوصي بوده كه مطالبي به اقتضاي آن براي نقد درون گفتماني بيان شده است؛ اما متاسفانه در انعكاس عمومى آن نه موافقت من جلب شده و نه امانت‌داري مورد انتظار مراعات شده است. با توجه به اينكه متن منتشره مخدوش و غيرقابل استناد است، توصيه مي‌شود براي آشنايي با نظريات و مواضع اين جانب به شبكه رسمى خودم يا رسانه‌هاي حزب موتلفه اسلامي مراجعه شود.»

او ادامه داد: «به نظر مي‌رسد جمعي به دنبال ايجاد اختلاف و تشتت در ميان انقلابيون هستند تا به مقاصد سياسي شوم خود دست يابند.»

اين عضو حزب موتلفه همچنين با بيان اينكه بنده به جناب آقاي رييسي علاقه‌مندم و ايشان را فردي كوشا و در مسير خدمت به مردم مي‌دانم، اظهار كرد: «عملكردي كه در دوره پس از انتخابات از ايشان شاهديم بسيار فراتر از كارهايي است كه در دوره انتخابات انجام مي‌دادند و اين گواه نادرستي اتهاماتي است كه در آن مقطع به ايشان زده مي‌شد. عملكرد مخلصانه ايشان نشان مي‌دهد نه برنامه‌اي وجود داشته است كه جايگاه خدمت به «امام رضا عليهاالسلام» ابزار قرار گيرد و نه سوءاستفاده‌اى شده است.»

پس از اظهارات شائبه‌بر‌انگيز ميرسليم بود كه حميدرضا ترقي، عضو شوراي مركزي حزب موتلفه خبر از تذكر جدي شوراي مركزي اين حزب به ميرسليم داد. البته او همچنين اشاره كرد كه حضور سه عضو موتلفه در جمنا به سبب سمت حقوقي‌شان نبوده است.

او در گفت‌وگو با خبرآنلاين در خصوص موضع حزب نسبت به جمنا توضيح داد: «قطعا ما كه يك حزب باسابقه هستيم، نمي‌توانيم در هر جريان غيرحزبي هضم شويم. ضمن آنكه ائتلافمان با جريانات شناسنامه‌دار امكان‌پذير است.»

پرويز سروري نيز در واكنش به اظهارات ميرسليم تعجب و تاسف خود را ابراز كرده و گفت: «نمي‌دانم حالا به چه دليلي آقاي ميرسليم هر از چندگاهي به موضوعاتي اشاره مي‌كند كه اين موضوعات مي‌تواند از انسجام نيروهاي انقلاب بكاهد و آورده‌اش جز تفرقه و تشتت چيز ديگري نيست.»

پرويز سروري همچنين از رفتار موتلفه در انتخابات چنين گلايه كرد: «از ابتدا قرار بود مجموعه‌اي كه آقاي ميرسليم را كانديدا كرد بر اساس فرآيندي تعريف شده - وقتي جمنا به جمع‌بندي رسيد - از آن جمع‌بندي تبعيت كند. اما متاسفانه از اين جمع‌بندي تبعيت نشد. حتي وقتي كه حزب موتلفه رسما اعلام كرد از گزينه جمنا حمايت مي‌كند اما آقاي ميرسليم برخلاف اظهارات قبلي خود عمل كرد.

او گفته بود «در چارچوب حزب و بر مبناي تصميم حزب عمل مي‌كند» اما سنت‌شكني كرد و به تصميم حزب گردن ننهاد و در انتخابات رياست‌جمهوري به عنوان نامزد شركت كرد.»

به هر حال اختلاف ميان حزب موتلفه اسلامي و جمنا اگر هيچگاه آشكارا از طرف اصولگرايان تاييد نشد اما همين كه ميرسليم به تصميم جمعي جمنا براي انصرافش از انتخابات تن نداد، خود گوياي شرايط است.

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=81992

ش.د9601543

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات