صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۰۳۹۷۲

اخبار کوتاه یک‌شنبه 29 مرداد

معاون نیروی انسانی آموزش‌وپرورش شهر تهران با اشاره به بازنشستگی چهار هزار نفر در سال جاری گفت: سهمیه اختصاص یافته برای استخدام معلم در شهر تهران ۲۵۵ نفر است. طبق گفته اسفندیار چهاربند، از سال 1380 تا سال 1399 حدود 640 هزار نفر معلم بازنشسته در آموزش‌وپرورش خواهیم داشت که تا به امروز 320 هزار نفر بازنشسته شده‌اند و طی چهار سال آینده به اندازه 15 سال گذشته در آموزش‌وپرورش بازنشسته خواهیم داشت.
درآمد حاصل از صادرات سریال‌های تلویزیونی ترکیه در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۳۷۰ میلیون دلار خواهد رسید. صنعت ساخت سریال‌های تلویزیونی در ترکیه طی یک دهه گذشته رشد چشمگیری داشته است. درآمد ترکیه از صدور سریال‌های تلویزیونی در سال ۲۰۰۸ تنها ۱۰ میلیون دلار بود که این میزان در سال ۲۰۱۶ به ۳۰۰ میلیون دلار افزایش یافت. در حال حاضر، بیش از ۵۰۰ شرکت تولید در ترکیه مشغول کار هستند.
الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: با وجود اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو، خط لوله انتقال گاز روسیه به ترکیه موسوم به ترکیش استریم به موقع به بهره‌برداری خواهد رسید. این خط لوله شامل دو لوله است که یکی گاز را به طور مستقیم به بازار ترکیه منتقل کرده و دیگری با گذر از ترکیه آن را به اروپا منتقل خواهد کرد.
در اثر برخورد یک کشتی تجاری عراقی با کشتی تجاری دیگر در آبراهه خور عبدالله واقع در آب‌های منطقه‌ای عراق در خلیج‌فارس، چهار عراقی کشته شدند. به گزارش السومریه نیوز عراق، کشتی عراقی «مسمار» در برخورد با کشتی «رویال آرسنال» که با پرچم جمهوری سنت وینسنت (کشور جزیره‌ای در دریای کارائیپ) در آبراهه خور عبدالله تردد داشته، برخورد کرده و غرق شده است.
فاطمه حسینی، نماینده اصلاح‌طلب تهران در تذکری خواستار توضیح و شفاف‌سازی رئیس‌جمهور درباره دلایل انتخاب نکردن وزیر زن در کابینه شد. وی با استناد به ماده ۲۰۶ آیین‌نامه گفت: رئیس‌جمهور در زمان معرفی وزرای پیشنهادی این موضوع را مطرح کرد که سه زن را برای وزارت انتخاب کرده بود؛ ولی به دلایلی نشد. ما از رئیس‌جمهور می‌خواهیم در این باره شفاف‌سازی کند.
تنش بین چین و هند بابت فلات «دوکلم» در هیمالیا موجب شده است شرکت هواوی، یکی از پانصد شرکت مهم جهان که کالاهای الکترونیکی تولید می‌کند، کارمندان هندی خود را از دفاترش در تهران اخراج کند. شرکت هواوی درباره اخراج کارمندان هندی خود در ایران هیچ واکنشی نشان نداده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات