صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۰۴۱۶۳

اخبار کوتاه یک‌شنبه 5 شهریور

سردار شیرازی، رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا در مراسم تودیع و معارفه فرمانده کل ارتش گفت: رهبر معظم انقلاب در روز ٣١ مرداد خطاب به سرلشکر صالحی فرمودند که «من به معنای واقعی کلمه از ته دل از شما تشکر می‌کنم برای اینکه شما در این چند سال، تدین، تعهد، امانت، دلسوزی و پاکی از خودتان به نحو کامل نشان دادید. خدا را شاکر هستم که شما پاک آمدید و پاک دارید از ارتش می‌روید، خدا ان‌شاءالله شما را حفظ کند.» گفتنی است، چندی پیش رهبر معظم انقلاب طی حکمی سیدعبدالرحیم موسوی را به سمت فرمانده کل ارتش جمهور اسلامی ایران منصوب کردند.
روزنامه جام جم در گزارشی نوشت: مراکز آماری دولت، تعداد بیکاران را سه میلیون نفر اعلام می‌کنند؛ حال آنکه این رقم بالای شش میلیون نفر است؛ اما دولت، یک ساعت کار در هفته را نیز جزء آمار اشتغال حساب می‌کند. بر اساس شیوه دولت، هر فرد که یک ساعت در هفته کار کند، شاغل محسوب می‌شود. از سوی دیگر، بیکار فقط شامل حال افرادی می‌شود که از سه هفته پیش از آمارگیری جویای کار بوده‌اند!
روزنامه لوبس فرانسه نوشت: گرایش‌های مدنی در جوامع شهری فرانسه برای جداسازی جنسی در اماکن عمومی افزایش یافته است. در نگاه به بدنه جامعه فرانسه دیده می‌شود که اماکن ویژه و خصوصی زنانه در این کشور در حال افزایش است. این روزنامه تصریح کرد: هم اکنون در فرانسه 152 آموزشگاه ویژه دختران و پسران وجود دارد که مدیران آنها جداسازی دختران و پسران را یکی از عوامل موفقیت بیشتر دانش‌آموزان ذکر کرده‌اند.
سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از برگزاری مراسم معارفه خود در واکنش به درخواست‌های متعدد خبرنگاران و پرسش‌های آنها، گفت: با توجه به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه‌های متنوعی دارد و باید بررسی‌ها و مطالعه لازم درباره آنها انجام دهم، یک ماه به من فرصت دهید تا این بررسی‌ها را انجام دهم؛ ان‌شاءالله پس از این فاصله زمانی در خدمت اصحاب رسانه و نمایندگان افکار عمومی هستم.
یدالله طاهرنژاد، فعال اصلاح‌طلب در یادداشتی نوشته است: «رئیس‌جمهور و همکاران او در دولت باید با تعاملی همه‌جانبه مشکلات کشور را حل‌وفصل کرده تا دولت کمتر وارد حاشیه شود و با حرکت بیشتر در متن، روند فعالیت خود را با سرعت و کیفیت بیشتری ادامه دهند. در صورت تحقق وعده‌های روحانی شاهد امتداد جریان اصلاحات خواهیم بود؛ در غیر این صورت جریان آلترناتیو اصلاحات عرصه را در دست خواهد گرفت.»


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات