صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۰۵۹۷۶

از قدردانی تا دفاع

1ـ جمنا اجماع نبود، جمع ۷۰ درصدی بود
حمیدرضا حاجی‌بابایی، عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه در جریان اصولگرایی باید به وحدت بیش از آنچه در جمنا در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم در ابتدای سال جاری اتفاق افتاد برسیم، اظهار داشت: جمنا جمع ۷۰ درصدی بود؛ اما اجماع نبود که البته باید این میزان افزایش پیدا کند. عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: بسیاری از افراد در این جبهه حضور دارند که بحث و گفت‌وگو می‌کنند و با توجه به اینکه به سمت اجماع حداکثری بیشتر حرکت می‌کنیم، باید بسیاری از بحث‌ها مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری شود. نماینده مردم همدان در مجلس درباره اینکه برخی‌ها معتقدند در جریان اصولگرایی باید پیرمردها کنار رفته و جوانان جایگزین شوند، گفت: جریان اصولگرایی یا هر جبهه دیگری نیاز به این دارد که از همه اقشار جامعه، صنوف و مقاطع مختلف سنی در آن فعالیت کنند. بنابراین، اصولگرایان همه باید ورود کنند و کسی در این زمینه شک ندارد.

2ـ قدردانی سردار سلیمانی از ابراز همدردی رهبر معظم انقلاب
در پی صدور پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا به مناسبت درگذشت پدر سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه در پیامی از الطاف و محبت معظم‌‌له قدردانی کرد. در این پیام آمده است: «دیدن سرباز کوچک‌تان در این‌گونه حوادث طبیعی، در کنار مسئولیت‌های بسیار سنگین و ارزشمندتان موجب می‌شود شرمندگی محبّت حضرت‌عالی برای حقیر و خانواده‌ام بزرگ‌تر از مصیبتی باشد که در اثر مشیّت باری تعالی بر ما حادث شد و خود را از شکر این نعمت الهی که ما را از محبّت بزرگوارانه ولی‌امرمان بهره‌مند فرمود، عاجز می‌دانیم.» سردار سلیمانی افزوده است: «از خداوند متعال عاجزانه خواهانیم عمر ناقابل ما را فدای وجود با برکت و ارزشمند حضرت‌ عالی که امروز جهان اسلام، جمهوری اسلامی و ملت بزرگوار ایران بیش از هر زمانی به آن نیازمند است، بنماید.»

3ـ دفاع یک فتنه‌گر از عملکرد روحانی در معرفی وزیر علوم
 مصطفی تاج‌زاده، از عوامل فعال فتنه که تا سال گذشته در زندان به سر می‌برد، گفت: حرف ما به آقای روحانی این است که مردم برای تحقق این وعده‌ها به شما رأی داده‌اند. شما نیز شرعاً و عرفاً و به لحاظ انسانی و ملی موظف به اجرای وعده‌های خود هستید. تاج‌زاده در ادامه افزود: دست و پای روحانی با وجود حمایت 24 میلیونی بسته است، اگر احساس کنند که این 24 میلیون هم دیگر از وی حمایت نمی‌کنند، نابودش خواهند کرد! من فکر می‌کنم که آقای روحانی در عین حال می‌خواهد تعامل لازم را هم داشته باشد. این فعال فتنه‌گر گفت: در همین ماجرای وزارت علوم روحانی تعامل کرد؛ اما به این معنا نیست که بر سر حقوق دانشجویان معامله کرد؛ چرا که روحانی می‌داند به حمایت دانشگاه نیاز دارد.

4ـ پیشنهاد استفاده از سیاست چماق و هویج در مواجهه با ایران!
«ریچارد نفیو»، مقام سابق وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در یادداشتی راهکارهایی را برای مقابله واشنگتن با برنامه موشکی ایران ارائه داده است. وی در بخشی از این مقاله که در مجله «فارن‌افرز» منتشر شده، برنامه موشکی ایران را «تهدیدی علیه آمریکا و متحدانش» خوانده، اما نوشته است که ادامه این برنامه از سوی ایران به معنای شکست توافق هسته‌ای برجام نیست. «ریچارد نفیو» که از او به یکی از معماران تحریم‌ها علیه ایران یاد می‌شود، در ادامه پیشنهاد کرده است که آمریکا از راهبردی دووجهی، متشکل از امتیازها و تنبیه‌ها (معروف به راهبرد چماق و هویج) برای مذاکره بر سر برنامه موشکی ایران استفاده کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات