صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۰۶۱۰۵

اخبار کوتاه سه‌شنبه 16 آبان

مجتهد، افشاگر اسرار خاندان سلطنتی سعودی فاش کرد: محمد‌بن‌سلمان، ولی‌عهد عربستان یک میلیارد دلار به دونالد ترامپ هدیه داده است. وی گفت: در زمان حضور ترامپ در عربستان، یک کشتی متعلق به مؤسسه اقتصادی رئیس‌جمهور آمریکا با حضور در بندر جده، این رشوه را به صورت پول نقد، اوراق بهادار و جواهر تحویل گرفته است. مجتهد همچنین اضافه می‌کند: اگر حضور دونالد ترامپ در عربستان و حمایت‌های واشنگتن نبود، بن‌سلمان 32 ساله نمی‌توانست بن‌نایف و دیگر شاهزاده‌های کهنه‌کار را از گردونه رقابت خارج کند.
روزنامه «تاگس‌آنسایگر» سوئیس نوشت: شکست‌های داعش در عراق و سوریه موجب می‌شود هزاران مبارز و جنگجوی داعشی به اروپا باز گردند که این مسئله خطر حملات تروریستی در اروپا را افزایش می‌دهد. این روزنامه سوئیسی در ادامه این مطلب افزود: حمله تروریستی اخیر در نیویورک پس از تراژدی‌های تروریستی در شهرهای نیس، لندن، برلین، استکهلم، بارسلونا و مارسی یک علامت آشکار مبنی بر این است که تهدیدی جدی به ویژه برای کلان‌شهرهای غربی وجود دارد.
◄  عارف، رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به گلایه تعدادی از چهره‌های اصلاح‌طلب از انتصاب برخی مدیران دولتی در استان‌ها، تأکید کرد: «انتظار است دولت همراهی شایسته‌ای با حامیان اصلی خود داشته باشد و به‌کارگیری اصلاح‌طلبان را در اولویت اول خود قرار دهد؛ ولی روند برخی تغییرات در بدنه دولت نشان از فاصله گرفتن از جریان اصلی حامی دولت است که امیدوارم این روند اصلاح شود.»
روزنامه «الاخبار» لبنان نوشت: اعضای تیم حفاظت سعد الحریری پس از اعلام استعفای وی قادر به برقراری تماس با او نبوده‌اند. همین مسئله شایعات فراوانی را درباره او مطرح کرده است. السیسی، رئیس‌جمهور مصر نیز در دیدار خود با رئیس پارلمان لبنان گفته بود نگران این است که سعد حریری در ریاض در بازداشت خانگی باشد.
محمدحسین کروبی در گفت‌و‌گویی اظهار داشت:‌ «بعد از مرخص شدن پدر از بیمارستان، اعضای خانواده از جمله فرزندان، عروس‌ها و نوه‌ها هر وقت بخواهند می‌توانند به ملاقات وی بروند و هر ساعتی بخواهیم می‌توانیم به ملاقات پدر برویم.»
پایگاه خبری «میدل‌ایست‌آی» فاش کرد: شاهزاده «منصوربن‌مقرن» امیر منطقه عسیر عربستان که بالگرد حامل وی دچار سانحه شد و سقوط کرد، در حال فرار از این کشور بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات