صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۰۹۸۹۱

از اعتراض دیرهنگام به رویکرد برجامی تا تعجب از کم‌کاری مسئولان ایرانی

1ـ اعتراض دیرهنگام به رویکرد برجامی دولت
سردبیر روزنامه شرق نوشته است: در اواخر دوره اول دولت روحانی عیان بود که دیگر نمی‌توان به برجام دل خوش کرد و باید برای سیاستِ پسابرجام تدبیری دیگر اندیشیده می‌شد، که نشد. وی همچنین تأکید می‌کند: پیش‌بینی‌ها درباره چهار سالِ دوره دوم دولت روحانی درست از آب درآمد. این دولت روزهای سختی را پشت ‌سر گذاشت و روزهای سخت دیگری نیز پیش‌رو دارد. روحانی در تلاش است تا با سخنرانی‌های خود از تلخی مشکلات بکاهد. از این‌روست که نسبت به رؤسای جمهورِ دیگر سخنان تندتری بر زبان می‌آورد. گفتنی است، اعتراف سردبیر شرق درباره وضعیت برجام در حالی مطرح می‌شود که روزنامه شرق در ایام انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین پس از آن تاکنون نیز از فواید برجام گزارش‌های متعددی منتشر کرده است.

2ـ آقای خامنه‌ای شخصیتی عالی دارد
آیت‌الله محمّدتقی وحیدی گلپایگانی در گفت‌وگویی درباره ویژگی‌های شخصیتی و علمی رهبر معظم انقلاب گفت: واقعاً در مدیریت سیاسی کسی مانند ایشان نداریم. ایشان از نظر سیاسی از همه بالاتر است. از نظر علمی هم ایشان مجتهد مسلم از سال‌ها پیش تاکنون هستند و الآن بیش از دو دهه هست که درس خارج فقه می‌دهند. من در جلسات درس آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای نمی‌توانم شرکت کنم؛ ولی دوستانی که شرکت می‌کنند می‌گویند که ایشان واقعاً بر فقه مسلط هستند. به ‌روی ایشان هیچ حرفی وجود ندارد و می‌توان گفت اولین نفری هستند که لایق این رهبری است. من شخصاً از آیت‌الله گلپایگانی در مورد آقای خامنه‌ای بعد از ارتحال امام(ره) سؤال کردم که ایشان فرمودند: «آقای خامنه‌ای شخصیتی عالی دارد» و وی را تأیید کردند.

3ـ برنامه صهیونیست‌ها برای حمایت از منافقین
رئیس پیشین سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی(موساد) خواهان استفاده از بقایای گروهک منفور منافقین علیه ایران و ایجاد بستر سایبری برای مخالفان نظام شد. «دانی یاتوم» گفت: «اسرائیل باید همه امکانات از جمله هدف قرار دادن ایران به طور مستقیم و به عنوان بخشی از راهبرد بزرگ را در نظر بگیرد و من استفاده بالقوه اسرائیل از عامل‌های نیابتی علیه ایران را رد نمی‌کنم.» رسانه صهیونیستی مدیا لاین در تحلیلی در این باره نوشت: تجهیز مجاهدین[منافقین] که احتمالاً در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران از جانب اسرائیل نقش داشته و بنابر گزارش‌ها، تل‌آویو از آنها حمایت‌های مالی، تجهیزاتی، آموزشی و تسلیحاتی داشته، می‌تواند شامل این طرح باشد.

4ـ نگرانی صهیونیست‌ها از پیشرفت‌های علمی جهان تشیّع و ایران
روزنامه «جروزالم‌پست» در یادداشتی به بررسی تهدیداتی که پیشرفت علمی جهان اسلام علیه رژیم صهیونیستی دارد، پرداخت و تأکید کرد: تشیع برای اسرائیل بسیار خطرناک‌تر از تسنن است. در ابتدای این یادداشت با تکرار ادعای تلاش ایران برای ساخت موشک‌های نقطه‌زن در لبنان، آمده است: نزدیک شدن ایران به مرزهای اسرائیل، عواقب نظامی و اقتصادی برای اسرائیل دارد.» جروزالم‌پست تأکید می‌کند: «ائتلاف ایران‌ـ سوریه‌ـ لبنان تحت حفاظت روسیه نه تنها از لحاظ توانایی نظامی،  بلکه از نظر مبانی و ایدئولوژی نیز تهدیدی جدی است.»

5ـ تعجب از کم‌کاری مسئولان ایرانی
علیرضا نامور حقیقی، کارشناس شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان، در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی با اشاره به اظهارات رئیس سی‌آی‌ای درباره حمایت از براندازی حکومت ایران نوشت: «اظهارات مایک پمپئو در بی‌بی‌سی و دیگر مواضعش درباره براندازی در ایران طبق قرارداد الجزایر در 1981 برای موضوع گروگان‌ها، که آمریکا متعهد می‌شود در امور داخلی ایران (چه از لحاظ سیاسی و چه نظامی) مداخله نکند؛ تخلف محسوب شده و ایران می‌تواند به دادگاه داوری لاهه شکایت کند و عجیب است که چرا تاکنون شکایت نکرده است.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات