تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۱۰۱۶۸

احمدی‌نژاد؛ واقعیت جامعه ما

پایگاه بصیرت / عبدالحسین جلالوند

(روزنامه آفتاب‌يزد - 1395/01/22 - شماره 4584 - صفحه 1)

محمود احمدی نژاد واقعیت جامعه ایران است.

گرچه متاسفانه با این مسئله به صورت احساسی برخورد می‌شود ولی باید پذیرفت که وجود چنین کسانی واقعیت هر جامعه ای می‌تواند باشد. اصولا امثال ایشان بر اثر سادگی یک جامعه متولد می‌شوند و تا زمانی که این سادگی تبدیل به علم نگردد نمی‌توان با شعار، از واقعیت آنها جلوگیری کرد.احمدی نژاد را همه می‌شناسند؛ عده‌ای او را نجات بخش می‌دانند و گروهی دیگر نظر عکس دارند. ولی اگر خوب بیندیشیم ، حضور آقای احمدی نژاد در بالاترین مقام اجرایی کشور در دوره نهم و دهم ریاست جمهوری، نتیجه عملکرد ماست و این عملکرد به دو دسته تقسیم می‌شود؛ عده ای که از حضور او نهایت بهره را می‌برند و دسته دوم کسانی که از وضع موجود حاکم بر جامعه خسته شده و در واقع ناامید گشته اند و نمی‌خواهند خود را وارد جایگاه های مسئولیتی کنند و در واقع به ورطه بی‌تفاوتی افتاده اند... غافل از اینکه آتشی که به پا شود تر و خشک را با هم می‌سوزاند. اما گروه سوم فرصت طلبانند و چون مستقیم نمی‌توانند در جامعه حاضر شوند، نهایت استفاده را از شرایط می‌برند.

حالا به جای حرص خوردن باید کاری کرد؛ خلاف همان کاری که احمدی نژاد کرده است! او برای ساده نشان دادن جامعه از غفلت عده‌ای نهایت استفاده را برده و می‌برد. ما نیز باید در جهت عکس آن بکوشیم و معرفت و آگاهی هموطنانمان را بالا ببریم و از تمام اینها مهمتر آنکه برای احیای گمشده جامعه بشری که همان اخلاق است تلاش کنیم و درنظر داشته باشیم که رمز گسترش هرچه بیشتر آن، عمل به آن است. درغیر این صورت سایه احمدی نژادها همواره بر سر ماست و تنها راه مقابله بیداری جامعه می‌باشد و تا زمانی که از این سلاح بزرگ استفاده نکنیم در معرض این خطر هستیم.

سخن آخر اینکه احمدی نژاد با عوام فریبی به وسیله باورهای مردم، با آنان بازی می‌کند! پس بکوشیم فکر کردن را با رعایت آداب اخلاقی، جایگزین آن نماییم.

http://aftabeyazd.ir/?newsid=31889

ش.د9504558

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات