صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۱۱۳۲۳

حرف روز/ راهبرد محکوم به شکست

درست دو ماه پیش بود که مایک پمپئو‌ـ رئیس سابق سیا‌ـ به جای رکس تیلرسون بر کرسی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا تکیه زد و سکان دیپلماسی این کشور را به دست گرفت[...]
پایگاه بصیرت / علی حیدری
یادداشت: درست دو ماه پیش بود که مایک پمپئو‌ـ رئیس سابق سیا‌ـ به جای رکس تیلرسون بر کرسی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا تکیه زد و سکان دیپلماسی این کشور را به دست گرفت. پمپئو که در بین سیاستمداران آمریکایی، به ویژه دموکرات‌ها جنگ‌طلب، اسلام‌ستیز و حامی براندازی و تغییر نظام‌های مخالف آمریکا شناخته می‌شود، در دفاع از خود در کمیته روابط خارجی سنا گفته بود، لقب «جنگ‌طلب» برای او درست نیست و در مقام وزیر خارجه خواهد کوشید که همه راهکارهای دیپلماتیک موجود برای پیش‌برد اهداف رئیس‌جمهور را پیش روی دونالد ترامپ بگذارد؛ اما خیلی زود با خروج آمریکا از برجام مشخص شد راه‌های دیپلماتیک از نظر ترامپ و دوستانش چه معنا و مفهومی دارد!
اما از زمان روی کار آمدن پمپئو در وزارت خارجه آمریکا تقریباً کمتر روزی است که پیام‌ها و توئیت‌هایی درباره اوضاع داخلی ایران از طرف او منتشر نشود؛ از ادعای بیکاری 30 درصد جوانان ایرانی تا دروغ تظاهرات رو به گسترش مردم ایران در چند هفته پیش که هیچ تجمع و اعتراضی وجود نداشت و ارائه نمودارهای ناشیانه و غلط درباره اوضاع اقتصادی ایران از زمینه‌سازی برای ایجاد ناآرامی و بحران‌سازی در کشور حکایت دارد. وضعیت بازار ارز و نوسان شدید سکه و... با فضای سنگین عملیات روانی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ضد انقلاب که به دنبال القای ناامیدی از توان دولت برای مهار و مدیریت وضعیت پیش‌آمده هستند، سبب نگرانی کسبه و البته سوءاستفاده جریانی برای به تعطیلی کشاندن بازار در روزهای اخیر شد. در این میان، عناصر تابلودار ضد انقلاب به سرعت درصدد تبدیل اعتراض و مطالبه صنفی تعدادی از مردم به موضوعات سیاسی برآمدند تا با انحراف خواسته اصلی معترضان، به ایجاد درگیری و... دامن بزنند. آنها در فضای موجود از همه توان خود برای ایجاد بحران‌هایی از این دست تلاش خواهند کرد که نیازمند هوشیاری همگانی است.
روشن است که یکی از برنامه‌های دولت آمریکا با ترکیب جدیدش، سیاست تغییر نظام و براندازی در ایران است که از اعلام آن هم ابایی ندارند. البته تلاش برای براندازی سیاستی نیست که آمریکا به تازگی آن را در دستور کار قرار داده باشد و در دولت‌های گوناگون آمریکا در دستور کار بوده و میلیون‌ها دلار برای آن هزینه شده؛ اما همواره ناکام مانده است و این بار هم به طور قطع با اتخاذ تدابیر صحیح و بموقع و هوشمندی مردم با شکست مواجه خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات