صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۱۲۴۱۵

اخبار کوتاه سه‌شنبه 3 مهر

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از اعلام کاخ سفید مبنی بر اینکه واشنگتن به‌ دنبال تغییر رژیم در ایران نیست، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم در این باره گفت: آمریکا به دنبال این نیست و ما تنها می‌خواهیم جمهوری اسلامی ایران رفتار خود را تغییر دهد. گفتنی است، به تازگی 53  مقام سابق، شخصیت امنیتی و سیاست خارجی آمریکا در بیانیه‌ای سیاست ترامپ در قبال ایران را زیر سؤال برده و تأکید کرده‌اند: تحریم‌های ثانویه دلار آمریکا را تضعیف می‌کند.
زیپی لیونی، رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی تلویزیونی بنیامین نتانیاهو را نخست‌وزیری بد توصیف و اعلام کرد زمان آن فرا رسیده است نتانیاهو از سمتش کنار گذاشته شود و فرد دیگری به جای او انتخاب شود. وی در عین حال از تصمیمش برای دیدار با برخی مسئولان فلسطینی و تلاش برای متقاعد کردن محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای ادامه همکاری‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی خبر داد.
گروهی از مقامات برجسته پیشین آمریکایی در بیانیه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور کشورشان خواستار تعامل وی با ایران از طریق دیپلماسی و بازگشت به توافق هسته‌ای شدند. در میان امضاکنندگان این بیانیه نام افرادی، چون جیمز کلپر، رئیس سابق اطلاعات ملی و مادلین آلبرایت، وزیر خارجه پیشین آمریکا دیده می‌شود.
امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با اشاره به دیدار با سخنگوی قوه قضائیه گفت: در دیداری که امروز داشتم، خبر اعدام تعدادی از سران مفسدان اقتصادی در ملأ عام و در میدان آزادی به بنده داده شد که دستگاه قضایی این حکم را به زودی اجرا می‌کند.
بر اساس آمار پایگاه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، طی اردیبهشت و خردادماه سال جاری، ‌‏503 هزار و 779 دلار معادل 20 میلیارد و 233 میلیون و 765 هزار دلار، قاشق، چنگال و غیره از طریق منطقه آزاد چابهار به ‏کشور وارد شده است.
احمد خرم، وزیر راه دولت اصلاحات گفت: «دولت یازدهم و دوازدهم دولتی بسیار محافظه‌کار و بی‌انگیزه است و ادامه چنین سیاستی به زیان کشور و مردم است؛ زیرا به ویژه در شرایط کنونی برای تغییر وضعیت، کشور به مدیران تحول‌گرا نیاز دارد.»
میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان با بیان اینکه حزب‌الله لبنان میان بیش از دو سوم مردم این کشور محبوبیت دارد، گفت: حزب‌الله از ما دفاع می‌کند؛ اما برخی کشورهای خارجی با شکست نظامی از حزب‌الله در پی تسویه‌حساب سیاسی با آن هستند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات