صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۴۸۴۹۵

بررسی لایحه عفاف و حجاب را با سرعت پیش می‌بریم

در این جلسه که شامگاه دوشنبه (۱۲ تیر) در مجلس شورای اسلامی و با حضور جمعی از بانوان نخبه، صاحب نظر، اندیشمند و پژوهشگر حوزه زنان و خانواده برگزار شد، بانوان حاضر به بیان دیدگاه‌های خود درباره لایحه تقدیمی دولت برای حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب و ابعاد مختلف این لایحه و نیازهای آن پرداختند.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این نشست که حدود ۳ ساعت به طول انجامید با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب در همه ابعاد و طیف‌های جامعه بدون استثنا اثرگذار است، گفت: در حین اینکه قصد داریم موضوع را با سرعت پیش ببریم، به دقت نیز تأکید داریم و لازم است ابعاد مختلف این مسئله بررسی و قانونی تدوین شود که هم به همه ساحت‌های موضوع عفاف و حجاب توجه کند، هم اجرایی باشد و هم نهادهای مرتبط با این مقوله را در همه زمینه‌ها، مسئولیت پذیر کند.

وی افزود: از پاییز سال گذشته تاکنون در محافل مختلف، نظرات و دیدگاه‌های نخبگان را شنیده‌ایم و جلسه امشب نیز در ادامه همین سلسله نشست‌ها برای واکاوی زوایای مختلف این موضوع و شنیدن تحلیل صاحب‌نظران است.‌

وی با تاکید بر لزوم جمع‌سپاری در بررسی موضوعات مهم در مجلس به ویژه درباره لایحه عفاف و حجاب، تصریح کرد: با جمع‌سپاری این موضوع تلاش می‌کنیم دیدگاه‌های نخبگان و صاحب‌نظران این حوزه شنیده شود تا به یک قانون جامع و مؤثر برسیم و لذا از همه نخبگان جامعه و مخصوصاً صاحب نظران دعوت می‌کنم که در باره این لایحه دیدگاه‌های خود را از طریق سامانه جمع‌سپاری که روی پایگاه الکترونیکی مجلس در دسترس قرار گرفته است، به ما ارائه کنند.

وی تصریح کرد: به جهت اینکه لازم است این لایحه در سریع‌ترین زمان ممکن به تصویب برسد، این سامانه طراحی شده تا همه بتوانند دیدگاه‌های خود درباره این لایحه را در زمان کوتاهی به مجلس منتقل کنند.

شایان ذکر است که در این نشست جمعی از بانوان فعال و نخبه حوزه مسائل زنان و خانواده به ارائه دیدگاه‌های خود درباره لایحه تقدیمی دولت و نیز مسائل و ملاحظات مرتبط با آن پرداختند.

علاوه بر نشست‌های متعدد که از پاییز سال گذشته توسط قالیباف برای شنیدن دیدگاه صاحب‌نظران در موضوعات مختلف از جمله مسائل زنان و خانواده برگزار شده، طی هفته‌های اخیر نیز ۳ جلسه با حضور نخبگان و اندیشمندان دانشگاهی، حوزوی و فعالان حوزه خانواده و مسائل اجتماعی و جامعه شناسی در تهران و مشهد با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برای بررسی ابعاد لایحه عفاف و حجاب برگزار شده است.

براساس این گزارش، «سامانه جمع‌سپاری» برای دریافت دیدگاه‌های صاحب‌نظران درباره این لایحه، در پایگاه الکترونیکی جامع مجلس شورای اسلامی به آدرس parliran.ir در دسترس قرار دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات