صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۵۳۲۱۸

سرلشکر سلامی: طوفان الاقصی بازتاب جنایت‌ها علیه ملت فلسطین بود

فرمانده کل سپاه، گفت: آنچه در طوفان الاقصی به عنوان استثنایی‌ترین عملیات غافلگیرکننده تاریخ نبردهای بشری اتفاق افتاد، انعکاس و بازتابی بود از جنایت‌ها و ظلم‌های یکصد سال اخیر دولت‌های بریتانیا، فرانسه و آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ملتی که ۷۵ سال است او را از سرزمین خود بیرون رانده‌اند.

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران عصر امروز (شنبه، 27 آبان‌ماه) در جمع راهپیمایان حاضر در تجمع ضد صهیونیستی که در میدان انقلاب تهران برگزار شد، گفت: امروز همه ایران اسلامی سرشار از محبت، عاطفه، احساس عمیق، غیرت دینی و تعصب الهی برای حمایت از کودکان شریف‌ترین مردمان روی زمین فلسطین عزیز است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به عملیات طوفان الاقصی، تصریح کرد: آنچه در طوفان الاقصی به عنوان استثنایی‌ترین عملیات غافلگیرکننده تاریخ نبردهای بشری اتفاق افتاد، انعکاس و بازتابی بود از جنایت‌ها و ظلم‌های یکصد سال اخیر دولت‌های بریتانیا، فرانسه و آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ملتی که ۷۵ سال است او را از سرزمین خود بیرون رانده‌اند، آن‌ها را آواره کرده‌اند و عزت، آرامش، امنیت و پیشرفت را از آنان گرفته‌اند.

وی افزود: از بعد از جنگ جهانی اول که قیمومیت منطقه شرق مدیترانه و شامات به انگلستان و فرانسه منتقل شد، دولت انگلستان با اعلامیه بالفور که توسط وزیر خارجه وقت خود صادر شد، زمینه را برای انتقال صهیونیست‌ها از سراسر جهان به سرزمین فلسطین آماده کرد و اجازه داد ارتش سری هاگانای اسرائیل در فلسطین شکل بگیرد و جوخه‌های مخفی آن با عملیات‌های ترور خانواده‌های فلسطینیان را قتل عام کنند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه در فاصله سال‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۴۸ به تدریج غلبه نظامی صهیونیست‌ها بر فلسطینی‌ها پدیدار شد، اظهار کرد: دولت انگلستان سرزمین فلسطین را از ملت فلسطین غصب کرد و آن را در اختیار صهیونیست‌ها قرار داد. ماجرای کشتار و قتل عام مسلمانان در دیر یاسین در ۱۹۴۸ که صهیونیست‌ها دیر یاسین را قتل عام کردند و بیش از ۱۰۰ مسلمان فلسطینی را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: در سال ۱۹۵۶ ماجرای قتل عام کفن قاسم رخ داد؛ در حالی که اهالی روستا از کار به منزل باز می‌گشتند آنها را قتل عام کردند. جوانان فلسطینی را به درون میادین روستاها و شهرها می‌آوردند و آنان را مقابل چشمان مردم فلسطین به رگبار می‌بستند و به شهادت می‌رساندند.

فرمانده کل سپاه ضمن اشاره به قتل صبرا و شتیلا، گفت: این ماجرا همچنان ادامه پیدا کرد تا سال ۱۹۸۲ که آریل شارون قصاب صبرا و شتیلا با تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان در حاشیه بیروت در یک قتل عام دو روزه مردمان فلسطین را در درون اردوگاه‌های صبرا و شتیلا به شهادت رساند. یک قتل عام هولناک که تقریباً ۴ هزار فلسطینی در دو روز در این اردوگاه‌ها به شهادت رسیدند.

وی افزود: پس از این جنایت، فلسطینی‌ها آواره شده و به تونس اردن، لبنان، سوریه رفتند و به یک ملت بدون سرزمین، آب و خاک و حق حاکمیت تبدیل شدند و همه این‌ها به دست اربابان جنایت جهانی صورت گرفت که سال‌هاست منطقه جهان اسلام را تحت تاثیر سیاست‌های غاصبانه و ظالمانه استعمارگرانه خود قرار داده‌اند و ثروت‌های معنوی، هویت دینی و همه ثروت مادی دنیای اسلام را برای اینکه یک قدرت جهانی شود، در اختیار گرفتند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات