صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۵۶۷۱۰

امارات به دنبال سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری در بحرین

رئیس شرکت ایگل هلز اینترنشنال امارات از امضای توافق همکاری برای تأسیس شرکت جدید توسعه املاک به نام «بناءالبحرین» و سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری در پروژه‌های مختلف در بحرین خبر داد.
پایگاه بصیرت / گروه اقتصاد

محمد العبار در حاشیه مراسم افتتاح پروژه مشترک امارات-بحرین، «مراسی گالریا»، افزود این سرمایه‌گذاری‌ها ازجمله بخش‌های گردشگری، مسکن و سرگرمی را در بر می‌گیرد. العبار گفت این یک پروژه با طراحی معماری و مهندسی مدرن و نوین است؛ که برند‌های تجاری جهانی، فروشگاه‌های تجاری جدید و برند‌های بحرینی را بصورت همزمان در خود جای داده؛ و در نوع طراحی‌ها، کالا‌ها و سطح، مشابه مرکز «دبی مال» است.

حجم سرمایه‌گذاری‌های خارجی مستقیم در بحرین در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۱۳.۹ درصدی سالانه، به حدود ۱۴.۷۵ میلیارد دینار (۴۰ میلیارد دلار) رسید؛ که بالاترین نرخ در تاریخ این پادشاهی است. بنابه آمار رسمی، بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها در بحرین، مربوط به کویت با ۴.۸۲ میلیارد دینار (معادل ۳۲.۷٪ کل سرمایه‌گذاری‌های خارجی) است.

همچنین عربستان با ۳.۶۴ میلیارد دینار (۲۴.۷۱٪ کل سرمایه‌گذاری‌ها) در جایگاه دوم، و امارات با ۱.۶۵ میلیارد دینار در جایگاه سوم قرار دارند.
رتبه‌های چهارم و پنجم نیز متعلق به لیبی با ۱.۱۹ میلیارد دینار و جزایر کیمن با ۶۳۸ میلیون دینار است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات