بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۵۶۹۶۹

اذعان مقام نظامی اروپا به حضور نیروهای ویژه غرب در اوکراین

یک مقام نظامی اروپایی در واکنش به اظهارات اخیر امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه که گفته بود رهبران غربی درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین مذاکره کرده‌اند، اظهار داشت «همه می‌دانند که نیروهای ویژه غربی در اوکراین حضور دارند و آنها فقط آن را به‌طور رسمی تایید نکرده‌اند».

 این مقام دفاعی اروپایی (که نامش فاش نشده) به روزنامه فایننشال تایمز گفت که اظهارات مکرون به‌منظور ایجاد بازدارندگی و ایجاد ابهام در قبال روسیه بود و همه می‌دانند که اکنون نیروهای ویژه غربی در اوکراین حضور دارند.

اذعان مقام نظامی اروپا به حضور نیروهای ویژه غرب در اوکراین

مکرون روز دوشنبه گفت مقامات غربی درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین مذاکره کرده اند و درباره آن نه به نتیجه رسیده اند و نه به طور کامل چنین احتمالی را رد کرده اند.
فایننشال تایمز نوشت: معاون صدر اعظم آلمان در رد ادعاهای پاریس درباره اعزام نیرو به اوکراین گفت: «شانسی» برای اعزام نیروی زمینی به اوکراین وجود ندارد و تنها باید سلاح های بیشتری در اختیار این کشور قرار داد.

رابرت هابک اظهارات مکرون را درباره امکان اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد و گفت خوشحالم از این که فرانسه به چگونگی افزایش حمایتش از اوکراین فکر می کند اما اگر بخواهم توصیه ای بکنم این است که باید سلاح های بیشتری در اختیار کی یف قرار داد.

فایننشال تایمز نوشت: اختلافات فرانسه و آلمان در حالی بروز یافته که قدرت های غربی به دنبال یافتن راه هایی برای افزایش حمایت از کی یف هستند که ممکن است با کمبود مهمات مواجه شود و در عین حال به دنبال جلوگیری از دامن زدن به تنش ها در جنگ با روسیه هستند.

مسکو روز سه شنبه هشدار داد که اعزام نیرو به اوکراین جنگ تمام عیار علیه ناتو را اجتناب ناپذیر خواهد کرد.

مکرون پیشنهاد خود را در نشست رهبران اروپایی در پاریس در روز دوشنبه مطرح کرد و گفت که گزینه اعزام نیروهای غربی به اوکراین مورد بحث قرار گرفته است.

با این حال اولاف شولتس صدراعظم آلمان گفت که قدرت های غربی توافق کرده اند که «هیچ نیروی زمینی در خاک اوکراین وجود نداشته باشد، هیچ سربازی از کشورهای اروپایی یا کشورهای ناتو به آنجا اعزام نشود»؛ اظهاراتی که توسط برخی از مقامات اروپایی در لهستان، ایتالیا و جمهوری چک تکرار شد.

یک مقام ناتو نیز در این زمینه گفت ائتلاف برنامه ای برای استقرار نیروهای زمینی خود در اوکراین ندارد. کی یف حق دفاع از خود را دارد و ما حق داریم از آنها حمایت کنیم.

مقامات فرانسوی اظهار داشتند که پیشنهاد مکرون این نیست که نیروهای غربی به طور دسته جمعی به خط مقدم اعزام شوند، اما این دیگر تابو نیست که موضوع دخالت آنها را رد کنیم.

فایننشال تایمز نوشت: نگرانی در مورد خطرات تشدید تنش با روسیه در کانون اختلافات داخلی آلمان بر سر ارسال موشک های دوربرد تاروس به اوکراین را تشکیل می دهد.

اوکراین گفته است که برای کاهش توانایی لجستیک نظامی روسیه و خرید زمان مورد نیاز فوری به سلاح های دوربرد نیاز دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات