فرهنگی >>  فرهنگی >> خبر 2تایی
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۵۷۳۱۲

دست پر شبکه کودک و امید در نوروز و ماه مبارک رمضان

در شبکه امید نیز با تلاش دوستان، طبق آخرین نظرسنجی از مخاطبان در فصل تابستان و پاییز، شبکه امید به عنوان انتخاب دوم نوجوانان و در فصل پاییز انتخاب سوم نوجوانان بوده ‌است
پایگاه بصیرت / گروه فرهنگی

نشست خبری سرپرست شبکه پویا و شبکه امید با محوریت معرفی برنامه‌های عید نوروز و ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳ این ۲ شبکه و رونمایی از سند تربیتی شبکه کودک، نرم‌افزار فراامید و صفحه اختصاصی شبکه کودک و نوجوان در پیام‌رسان شاد صبح روز گذشته برگزار شد.
در ابتدای این نشست خبری، محمدصادق باطنی، سرپرست شبکه کودک و مدیر شبکه امید عنوان کرد: امروز، روز درختکاری است و مساله درختان این روزها جدی شده ‌است و از همین رو پوستر اولیه «نهال من» رونمایی می‌شود. ۲ اتفاق مهم در رابطه با فضای مجازی شبکه اتفاق خواهد افتاد که یکی از آنها رونمایی از یک تحول متاورسی است و دیگری رونمایی از صفحه اختصاصی امید، نهال و پویا در پیام‌رسان شاد.
وی افزود: دست شبکه کودک بسیار پر است و اتفاق مهمی که افتاده این است که آنتن شبکه امید و کودک تمام تولیدات‌شان تولیدات تازه و جدید است. شبکه کودک در ایام ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳ به آنتن شبانه‌روزی تبدیل می‌شود و ۱۴ ساعت برنامه جدید داریم که شامل برنامه‌های تولیدات عروسکی و انیمیشنی است.
سرپرست شبکه کودک اظهار کرد: فصل دوم جشنواره عروسکی عروسک‌‌خانه برگزار خواهد شد که شما می‌دانید سال گذشته با موفقیت چشمگیر و رای ۲۰ میلیونی مردم جای خود را باز کرده ‌است. امسال نیز فراخوان داده شده و در حال ضبط هستیم و ۱۰۰ اثر نمایش عروسکی ارسال شد که ۲۲ اثر به بخش رقابتی راه یافتندکه مانند سال گذشته داوری تخصصی خواهیم داشت و از همه مهم‌تر خود بچه‌ها داور دلخواه‌شان را انتخاب می‌کنند. باطنی ضمن بیان اینکه در رمضان و نوروز ۶ برنامه مهم عروسکی داریم که خبر از ورود شبکه کودک به عرصه‌ای نو در تولیدات عروسکی می‌دهد، گفت: ۹ انیمیشن سریالی ایرانی جدید در کنداکتور این شبکه با تنوع جذاب داریم.
وی ادامه داد: اتفاق مهم بعدی انعطاف رمضانی شبکه کودک است که غیر از باکس سحرگاهی که برنامه «سر سفره خدا» به عنوان پرمخاطب‌ترین برنامه دینی کودک پخش خواهد شد، در محدوده افطارگاهی فصل جدید جنگ دخترانه «جشن فرشته‌ها» را تدارک دیده‌ایم. باطنی با اشاره به اینکه برنامه ماجراهای نوید در فصل جدید خود با عنوان «نهال من»، امسال یک برنامه عروسکی تلویزیونی در کنار خودش دارد، گفت: همچنین در شهر تهران توسط شهرداری جنگ «بزباش و مل مل» برپا خواهد شد که این برنامه پیش از اذان ان‌شاءالله روی آنتن خواهد بود. وی افزود: سریال «مزرعه عروسکی۲» در ایام نوروز از آنتن شبکه کودک پخش خواهد شد و ما در حوزه جدیدی ورود کردیم که آن هم مسابقه تلفنی زنده با محوریت حوزه کتاب است که در ایام نوروز و رمضان با عنوان «کتاب شیرین» پخش خواهد شد.
باطنی گفت: ویژه‌برنامه تحویل سال این شبکه، برنامه «سر سفره خدا» است که قصد دارد روز تحویل سال با تعداد زیادی از چهره‌های حوزه کودک و بازیگران روی آنتن برود؛ لازم به ذکر است همه برنامه‌های روز اول فروردین با طعم سال‌تحویل روی آنتن خواهد رفت.
وی اظهار کرد: ۲۲ اثر سینمایی خارجی جدید داریم که هر روز ساعت ۱۴ پخش می‌شود و در کانال پویا ۷ مجموعه جدید داریم که در ۵ ریل پخش خواهد شد که شامل ۲ هزار و ۴۰۰ دقیقه انیمیشن خارجی جدید است و از ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ تا عید فطر ادامه خواهد داشت. همچنین در کانال نهال ۴ ریل مجموعه‌های خارجی داریم که شامل ۲ مجموعه مستند و یک مجموعه نوستالژی که ریمستر شده و ۵ مجموعه انیمیشن داستانی جدید خواهد بود. «پاندای کنگ‌فوکار» و «بچه رئیس جدید» و... از این شبکه پخش خواهد شد.
باطنی بیان اینکه ما با خلائی در سینمای انیمیشن روبه‌رو بودیم، گفت: امسال با ۲ انیمیشن سینمایی ایرانی به استقبال مخاطبان می‌رویم؛ «لوپتو» ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ و «پسر دلفینی» ۲ فروردین ۱۴۰۳ روی آنتن خواهد رفت.
او تاکید کرد: در شبکه امید نیز با تلاش دوستان، طبق آخرین نظرسنجی از مخاطبان در فصل تابستان و پاییز، شبکه امید به عنوان انتخاب دوم نوجوانان و در فصل پاییز انتخاب سوم نوجوانان بوده ‌است. همچنین 70 درصد نوجوانان اعلام کردند علاقه‌مند داشتن شبکه اختصاصی هستند، اگرچه ما توقع‌مان بیش از این است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات