بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۵۷۳۷۲

کمکهای هوایی آمریکا به مردم غزه تلفات داد

شبکه سی ان ان می‌گوید که به دلیل باز نشدن چتر نجات یکی از پالتهای حامل کمکهای غذایی آمریکا به غزه و سقوط محتویات آن در یک منطقه مسکونی دست کم ۵ نفر کشته شدند.
وزارت دفاع آمریکا روز جمعه کشته شدن غیرنظامیان در عملیات ارسال کمکهای بشردوستانه با چتر نجات به نوار غزه را رد کرد. پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون در نشست خبری خود مدعی شد که گزارشها درباره کشته شدن غیرنظامیان در عملیات پرتاب کمکهای غذایی به مردم غزه درست نیست و ما تاکید می‌کنیم که همه بسته‌های غذایی که با چتر نجات برای مردم غزه ارسال شده به سلامت روی زمین در مناطق هدف فرود آمده‌اند. براساس گزارش شبکه سی ان ان، به گفته شاهدان عینی در غزه از جمله یک پزشک، دست کم ۵ نفر به خاطر باز نشدن چتر نجات یکی از بسته‌های ارسالی و سقوط محتویان آن در یک منطقه مسکونی کشته و گزارش شده ۱۰ نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند. سی ان ان می‌گوید در ویدئویی که از پرتاب این کمکها به دستش رسیده دیده می‌شود که به خاطر خراب بودن چتر نجات، یکی از این پالت‌ها روی هوا متلاشی شده و پالت و محتویات آن با سرعت زیاد در یک منطقه مسکونی سقوط کرده و همزنان با برخورد آن به ساختمانها صدهای زیادی نیز شنیده شده است.
کمکهای هوایی آمریکا به مردم غزه تلفات داد
این چهارمین عملیات لجستیکی پرتاب پالتهای حاوی وعده‌های غذایی با چتر نجات توسط آمریکا بود. پنتاگون می‌گوید که تا کنون ۱۲۴ هزار وعده غذایی برای مردم غزه پرتاب کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات