بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۵۷۱۴۶

معاون بایدن: حماس باید توافقی که روی میز است را تأیید کند

معاون رئیس‌جمهور آمریکا بدون اشاره به حمایت‌های بی‌پایان کشورش از جنگ اسرائیل در غزه تاکید کرد آنچه در غزه شاهد آن هستیم ویرانگر است و باید پایان یابد.
معاون رئیس جمهور آمریکا کامالا هریس که کشورش از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه است گفت که آنچه که ما هر روز در غزه شاهد آن هستیم ویرانگر است و بسیاری از فلسطینیان بیگناه کشته شده‌اند.به گزارش الجزیره، هریس افزود، مردم فلسطین از یک فاجعه انسانی رنج می‌برند و دولت اسرائیل باید بیشتر برای افزایش جریان کمکهای انسان دوستانه تلاش کند و هیچ بهانه‌ای برای آن وجود ندارد.درحالیکه ایالات متحده تا کنون سه بار قطعنامه‌های آتش بس فوری در شورای امنیت سازمان ملل را وتو کرده است معاون رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که باید فورا در غزه آتش بس برقرار شود.وی در عین حال تاکید کرد که باید تهدید حماس در غزه پایان یابد.
کامالا هریس درباره مذاکرات آتش بس که در جریان است گفت، آتش بس شش هفته‌ای امکان آزادی گروگانها و ورود کمکهای قابل توجه به نوار غزه را فراهم می‌کند. وی با انداختن توپ در زمین حماس افزود، توافقی روی میز وجود دارد و حماس باید آن را تایید کند.وی درباره ممانعت ارتش اسرائیل از روند کمک رسانی به غزه نیز گفت، افرادی که به دنبال کمک در غزه هستند با شلیک گلوله و هرج و مرج مواجه هستند و اسرائیل باید برای بازگرداندن خدمات اولیه و برقراری نظم در غزه تلاش کند.
روز یک شنبه خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنگوی حماس گزارش داد که اگر اسرائیل با درخواست‌های حماس که شامل بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال غزه و افزایش کمک‌های بشردوستانه است، موافقت کند می‌تواند مسیر توافق را تا ۲۴ یا ۴۸ ساعت آینده هموار کند و توافق حاصل شود.با این حال برخی منابع دیگر احتمال آتش بس در یکی دو روز آینده را رد کرده‌اند.
برچسب ها: کامالا هریس ، حماس ، غزه ، بصیرت
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات