بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۵۷۴۴۰

اعتراضات ضد اسرائیلی همزمان با حضور رئیس رژیم صهیونیستی در هلند

هم زمان با افتتاح یک موزه مربوط به هولوکاست در هلند با حضور مقامات ارشد رژیم صهیونیستی صدها نفر در پایتخت این کشور به خیابان‌ها ریختند و علیه حملات اسرائیل به نوار غزه تظاهرات کردند.

به نقل از هفته نامه اشپیگل، در جریان برگزاری اولین موزه هولوکاست هلند در آمستردام با حضور مقامات ارشد رژیم صهیونیستی صدها نفر در آمستردام علیه جنگ اسرائیل در نوار غزه اعتراض کردند.

به این ترتیب موزه ملی هولوکاست جدید در آمستردام تحت الشعاع اعتراضات علیه حملات اسرائیل در نوار غزه افتتاح شد. مقامات بلندپایه دولتی هلند از جمله ویلم الکساندر، پادشاه این کشور در این مراسم که امروز ( یکشنبه ) برگزار شد نسبت به افزایش یهودستیزی هشدار داده و در موضعی یکجانبه و طرفدارانه از رژیم صهیونیستی تاکید کرد: حرف ها و اعمال مسموم می تواند به یک پویایی مرگبار منجر شود.

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی نیز در مراسم افتتاحیه این موزه شرکت کرد. وی شکایت کرد که "یهود ستیزی و نفرت بار دیگر در سراسر جهان شکوفا شده است." او از مردم خواست تا با آن مبارزه کنند.

در نزدیکی محل برگزاری این مراسم در "کنیسه پرتغالی"، بیش از 1000 نفر علیه سفر هرتزوگ به کشورشان و حملات اسرائیل به نوار غزه، که مردم غیرنظامی فلسطینی از آن رنج زیادی می‌برند، تظاهرات کردند. آنها در شعارهای بلند، اسرائیل را به قتل عام متهم کردند. در این تظاهرات درگیری با پلیس نیز رخ داد.

حضور هرتزوگ در مراسم افتتاحیه این موزه از قبل هم مورد انتقاد قرار گرفته بود. با توجه به نقش پررنگ وی در حملات اسرائیل به نوار غزه ، انجمن چتر مساجد پیشتر در روز جمعه در آمستردام اعلام کرده بود که این بازدید نامطلوب است.

منتقدان و معترضان به اظهارات جنجالی هرتزوگ در مورد جنگ غزه اشاره کردند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات