صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۵۷۷۶۰
در گفت و گو با بصیرت مطرح شد

شاکری: اعطای کالابرگ فجرانه از جمله عملکردهای مثبت دولت در سال گذشته است

یکی از عملکردهای مثبت دولت اعطای کالابرگ فجرانه است با اینکه طرح به تازگی کلید خورده اما مردم از آن رضایت دارند
پایگاه بصیرت / گروه اقتصادی/ گفتگو با اقبال شاکری

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از عملکردهای مثبت دولت اعطای کالابرگ فجرانه است با اینکه طرح به تازگی کلید خورده اما مردم از آن رضایت دارند بنابراین به دولت توصیه می شود این مسیر را برای حمایت معیشتی از مردم ادامه دهد و روش های نوینی برای برخورداری بیشتر وسهولت دردسترسی به کالای اساسی را در دستور کار قرار دهد.
 
به گزارش بصیرت، دولت در سال گذشته با همکاری بانک مرکزی تلاش کرد ثبات اقتصادی و ارزی را دنبال کند اما عملکرد دولت در سال گذشته بخصوص در بخش اقتصادی و تامین معاش مردم چگونه بود موضوع مهمی است که بصیرت در گفت و گو باعضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در میان گذاشته است که در ادامه می خوانید.
 
اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با بصیرت در خصوص راه های کاهش نرخ تورم و ایجاد امنیت و رفاه اقتصادی در سال 1403 به واسطه عملکرد دولت و مجلس و تاکید بر اینکه در این مسیر باید همراه باشیم، گفت: یکی از موضوعاتی که منجر به افزایش نرخ ارز می شود موضوع تورم است. به عبارت دیگر نرخ ارز و تورم از هم تاثیر می گیرند و روی هم تاثیرگذارند به این خاطر باید به سمت سیاست هایی برویم که در عمل مانع افزایش نرخ تورم می شود و بعد از آن نرخ ارز را در روند شتابنده افزایشی قرار نمی دهد.

وی در این باره خاطر نشان کرد: تک رقمی کردن نرخ ارز کار درستی است اما باید گام به گام و پله به پله تا زمانی که وارد فاز تثبیت قیمت ها و کاهش نرخ ها برویم حرکت کنیم تا مبادا اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه تحت فشار مسائلی قرار بگیرند که از ناحیه ارزی و تورم هایی که از این وضعیت ایجاد می شود.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به بصیرت گفت: به تجربه ثابت شده برای حمایت از اقشار نیازمند باید ارز ترجیحی داشته باشیم اما ناظر بر نظارت درست بر تخصیص ارز ترجیحی تا به مقصد رسیدن و نشستن در سفره مردم بنابراین باید حساسیت خاصی روی سیاست های کنترلی و نظارتی در امر تخصیص ارز ترجیحی و سوبسیدهای متعلق به اقشار ضعیف جامعه داشته باشیم.

وی در این باره یادآور شد: بنده بر این باورم تا اطمینان پیدا نکرده ایم که می توانیم تمام مولفه های اقتصادی را کنترل کنیم یعنی برای هر اتفاقی طرح و برنامه ای داشته باشیم نباید ارز ترجیحی که منجر به کاهش قیمت کالاهای اساسی می شود را حذف کنیم چرا که به تجربه ثابت شده وضعیت تورمی افزایش می یابد و آسیب پذیران در تنگنای معیشتی بیشتری قرار می گیرند.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به تجارب قبلی که در زمینه شیوه های حمایتی از معیشت مردم بخصوص در امر رساندن کالای اساسی به دست مردم وجود دارد لازم است در موضوع شیوه عرضه کالا با روش کالا برگ به مردم بسیار دقت شود تا کالاهای مورد نیاز مردم با سهولت هر چه بیشتر به دست آنها برسد و در این موضوع دغدغه ای نداشته باشند.

وی در این باره توضیح داد: یکی از عملکردهای مثبت دولت اعطای کالابرگ فجرانه است با اینکه طرح به تازگی کلید خورده اما مردم از آن رضایت دارند بنابراین به دولت توصیه می شود این مسیر را برای حمایت معیشتی از مردم ادامه دهد و روش های نوینی برای برخورداری بیشتر وسهولت دردسترسی به کالای اساسی را در دستور کار قرار دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع اعطای کالا برگ در راستای حمایت معیشتی از مردم گفت: با اینکه موضوع اعطای کالابرگ و حمایت های اینگونه از مردم در  قانون بودجه 1401 که ارز ترجیحی حذف شد آمده و مصوب شد اما چون دولت نتوانست آن زمان این طرح را عملی کند مدتی به تعویق افتاد اما اینک به این مساله ورود کرده و خوشبختانه دولت این توانایی را یافته که با کالابرگ از معیشت مردم حمایت کند.

وی خاطر نشان کرد: دولت با اعطای کالا برگ وارد مسیر خوبی در حمایت از مردم بخصوص دهک های پایین جامعه شده لذا امیدواریم در این مسیر عزتمندانه به سمت جلو با رفع نقایص حرکت کند تا شاهد افزایش رفاه و اطمینان مردم نسبت به تامین بخشی از معاش آنها باشیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات