صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹  ، 
کد خبر : ۲۹۷۷۹۱

تابلوی سیاسی چهارشنبه 8دیماه1395

تابلوی سیاسی چهارشنبه 8دیماه1395- شماره 439

قدرت فکری مردم ۹ دی را آفرید

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای جلسه‌ی درس خارج فقه ۸۸، وجود نظامی برآمده از اسلام و دارای قدرت و نفوذ در مسائل گوناگون منطقه را موجب برانگیخته شدن دشمنی و کینه‌ی قدرت‌های جهانی خواندند و افزودند: نظام سلطه با هر تفکر و جریان ضد ظلم و تبعیض در دنیا مخالف است اما زمانی در مقابل جریانی با تمام وجود به معارضه برمی‌خیزد که آن جریان توانسته باشد اقیانوس یک ملت را به حرکت درآورد.ایشان ریشه‌ی توطئه‌ها و دشمنی‌های گوناگون با جمهوری اسلامی را تبلور مخالفت با نظام سلطه در ایرانِ برخوردار از «منابع فراوان طبیعی و انسانی و اقتصادی، حرف و منطق و منبر سیاسی، و ابزار و نیروی لایق نظامی» دانستند و خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی در مقابل این دشمنی‌ها باید بر قدرت خود بیفزاید و علت تأکید مکرر بر افزایش قدرت داخلی و استحکام ساخت داخل نیز همین مسئله است.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به لزوم مجهز شدن به انواع قدرت ازجمله «قدرت فکری، اقتصادی، اجتماعی و بسیج مردمی» افزودند: به خیابان آمدنِ میلیون‌ها نفر در ۲۲ بهمن با گذشت حدود ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، نشانه‌ی قدرت نظام اسلامی در بسیج مردمی است که این موضوع در دنیا بی‌نظیر است.رهبر انقلاب اسلامی، حادثه‌ی ۹ دی را نمونه‌ی دیگری از عناصر قدرت نظام برشمردند و افزودند: در آن حادثه‌ی بی‌نظیر، هیچ‌کس دست‌اندرکار نبود و قدرت فکری که شاکله‌ی اصلی نظام اسلامی است، مردم را به خیابان‌ها کشاند و آن حادثه‌ی بی‌نظیر پدید آمد.ایشان با اشاره به ترفند و خدعه‌ی دشمنان در سلب مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی،گفتند: دشمن همچون دزدی است که قصد تصرف خانه را دارد اما این‌طور وانمود می‌کند که دلیل دشمنی، سلاحی است که صاحبخانه برای دفاع در دست دارد و اگر آن سلاح را زمین بگذارد، نزاع تمام می‌شود، بنابراین تلاش می‌کند با حیله‌گری و استفاده از انواع روش‌ها ازجمله حرف زدن، شوخی کردن، لبخند زدن، و تشر زدن، صاحبخانه را خلع سلاح کند و به خانه وارد شود.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین سعادت و شقاوت را در گروی چگونگی استفاده از قدرت دانستند و درخصوص قدرت ناشی از سلاح هسته‌ای، افزودند:منع سلاح هسته‌ای مبانی بسیارمهم فقهی وعقلانی دارداماامکان تلاش برای کسب انواع دیگرقدرت دراختیاردولت وملت قراردارد

بیانیه ۲۱۰ نماینده در مورد حساب‌های قوه قضائيه

۲۱۰ نفر از نمایندگان مجلس طی بیانیه‌ای تاکید کردند که حساب سپرده مورد مناقشه به نام قوه قضائيه بوده و از جهت مجوز شرعی و قانونی دارای ایراد نیست. در این بیانیه آمده است: «ما جمعی از نمایندگان ملت به نمایندگی از طرف امضا کنندگان این بیانیه در خصوص حساب‌های قوه قضائيه با توجه به اینکه حل مشکلات اصلی مردم را در گروی همکاری صادقانه قوای سه گانه می‌دانیم از ریاست قوه قضائيه در خصوص شبهات مطرح شده جویا شدیم، ایشان همه اسناد مربوط به حساب‌ها را در اختیار قرار دادند و به دقت آن‌ها را بررسی کردیم. برای ما روشن شد که حساب سپرده مورد مناقشه به نام قوه قضائيه بوده و از جهت مجوزهای شرعی و قانونی دارای ایراد نمی‌باشد. طی جلساتی که با ریاست قوه قضائيه داشته‌ایم همه سوالاتی را که در ذهن ما نمایندگان مجلس مطرح بود با ایشان با صراحت در میان گذاشتیم و ایشان نیز با سعه صدر و فرصت کافی به همه سوالات پاسخ دادند.

محصوران از پزشک خصوصی ورزش و استخر برخوردارند

جانشین سازمان اطلاعات سپاه در همایش «امنیت، اقتدار و پیشرفت» که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) برگزار شد، گفت:‌ چرا برخی آقایان که از علت حصر سران فتنه مطلع هستند موضوع حصر این افراد را به فتنه ۸۸ ربط می‌دهند. در حالی که نظام در برابر آنها صبورانه برخورد کرده است، به نحوی که اگر مثل ترکیه می‌خواستیم برخورد کنیم می‌بایست این‌ها بلافاصله بازداشت می‌شدند. سردار «حسین نجات» ادامه داد: حصر این افراد یک سال بعد از فتنه و در ۲۵ بهمن ۸۹ اتفاق افتاده است؛ در سال ۸۹ در سوریه معارضان علیه بشار اسد راهپیمایی کردند و رادیو BBC و VOA آن را ادامه بهار عربی نام نهادند. وی اظهارکرد: در این زمان یکی از زندانیان از زندان به بازداشت‌شدگان در سوریه نامه می‌نویسد و با آنها اعلام همبستگی می‌کند و حتی سران فتنه نیز از مردم می‌خواهند به خیابان آمده و با بازداشت شدگان در سوریه اعلام همبستگی کنند. سردار نجات بیان داشت: این فراخوان باعث شد تا شورای عالی امنیت ملی در ۲۵بهمن ۸۹ درخواست حصر آنها را کند. لذا می‌توانند در منزل از دکتر خصوصی، ورزش، استخر و غیره بهره‌مند شوند اما امکان ارتباط با کسی را نداشته باشند تا فتنه انگیزی نکنند.

آيا كسي از سردار سليماني پرسيده نظرش درباره دكتر ظريف چيست؟ !!!

حسام الدین آشنا مشاور همیشه حاشیه ساز رييس‌جمهور در تازه ترین افاضات و مطالب خود به پیروزی مقاومت در حلب سوریه پرداخت و خیلی ناشیانه اصرار بر اثرات دیپلماسی بر خط مقاومت داشت. او می گوید: ‏آيا ميان راهبرد تعامل سازنده با جهان در سياست خارجي ايران و موفقيت ارتش سوريه در آزادسازي حلب از اشغال تروريست‌ها رابطه‌اي وجود ندارد؟ حسام‌الدين آشنا در توييتر خود نوشت: ‏آيا ميان راهبرد تعامل سازنده با جهان در سياست خارجي ايران و موفقيت ارتش سوريه در آزادسازي حلب از اشغال تروريست‌ها رابطه‌اي وجود ندارد؟ مشاور رييس‌جمهور در توييت ديگري در همين ارتباط نوشت: ‏آيا مناسب‌تر نيست در جريان آزادسازي حلب از سرداران نظامي و ديپلماسي همزمان تشكر كنيم؟ ‏آيا كسي از سردار سليماني پرسيده نظرش درباره دكتر ظريف چيست؟

تهدید خبرنگاران توسط نوبخت

جدال لفظي محمد باقر نوبخت، معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه با خبرنگاران از دست اندازهاي چالشي ديروز جلسه علني مجلس بود. گرچه به ندرت پيش مي‌آيد كه مديران دولتي از كريدورهاي پشت مجلس و محل حضور خبرنگاران عبور كنند، اما اين بار نوبخت به صورت اتفاقي درست از مقابل خبرنگاران گذشت. همين اتفاق كافي بود كه معاون رئيس‌جمهور ناگهان در بين خبرنگاران محاصره شود. در اين ميان فشارهاي چند روز اخير به خصوص در بحث دلار كافي بود تا نوبخت عملكردي انفجاري نسبت به حضور خبرنگاران نشان دهد. وي كه با سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در باره حماسه مردمي 9 دي روبه رو شد، گفت: دوربين‌تان را خاموش كنيد؛‌ اگر اين را پخش كنيد شما را تعقيب قضايي مي‌كنم! وي با اشاره به برگزاري نشست خبري سخنگوي دولت، در پاسخ به اين سوال كه جواب سوال خبرنگاران پارلماني را نمي‌دهيد، اظهار داشت: من در اين نشست دو ساعت پاسخگوي سوال خبرنگاران هستم، الان وقت مصاحبه نيست. نوبخت مجدداً خطاب به خبرنگاران گفت: «اگر پخش كنيد شما را تعقيب قضايي مي‌كنم! همين تهديد نوبخت كافي بود تا سيلي از انتقادها از نوبخت در رسانه‌ها به راه بيفتد.

پیش‌بینی جدید از قیمت نفت در سال ۲۰۱۷

نتایج یک بررسی نشان می دهد که قیمت نفت در سال ۲۰۱۷ ممکن است به ۶۰ دلار و در سال ۲۰۱۷ به ۷۰ دلار برسد، اما قیمت بیش از ۵۰ دلار موجب افزایش تولید نفت شیل امریکا خواهد شد و ««برقراری توازن مجدد» در بازار را تا اواخر سال ۲۰۱۷ به تاخیر خواهد انداخت. اوپک پس از توافق کاهش تولید گفته بود که بازار نفت تا شش ماهه دوم سال 2017 به توازن مجدد نخواهد رسید. آژانس بین المللی انرژی نیز پیش بینی کرده که با اجرایی شدن توافق کاهش تولید بازار در نیمه نخست سال 2017 با کمبود عرضه مواجه شود.موسسه کامکو همچنین انتظار دارد با توجه به تقابل عناصری همچون نفت شیل امریکا و تلاش اوپک برای تقویت قیمت ها، قیمت نفت در طی دو سه سال اینده در حد 55 تا 65 دلار باشد.


فتنه گران درصدد براندازی نظام و جایگزینی حکومت سکولار بودند

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند و آگاهان سیاسی می دانند فتنه مسئله ای بود که از حدود 10 سال قبل از سال 88 آن را بررسی کرده بودند و اساسش این بود که فتنه گران به فکر براندازی جمهوری اسلامی بودند حرکتی که در سال 78 به وجود آمد و خنثی شد و دوباره 10 سال آن را بررسی کردند تا در سال 88 با همان هدف پیگیری کنند.آیت الله جنتی یادآور شد: معنی این هدف گذاری این است که اساسا مسئله انتخابات مطرح نبود بلکه مسئله نظام جمهوری اسلامی ، انقلاب اسلامی و براندازی آن مطرح بود یعنی حرکتی که حکومت اسلامی را سرکوب و نابود کنند و حکومتی سکولار زیر نظر آمریکا جایگزینش شود.دبیر شورای نگهبان گفت: این مسئله ای است که اشخاص به ویژه نسل جوان باید آن را بدانند که فتنه گران چه می خواستند بکنند و بر این مبنا باید به این بیندیشیم که اگر فتنه به ثمر رسیده بود چه می شد و حماسه نهم دی چه کرد.وی افزود: اگر این فتنه و نقشه های آمریکا، رژیم صهیونسیتی و ایادی داخلی شان به ثمر رسیده بود نظام اسلامی برچیده می شد و همه عناصری که در این نظام نقش داشتند و موثر بودند سرکوب می شدند، امام به فراموشی سپرده می شد و می گفتند تاریخ ایشان به اتمام رسیده است و مسلما برای رهبر معظم انقلاب نیز نقشه های شومی داشتند.

انتحار ديپلماتيك رژيم صهيونيستي

رژيم صهيونيستي همچنان در حال درگيري ديپلماتيك و تنش با كشورهايي است كه به قطعنامه جمعه شب شوراي امنيت درباره شهرك‌سازي‌ها رأي مثبت دادند. در تازه‌ترين اقدام، نتانياهو ملاقات ماه بعد خود با نخست وزير انگليس را لغو كرد؛ اقدامي كه البته با واكنش منفي لندن روبه‌رو شده است. همزمان دولت اوباما براي مهار خشم تل‌آويو، طرحي تدوين كرده كه ضمن به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي به عنوان يك دولت يهودي، حق‌بازگشت آوارگان را نفي مي‌كند.به نقل از ان بي سي نيوز، اسرائيل روز سه شنبه سطح مناسبات خود را با 10كشور از 14 كشوري كه به قطعنامه ضد اسرائيل جمعه شب شوراي امنيت رأي مثبت دادند، كاهش داد؛ اقدامي كه در سوابق ديپلماتيك اين رژيم كم‌سابقه است. امانوئل ناهشون سخنگوي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي روز گذشته در بيانيه‌اي اعلام كرد كه اسرائيل «تماس‌هاي كاري خود را با 10 سفارت (كشورهاي) مرتبط (با قطعنامه) كاهش داده و همچنين سفر مقام‌هاي اسرائيلي به اين كشور‌ها را تا تصميمات مقتضي متوقف كرده است.» اين كشورها شامل انگليس، فرانسه، چين، ژاپن، اوكراين، آنگولا، مصر اروگوئه و اسپانيا هستند.

برج ترامپ در نیویورک تخلیه شد

رسانه‌های محلی بامداد چهارشنبه از تخلیه برج «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در نیویورک خبر دادند.این اقدام پس از آن صورت گرفت که گزارش شد یک بسته مشکوک در لابی برج کشف شده است.این ساختمان که فعلا محل استقرار ترامپ و تیم انتقال دولت جدید آمریکا است، بعد از انتخابات تحت حفاظت سرویس مخفی آمریکا قرار گرفته است.تخلیه این برج در حالی صورت می‌گیرد که ترامپ به فلوریدا سفر کرده و امشب در این ساختمان حضور ندارد.کمتر از یک ساعت پس از تخلیه برج، اعلام شد که خطری وجود ندارد و افراد می‌توانند به برج بازگردند.

میشل اوباما محبوب‌تر از اوباماست

نتایج نظرسنجی موسسه تحقیقاتی پیو نشان می‌دهد که 88 درصد از دموکرات‌ها و تنها ۱۵ درصد از جمهوری‌خواهان از عملکرد اوباما در عرصه ریاست جمهوری رضایت دارند. به گزارش دیلی میل، این اختلاف ۷۳ درصدی بیشترین میزان اختلاف میان حامیان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان از زمان انجام این دسته از نظرسنجی‌ها در دوران آیزنهاور است. این اختلاف دست‌کم از دهه ۶۰ میلادی در میان روسای جمهوری که در خاتمه دوران خدمتشان بودند، بی‌سابقه است. این در حالی است که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری ۱۷ نوامبر در آلمان مدعی شد که براساس نظرسنجی‌های کنونی از مردم آمریکا مشخص شده است که اکثر آمریکایی‌ها عملکرد مرا تایید می‌کنند. طبق نظرسنجی موسسه پیو، ۶۴ درصد از مردم آمریکا اوباما را دوست دارند اما میشل اوباما، همسر رئیس‌جمهوری آمریکا با اقبال مردمی ۷۲ درصدی روبروست.


تلاش دشمن در جهت استحاله فرهنگی نسل جوان

دادستان تهران به نقل از گزارش سرپرست دادسرای ارشاد به برخی آمارها در حوزه مفاسد اخلاقی مربوط به شهر تهران و در مقطع زمانی 10 ماهه اول سال جاری اشاره کرد که از آن جمله، مقابله با 133 باند فساد و فحشا، 65 پارتی، کشف 186هزار و 200 لیتر مشروب الکلی ساخت داخل و 29800 بطری مشروب خارجی، جمع‌آوری 926 هزار عدد تجهیزات دریافت از ماهواره و 2 میلیون و 370 هزار محصولات ضد فرهنگی بود.
جعفری دولت آبادی از مقابله با 48 باند مرتبط با محصولات ضد فرهنگی خبر داد و با اعلام اینکه آمار پیش گفته صرفا مربوط به شهر تهران است که موید سرمایه‌گذاری دشمن در جهت استحاله فرهنگی نسل جوان به سمت فساد و فحشا است، افزود: این آمار تا حدی نشان دهنده تلاش برای تغییر فرهنگ و رفتار مردم و جوانان است و اگرچه در برابر قدرت و عظمت انقلاب اسلامی ناچیز است، اما هشداری به مسئولان است تا در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی ورود جدی‌تری داشته باشند. جعفری دولت‌آبادی به دو پرونده فساد اخلاقی که در مدت دوهفته اخیر در دادسرای تهران مفتوح شده اشاره کرد که اولی مربوط به برگزاری مراسم مختلط و مشروب‌خواری در یک کافی شاپ واقع در مرکز شهر تهران بود و موضوع پرونده دوم که طی هفته گذشته مفتوح شده است، برگزاری پارتی مختلط با حضور برخی هنرمندان بود.

انتخابات سال آینده 450 میلیارد تومان آب می‌خورد

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره برآورد وزارت کشور از هزینه برگزاری انتخابات گفت: برآورد وزارت کشور برای چهار انتخابات حدود 450 میلیارد تومان بود که به‌دلیل شرایط مالی، دولت تعدیلی را انجام داده است.علی‌اصغر احمدی، رئیس ستاد انتخابات کشور درباره تامین مالی انتخابات اظهارکرد: وزارت کشور باید چهار انتخابات را برگزار کند که بنده اسمش را 1+3 گذاشته‌ام، انتخابات شوراها که قطعا با یک مرحله انجام می‌گیرد، انتخابات میان دوره‌ای مجلس هم در چهار حوزه انتخابیه انجام خواهد شد که تعدادش هم خیلی زیاد نیست و چه بسا امکان دارد دو مرحله‌ای شود و به حکم قانون اگر انتخابات ریاست جمهوری هم به حد نصاب نرسد یعنی دو مرحله‌ای شود، قانون می‌گوید جمعه بعد از انتخابات باید انتخابات مرحله دوم برگزار شود.رئیس ستاد انتخابات کشور درباره برآورد وزارت کشور از هزینه برگزاری انتخابات گفت: برآورد هزینه‌ای وزارت کشور برای انتخابات 1+3 حدود 450 میلیارد تومان است. وی درباره برگزاری انتخابات 96 به صورت الکترونیکی افزود: بحث الکترونیکی شدن انتخابات فقط این نیست که بگوییم تنها روز اخذ رای و آن برگه‌ای که می‌خواهند در آن رای بنویسند به صورت الکترونیکی باشد بلکه شمارش هم الکترونیکی باید صورت گیرد.

چوب اوباما لای چرخ ترامپ

اوباما در روزهای آخر ریاست جمهوری‌اش با گرفتن تصمیم‌هایی نظیر مسلح کردن تروریست‌های سوری مسکو را به واکنش واداشته است؛ به گزارش اسکای نیوز، وزارت خارجه روسیه با«خصمانه»خواندن این اقدام آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کردکه دولت باراک اوباما تلاش می‌کند اوضاع در جهان را تا قبل از تحویل قدرت به دونالد ترامپ(اول بهمن) پیچیده‌تر کند. مسکو که نگران جنگنده‌های خود است، ارسال موشک‌های ضد هوایی و سلاح‌های "تأثیرگذار" توسط آمریکا به سوریه را تجهیز تروریست‌ها به دست اوباما می‌داند که به بحرانی کردن منطقه منجر می‌شود و درواقع، باهدف تأثیر بر دولت آینده آمریکا، قرار است چوب لای چرخ ترامپ بگذارد. دولت اوباما طی دو سال گذشته نیز ، پروژه بزرگی به مبلغ 500 میلیون دلار را برای آموزش و تسلیح عناصر مسلح سوری در اردن و ترکیه ارائه کرد، اما این پروژه با درگیری درون گروهی تروریست ها و کشته شدن برخی از آن ها و پیوستن به دو گروه داعش و جفش موفقیت آمیز نبود.



نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات