صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۰۱۵۶۷

اخبار کوتاه چهارشنبه 10 خرداد

دکتر علی فتاحی، معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران گفت: در سال گذشته مردم بیش از ۹۱۰ میلیون بار به مراکز درمانی مراجعه داشتند و در پی آن حدود ۱۶ هزار پرونده تخلفات پزشکی برای این تعداد مراجعه تشکیل شده است. وی با اعلام اینکه سه درصد اقدامات درمانی در جهان به شکایت و تشکیل پرونده منجر می‌شود، گفت: خوشبختانه در ۱۰ سال گذشته این آمار در ایران ۶ هزارم درصد بوده است که البته استان به استان، متفاوت و متغیر است.
هادی ابوی، دبیر کل کانون انجمن‌های صنفی کارگران کشور با اشاره به اینکه طرح کارورزی که دولت از آن صحبت می‌کند تکرار همان طرح استاد ـ شاگردی قدیم است، گفت: اگر دولت قصد ایجاد اشتغال در روستاها را دارد، نباید به فکر توزیع تسهیلات باشد؛ چرا که بیشتر وام‌هایی که در روستاها به اسم اشتغال‌زایی پرداخت شده است با انحراف منابع همراه بوده است.
«هوشنگ فلاحتیان» معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: کارشناسان ایرانی در حال مطالعه و بررسی ایجاد مناطق آزاد تولید و تجارت انرژی در مناطق مرزی هستند. وی افزود: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران به کشورهای ترکیه، ارمنستان، آذربایجان، ترکمنستان، پاکستان، افغانستان و عراق و همچنین جمهوری «نخجوان» برق صادر یا تبادل می‌کند.
سیدمحمد یاراحمدیان، رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران از حذف نمایندگان این تشکل رسمی کارگری از حضور در اجلاس سراسری بین‌المللی کار برخلاف نص صریح قانون خبر داد و گفت: وزیر کار با وجود معرفی نمایندگان مجمع عالی نمایندگان کارگران افراد دیگری را برای حضور در این اجلاس بین‌المللی انتخاب کرده است.
«کمال قلیچدار اوغلو» رئیس حزب جمهوری خلق ترکیه گفت: ترکیه در حال حاضر با یک قانون اساسی نامشروع اداره می‌شود که برای یکی از احزاب دولت است. همه مؤسسات دولتی برای جلوگیری از کودتا تنظیم شده‌اند. ۱۵۹ خبرنگار در زندان هستند و دولت اجازه مخالفت به هیچ ‌کسی را نمی‌دهد.
«اسماعیل ولدشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن تصریح کرد: هفت میلیون غیر نظامی در یمن در معرض خطر گرسنگی قرار دارند و بیماری وبا تاکنون پانصد نفر را در این کشور از پای درآورده است. وی درباره اقتصاد یمن نیز گفت: افق‌ها برای بهبود اقتصاد یمن روشن نیست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات