صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۰۵۰۶۹

از بهانه فرار تا دعای ضد انقلاب

1ـ خیز تاکسی اینترنتی روسی برای ورود به ایران!
تاکسی اینترنتی با برند تجاری «ماکسیم» که در روسیه فعالیت می‌کند، برای ورود به بازار ایران اعلام آمادگی کرده و براساس اظهارات یکی از مسئولان آن، کلیه مجوزها برای فعالیت در کشورمان را کسب کرده است. این شرکت از سال 2014 با افتتاح واحدهای خود در اوکراین، قزاقستان، گرجستان، بلغارستان، تاجیکستان و بلاروس کار خود را به خارج از مرزهای روسیه گسترش داده است. با توجه به اینکه پایگاه فارسی این برند تجاری روسی هم راه‌اندازی شده و عنوان «ایران» در فهرست کشورهای خدمات‌دهنده قرار گرفته است، به زودی اسنپ و تپسی باید شاهد رقابتی جدید در زمینه فعالیت‌شان باشند. گفتنی است، در راستای همکاری‌های دو کشور در زمینه فضای مجازی چندی پیش نیز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات علاقه‌مندی خود به آغاز رسمی فعالیت موتور جست‌وجوی یاندکس روسیه در ایران را نشان داد و توافق دوجانبه برای تأسیس دفتر نمایندگی این شرکت اینترنتی در تهران صورت گرفت.

2ـ بهانه‌ای تازه برای فرار از پذیرش مسئولیت
«رسول منتجب‌نیا» قائم‌مقام حزب اعتماد ملی در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «از آنجا که ما بین کاندیداها خیرالموجودین را روحانی دانستیم و با توجه به همه شرایط و ملاحظات او را شایسته‌ترین فرد پنداشتیم و با تمام قدرت از او حمایت کردیم، به حسب ظاهر عملکرد او اعم از موفقیت و ناکامی رئیس‌جمهور بر آینده اصلاح‌طلبان اثر خواهد گذاشت؛ اما اگر اندکی درنگ نماییم، درمی‌یابیم که اصلاح‌طلب‌ها از برنامه حمایت کردند، نه شخص و در شرایطی این حمایت صورت گرفت که شخص بهتری نداشتیم و او خیرالموجودین بود. اگر خواص و عامه این تحلیل را بپذیرند، اصلاح‌طلب‌ها نه تنها نباید پاسخگوی عملکرد ریاست‌جمهوری باشند؛ بلکه باید به نمایندگی از مردم از رئیس‌جمهور پرسشگری کنند. مردم این واقعیت را به خوبی دریافتند که اصلاح‌طلبان از شخص روحانی حمایت نکردند؛ بلکه برنامه‌های او را مورد حمایت قرار دادند.»

3ـ انگشت‌نگاری یک کشور اروپایی از نمایندگان مجلس ایران!
ابوالفضل حسن‌بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بر اساس برنامه‌ریزی کمیسیون امنیت ملی مجلس، برای کمک به وزارت خارجه و سرکشی به سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور، به ویژه اروپا بنا شده است که من به همراه محمدجواد جمالی، نماینده فسا به ایتالیا سفر کنیم. در همین راستا، سفارت ایتالیا در تهران بیان کرده است که ما پیش از سفر باید در سفارت انگشت‌نگاری انجام دهیم؛ اما ما این موضوع را توهین به جمهوری اسلامی و جایگاه نمایندگی مجلس می‌دانیم و اجازه چنین کاری را نخواهیم داد. نماینده دامغان خاطرنشان کرد: وقتی یک نماینده مجلس، گذرنامه سیاسی دارد، چه معنایی دارد که انگشت‌نگاری انجام دهد. ما در جایگاه مجلس هستیم و مصونیت داریم؛ از این رو این کار توهین است.

4ـ دعای ضد انقلاب برای نماینده اصلاح‌طلب مجلس!
به دنبال شایعه‌پراکنی رسانه‌های وابسته به سرویس‌های جاسوسی غرب علیه رئیس ‌قوه قضائیه، تلویزیون صدای آمریکا در برنامه «صفحه آخر» به همین مسئله پرداخت. در این برنامه مهدی فلاحتی که پیشتر رسوایی تجاوز به همکارانش در صدای آمریکا خبر داغ رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور شده بود، ضمن استناد به اسناد به اصطلاح محرمانه‌ای انتقادها و اعتراض‌های داخلی و خارجی علیه این شایعات و دروغ‌ها را نقل کرد. وی سپس از سخن و اقدام محمود صادقی تجلیل کرد و در این تجلیل امثال محمود صادقی را برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی لازم دانست و گفت: «... خدا واقعاً این‌جور آدم‌ها را زیاد کند، مگر جمهوری اسلامی تکلیفش روشن شود...»!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات