سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۴۸۳۶۳

سلیمی: سازمان همکاری‌ اسلامی در موضوع اهانت به قرآن جلسه اضطراری تشکیل دهد

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت اهانت به قرآن در سوئد، گفت: نکته‌ای که قابل اهمیت است آن است که دولت سوئد مجوز اهانت به قرآن را صادر کرده است و این رفتارهای دولت‌های اروپایی به اسم آزادی نشان دهنده یک نوع  عقب ماندگی در دولت‌هایشان است.پ

سلیمی: سازمان همکاری‌ اسلامی در موضوع اهانت به قرآن جلسه اضطراری تشکیل دهد

سلیمی با بیان اینکه اقدام که دولت سوئد انجام  داده در تناقض  آشکار  با آزادی است، تاکید کرد: برخی از دولت‌های اروپایی در برخی رفتارهایشان دچار تناقض هستند و به اسم آزادی به قرآن اهانت می کنند.

وی خطاب به مدعیان آزادی بیان افزود: در فرانسه  اجازه نمی‌دهید ورزشکاران حجاب داشته باشند اگر آزادی است و شما ادعای آزادی دارید چگونه این تناقض در رفتار قابل توجیه است؟ شما از یک سوی بحث آزادی را مطرح می‌کنید و  از طرفی اجازه نمی‌دهید خانم ها با حجاب به دانشگاه و محل کارشان حاضر شوند. آیا این یک نوع فریبکاری ودروغ گویی چیزی بیش است. این رفتارهای نشان می دهد این ادعاها به اسم آزادی دروغ است. 

حجت الاسلام سلیمی در ادامه گفت: امروز مردم اروپا گرایش شدیدی به اسلام دارند و رشد جامعه اسلامی در کشورهای اروپایی سرعت گرفته است و با این ترفند‌ها می‌خواهند جلوی این رشد را بگیرند ولی قافل از آن هستند که اسلام نوری است که ظلمت ها را خواهد شکافت و قرآن نوری است که بر دل‌های آماده می‌تابد و آن‌ها را هدایت می‌کند. ای کاش جوانمردانه به مقابله با تفکرات اصیل  اسلام می‌آمدند نه ناجوانمردانه.

وی گفت: دولت سئود حتما سیلی خواهد خورد و کسانی که این تصمیم را گرفته اند بدون شک بدانند مشت محکمی دریافت خواهند کرد جامعه بزرگ مسلمانان در کشورهای مختلف اجازه  پیش برد این ترفند ها را نخواهند داد. 

نماینده  مردم محلات و دلیجان در ادامه تاکید کرد: سازمان همکاری اسلامی باید هر چه سریع‌تر جلسه اضطراری تشکیل دهد و در رابطه با این مسئله برخوردی قاطعی اتخاذ کند.

وی افزود: اگر سلمان رشدی در اهانت‌هایی که انجام داد راه به جایی برد این افراد هم راه به جایی خواهند برد. دولت سوئد از سرنوشت سلمان رشیدی عبرت و درس بگیرند  به هر حال این اقدام و توطعه  پیش شکست خورده است و بداند عواطف و احساسات  مسلمانان را جریحه‌دار کردند و مسلمانان عالم حتما برخورد مناسبی را با دولت سوئد خواهند داشت.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات