صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۵۷۳۰۵
در گفتگو با بصیرت مطرح شد

میرابیان: سازمان همکاری اسلامی جز صدور هشدار و بیانیه کاری انجام نداده است

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: آن چیزی که مسلم است خود رژیم صهیونیستی به شدت از ادامه جنگ و کشاندن آن به ماه مبارک رمضان نگران است چرا که به خوبی می‌داند قطعاً سرنوشت جنگ در ماه رمضان توسط محور مقاومت و امت مسلمان تعیین می‌شود
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل/ گفتگو با سید رضا میرابیان

به گزارش بصیرت، طی روز‌های گذشته با شرکت بیش از پنجاه کشور مسلمان در نشست کشور‌های سازمان همکاری اسلامی شاهد رایزنی وزرای کشور‌های اسلامی از جمله حضور وزیر امور خارجه ایران در این نشست با ارائه راهکار‌هایی برای پایان دادن به آتش جنگ بودیم. کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در اخرین روز برگزاری این نشست که مصادف با صدور بیانیه سران کشور‌های سازمان همکاری اسلامی شده در خصوص خروجی نشست وزرای خارجه کشور‌های اسلامی و بررسی وضعیت کنونی رژیم کودک کش اسرائیل و وضعیت مقاومت در منطقه پرداخته است که در ادامه بحث آمده است.

سید رضا میرابیان کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در خصوص موضوع نشست سازمان همکاری اسلامی وخروجی مورد نظر درباره رایزنی و تلاش دولت‌ها و سران کشور‌های اسلامی درراستای فشار بر رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنگ و کشتار در غزه گفت: با اینکه برای چندمین بار است که شاهد برگزاری نشست کشور‌های همکاری اسلامی هستیم، اما بالواقع نمی‌توان انتظار داشت برخی از کشور‌های اسلامی که ارتباط با غرب و آمریکا دارند به سرعت در این باره تصمیم بگیرند یا منافع خود را زیر پا بگذارند که بر علیه اسرائیل موضعی قطعی اتخاذ کنند. متاسفانه برخی از کشور‌های اسلامی روابط مشخصی با اسرائیل دارند ضمن اینکه نگران به چالش افتادن روابط خود با آمریکا و دنیای غرب بخصوص کشور‌های اروپایی بعد از موضع گیری شدید یا برخورد با اسرائیل هستند.

وی در این باره تصریح نمود: بی شک نباید از سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی توقع داشته باشیم که مواضع قاطع و سرنوشت سازی در خصوص مسائل مرتبط با غزه بخصوص در موضوع برخورد‌های شدید وعملی با اسرائیل اتخاذ کنند چرا که وقتی سازمانی مثل سازمان ملل و شورای امنیت در موضوع جلوگیری از نسل کشی و ویرانی غزه کاری از پیش نمی‌برد و برخوردی جدی با رژیم منحوس صهیونیستی صورت نمی‌دهد طبیعتاً نباید از سازمان همکاری کشور‌های اسلامی انتظار داشته باشیم که در این موضوع اقدام عملی قابل توجهی انجام دهد غیر از صدور بیانیه.

سید رضا میرابیان کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی یادآور شد: جمهوری اسلامی باید تمام تلاش خود را برای این موضوع انجام دهد و برای کمک به مردم غزه و عینیت بخشیدن به پایان جنگ کوشش کند تمامی کشور‌های اسلامی را وارد میدان کند تا بالاخره چنین تصمیم سرنوشت سازی را اتخاذ کنند.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه توضیح داد: آن چیزی که مسلم است خود رژیم صهیونیستی به شدت از ادامه جنگ و کشاندن آن به ماه مبارک رمضان نگران است چرا که به خوبی می‌داند قطعاً سرنوشت جنگ در ماه رمضان توسط محور مقاومت و امت مسلمان تعیین می‌شود، یعنی به جز شکست هیچ موضوع و روال دیگری برای اسرائیل نمی‌توان متصور شد.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه توضیح داد: یکی از نمونه‌های عقب نشینی آمریکا و اسرائیل از مواضع خود را طی روز‌های گذشته در کرانه باختری شاهد بودیم.

وی در این باره بیشتر توضیح داد و گفت: به عنوان نمونه تا دیروز نیرو‌های افراطی در خواست داشتند که مسلمانان برای به جا آوردن نماز وارد مسجد الاقصی نشوند، اما شاهد بودیم روز گذشته هیئت‌های امنیتی اسرائیل و هیئت دولت به مراکز امنیتی اسرائیل رفتند و بر این موضوع تاکید کردند مخالفتی با حضور مسلمانان در مسجد الاقصی ندارند.

سید رضا میرابیان دلیل این مدل برخورد رژیم صهیونیستی را با مردم فلسطین طی روز‌های اخیر بیان داشت و گفت: با سخت شدن وضعیت در اسرائیل و حمایت امت اسلام از مردم غزه، سران رژیم صهیونیستی به شدت نگران تداوم جنگ و به وقوع پیوستن بحران‌ها و حملاتی علیه خود در ماه مبارک رمضان هستند به این خاطر تلاش می‌کنند تا به تدریج زمینه ساز ایجاد آرامش نسبی شوند و حملات و مواضع منفی و انتقادات را نسبت به عملکرد خود تا حدی کاهش دهند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات