صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲  ، 
کد خبر : ۲۹۵۱۲۷

از کاندیداتوری ظریف تا فساد چندتابعیتی‌ها

۱- به شدت نگران وضعیت شیخ‌زکزاکی در زندان هستیم
ابراهیم موسی، سخنگوی جنبش اسلامی شیعیان نیجریه در گفت‌و‌گو با پایگاه بصیرت درباره آخرین وضعیت شیخ‌زکزاکی گفت: آخرین باری که کسی توانسته است شیخ‌زکزاکی را ملاقات کند و از او خبری بگیرد، به دو ماه پیش برمی‌گردد، به همین دلیل به شدت نگران وضعیت او در زندان هستیم. وی در پاسخ به این پرسش که آیا کشورهای غربی یا سازمان‌های بین‌المللی نسبت به دستگیری رهبر شیعیان نیجریه و کشتار شیعیان این کشور اقدامی کرده‌اند، گفت: متأسفانه به غیر از ایران و دو کشور دیگر، دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی هیچ اقدامی نکرده‌اند. دولت‌های انگلیس، آمریکا و فرانسه اگر چنین اتفاقی در ایران، روسیه و چین بیفتد، سریعاً موضع می‌گیرند و اقدام می‌کنند؛ ولی در زمینه کشتار وحشیانه شیعیان و دستگیری شیخ‌زکزاکی موضعی نگرفته‌اند. تنها یکی از سازمان‌های مشهور حقوق بشر در گزارشی اقدام ارتش نیجریه را غیرانسانی دانسته است.
۲- دولت عراق پایان سال ۲۰۱۶ را پایان کار داعش می‌داند
«یوسف الکلابی» سخنگوی امنیتی حشد الشعبی عراق با تأکید بر نزدیکی رسیدن داعش به پایان کار خود، گفت: دولت عراق تصمیم دارد به امید خدا پایان سال ۲۰۱۶ پایان داعش در سراسر عراق باشد و هیچ منطقه‌ای تحت اشغال داعش باقی نماند. وی درباره اخبار موجود مبنی بر تصمیم دولت عراق برای وارد کردن نیروهای داوطلب مردمی به ارتش و یکپارچه کردن ارتش و نیروهای مردمی گفت: این مسئله صحت ندارد و باید گفت، حشد الشعبی یک هیئت رسمی وابسته به نخست‌وزیری است و در ابلاغیه ۹۱ این مسئله ذکر شده است. در این ابلاغیه تأکید شده است حشد الشعبی یک هیئت نظامی و رزمی وابسته به دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح است که نیروهایش تجهیز شده و آموزش داده می شوند تا همچون نیروهای مبارزه با تروریسم فعالیت کند.
۳- رایزنی برخی روحانیون با ظریف برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶
حجت‌الاسلام محسن غرویان گفت: برخی از روحانیون قم اعم از مدرسین و علما با محمدجواد ظریف برای کاندیداتوری در دور دوازدهم ریاست جمهوری رایزنی کرده‌اند. وی افزود: برخی از علما و روحانیون قم معتقدند محمدجواد ظریف گزینه خوبی برای ریاست جمهوری است. این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا افرادی که شما از آن نام بردید قصد عبور از روحانی را دارند، گفت: خیر، ما معتقدیم آقای ظریف باید در رتبه دوم بعد از روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کند. غرویان در پاسخ به این پرسش که دعوت شما از آقای ظریف برای انتخابات ریاست جمهوری با توجه به احتمال عدم حضور حسن روحانی در انتخابات ۹۶ است، گفت: خیر ما چنین تفسیری نداریم.
۴- چند تابعیتی‌ها فساد می‌کنند و خیال‌شان راحت است
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: با توجه به اینکه افراد با تابعیت مضاعف برای سازمان‌ها و دستگاه‌ها مشکل ایجاد می‌کنند، تلاش می‌شود این نیروها از دستگاه‌ها ترخیص شوند. ناصر سراج افزود: روز گذشته با ارائه گزارشی در ارتباط با تابعیت‌های مضاعف برای قوای سه‌گانه، مرخص شدن این افراد را از دستگاه‌های اجرایی خواستار شدم. وی اضافه کرد: بیشتر افراد متهم و مجرم که از کشور فرار کردند، تابعیت مضاعف داشتند. سراج اظهار داشت: این افراد خیال‌شان از بابت خانواده که در کشور دیگری مستقر هستند، راحت است؛ به همین دلیل وقتی فساد می‌کنند یک روزه فرار می‌کنند و ردگیری و برگشت آنها به کشور مشکل است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات