صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۰۲۶۹۰

حرف روز/ کاش زودتر می‌فهمیدید

از پنج سال پیش که نبرد منطقه‌ای علیه جبهه مقاومت شکل گرفته، رسانه‌ها و اتاق‌های فکر دشمنان همواره به یک عامل مهم در پیروزی جبهه مقاومت تأکید داشته‌اند و آن، نقش فرماندهی سردار سلیمانی در این عملیات‌ها است[...]
پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی
یادداشت: از پنج سال پیش که نبرد منطقه‌ای علیه جبهه مقاومت شکل گرفته، رسانه‌ها و اتاق‌های فکر دشمنان همواره به یک عامل مهم در پیروزی جبهه مقاومت تأکید داشته‌اند و آن، نقش فرماندهی سردار سلیمانی در این عملیات‌ها است. روزنامه انگلیسی «گاردین» در یکی از مطالب خود با انتشار گزارشی نوشت: سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بغداد را حفظ کرد. اندیشکده شورای آتلانتیک هم در گزارشی نوشت: در میان ایرانیان، فرمانده سپاه قدس از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و طرفدارانش وی را قهرمان ملی از خودگذشته می‌دانند. سلیمانی کماکان استراتژیست ارشد اقدامات نظامی ایران در خارج از کشور، از جمله برای مقابله با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه است. تصاویر وی در رسانه‌های اجتماعی از سال 2014 منتشر شده است که شامل حساب‌های متعدد در اینستاگرام می‌شود و بسیاری از آنها بیش از 190 هزار دنبال‌کننده دارند. نتایج یک نظرسنجی در مرکز مطالعات امنیت و بین‌الملل دانشگاه مریلند نشان می‌دهد،‌ محبوبیت وی تا ژانویه 2016 بیش از 73 درصد بوده و این رقم در دسامبر 2016 به 74 درصد افزایش یافته است. این محبوبیت تا اندازه بسیاری ناشی از فداکاری و فروتنی وی است. در سال‌های گذشته، حضور ساده و بدون سلاح و همچنین طراحی‌های پیچیده نظامی سردار سلیمانی در جبهه‌های نبرد سبب دلگرمی رزمندگان شده و وی را محبوب کرده است. اکنون که جبهه مقاومت به پیروزی‌های نهایی خود نزدیک می‌شود، شاهد آن هستیم که نیروهای دولتی نیز از نقش برجسته سردار سلیمانی در آزادسازی موصل سخن می‌گویند. روز گذشته آقای بعیدی‌نژاد، سفیر کشورمان در لندن با اشاره به آزادسازی موصل، درباره نقش سردار سلیمانی گفت:
«سلیمانی بزرگ‌ترین استراتژیست نظامی جهان معاصر است.» اگر چه سردار سلیمانی به این جملات نیازی ندارد؛ اما بیان این جمله پس از پنج سال از زبان دولتی‌ها نشان می‌دهد، تازه باور کرده‌اند که واقعاً نیروهای انقلاب توانسته‌اند در نبرد علیه تروریسم بین‌الملل موفق شوند. چه بسا اگر اندکی مانند غربی‌ها به نقش سپاه اسلام ایمان داشتند، می‌توانستند در عرصه دیپلماتیک نقش مفیدتری داشته باشند و مانند یک بال در کنار نیروی قدس عمل کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات